Dezvoltare chatbot pentru platforma de recrutare nGAGE

  • procese de comunicare mai rapide si eficiente;
  • acces rapid la informatii;
  • eliminarea activitatilor consumatoare de timp;
  • scaderea costurilor cu procesele interne/externe.

Tehnologii

Google Dialog Flow, Socket.io, Framework7, KnockoutJS, ASP .NET API, Cordova, MSSQL

Dezvoltarea unui chatbot dedicat pentru a simplifica procesele de comunicare cu utilizatori multipli si pentru a reduce costurile aferente proceselor de recrutare.

Contextul

Clientul - nGage - utiliza deja o platforma dinamica (dezvoltata, de asemenea, de echipele Roweb) pentru managementul activitatilor de HR (informatii pentru noi job-uri, salarii, plati si facturi, etc.). Aceasta solutie integreaza un modul de comunicare pe care echipele nGAGE au inceput sa il foloseasca tot mai des pentru schimbul de mesaje cu aplicantii. Pentru a creste eficienta comunicarii si a-si mentine o imagine pozitiva in piata, clientul a decis sa extinda modulul de comunicare dedicat.

Clientul nostru

nGAGE este un grup de companii din industria HR (peste 20) care gestioneaza aproximativ 1 milion de candidati in fiecare an. Principalul obiectiv al companiei este de a atrage aplicanti relevanti si sa se diferentieze pe piata printr-un proces de recrutare transparent si eficient.

Datorita unei abordari dinamice si proactive de recrutare, reusesc sa atraga un numar generos de aplicanti pentru o varietate de pozitii ofertate de angajatorii din piata.

nGAGE a devenit client Roweb dupa ce a primit o recomandare de la o alta companie (care se afla, de asemenea, in portofoliul nostru).

Provocarile clientului

In momentul demararii noului proiect clientul traversa o perioada de reorganizare. Acest context a adus o serie de provocari din perspectiva comunicarii, fiind din ce in ce mai evidenta nevoia dezvoltarii unui instrument de comunicare dinamic si intuitiv care sa fie capabil sa completeze modulul existent. Clientul nu avea nici experienta necesara si nici disponibilitatea de timp pentru a identifica tipul de solutie si functionalitatile cheie pe care trebuie sa le integreze. Astfel, a apelat la suportul nostru (solicitand servicii complete - de la consultanta la propunere de solutie, implementare si testare).

Nevoile si obiectivele clientului

  • optimizarea comunicarii intre angajati, intre angajati si management, intre angajati si aplicanti;
  • acces mai rapid si mai simplu la informatii relevante;
  • reducerea numarului de apeluri si transferul activitatilor consumatoare de timp in online;
  • scaderea costurilor aferente proceselor interne si externe.

Solutia

Este prima solutie de tip chatbot dezvoltata de clientul nostru. Principalul scop al aplicatiei este de a simplifica si imbunatati comunicarea la diferite niveluri de utilizare: intre angajati, intre angajati si management, intre companie si aplicanti.

Aplicatia integreaza un meniu permanent de unde poate fi activat chatbot-ul. Odata ce bot-ul este activat, utilizatorul poate adresa o intrebare - oricat de specifica. Intrebarea este preluata de bot si filtrata de modulul NLP care va incerca sa interpreteze informatia.

Cum functioneaza?

SITUATIA 1 - bot-ul poate interpreta mesajul

Sunt peste 40 de subiecte pe care bot-ul reuseste sa le inteleaga (informatii despre cum sa foloseasca aplicatia, date financiare, date de contact, aplicatii la job-uri, acordul candidatilor, etc). Anumite intend-uri extrag informatii si din baza de date.

Exemplu:

Angajatul plaseaza o intrebare: “La ce data sunt platit?"

Bot-ul raspunde automat “Urmatoarea data de plata este programata pentru 12 iunie 2021”

SITUATIA 2 - bot-ul nu poate interpreta mesajul

Daca bot-ul nu poate interpreta intrebarea, utilizatorul primeste automat optiunea de a intra in contact cu un consultant sub 3 variante:

  • comunicare directa;
  • trimitere e-mail;
  • programarea unui apel prin trimiterea unui mesaj de tipul “contacteaza-ma maine dimineata”.

Date proiect

Metodologie:

Agile

Tehnologii:

Google Dialog Flow, Socket.io, Framework7, KnockoutJS, ASP .NET API, Cordova, MSSQL

Echipa de proiect:

1 full stack developer, 1 designer, 1 UX designer, 1 consultant / PM

Timp de livrare:

3 luni

Rezultatul

Acum clientul utilizeaza o solutie dinamica si profitabila, capabila sa simplifice procesul de comunicare (odata cu reducerea numarului de apeluri telefonice, compania a remarcat si o reducere semnificativa a costurilor).

Beneficii pentru client:

Clientul nostru ofera acum servicii HR moderne, dinamice si rapide, interactiuni personalizate disponibile pe tot parcursul proceselor de recrutare.

Beneficii pentru utilizatorii interni

Chatbot-ul a fost creat pornind de la nevoile si asteptarile utilizatorilor. Acum utilizatorii au literalmente toate informatiile necesare la doar un click distanta.

Depasirea asteptarilor clientului

Avand in echipe developeri cu experienta extinsa pe proiecte digitale, am reusit sa intelegem rapid nevoile clientului si sa livram o solutie perfect adaptata specificului companiei si industriei.

Vrei sa dezvolti o solutie similara pentru compania ta?

Functii si functionalitati

  • comunicare pe mai multe niveluri (intre angajati, intre angajati si management, intre angajati si aplicanti);
  • meniu permanent de unde poate fi activat chatbot-ul;
  • modul NLP pentru filtrarea si interpretarea cerintelor venite de la utilizatori;
  • cautari dinamice pentru noi job-uri;
  • optiuni de chat direct;
  • optiune de trimitere e-mail;
  • optiune de programare apel;
  • interfata cu optimizari UX/UI;
  • notificari push;
  • management conversatii.
.
.

Roluri acoperite in proiect

Pentru dezvoltarea aplicatiei chatbot am implicat o echipa dedicata full-time care a reusit sa se adapteze din mers la cerintele dinamice:

1 consultant / PM

Full stack developer

Designer

1

UX designer

Tehnologii

Etapele proiectului

1

identificarea nevoilor clientului

2

selectarea tehnologiilor potrivite

3

crearea arhitecturii aplicatiei

4

stabilirea sprinturilor si termenelor

5

crearea proceselor pentru integrari

6

creare design & UX

7

creare API

8

creare UI

9

QA

10

trimitere in productie

nGAGE (care s-a numit initial Human Capital Investment Group) a colaborat cu Roweb pe o perioada de peste 8 luni, timp in care am fost foarte impresionati de nivelul ridicat de profesionalism in livrarea serviciilor. Colaborarea initiala a presupus preluarea unui proiect e-commerce dezvoltat de o alta companie care a lasat partea de programare din website intr-o stare destul de proasta, cu o performanta slaba si multi utilizatori nemultumiti. Roweb a stabilizat partea de cod, a optimizat interfata pentru utilizatori si a venit cu implementari de noi functionalitati - foarte utile. Ulterior am lucrat cu ei pe o versiune care a presupus eliminarea integrala a codului dezvoltat de colaboratorii anteriori. Roweb a dezvoltat, de asemenea, aplicatii noi, inclusiv produse Windows web si desktop care sunt utilizate acum de catre cei mai multi dintre angajatii nostri. Faptul ca este o companie romaneasca a fost un avantaj, cu atat mai mult cu cat nivelul de limba engleza vorbita de developeri este unul foarte bun, astfel ca nu ezitam sa recomandam Roweb ori de cate ori avem ocazia.

Tim Styles

Chief Information Officer la nGAGE (numele initial al companiei Human Capital Investment Group)