WHISE CRM - dezvoltare software pe modelul de echipe dedicate

  • solutie flexibila - care poate fi adaptata usor pentru diferite piete (tari)
  • migrari de la on-premise la cloud
  • aplicatie mobile-first CRM cu functionalitati specifice pentru industria de imobiliare

Tehnologii

.NET 5 Web API, Nancy FX, MSSQL, Elasticsearch, Memory cache, Redis, RabbitMQ, SignalR, Quartz.NET, Azure DevOps, Docker, Kubernetes, ReactJS

Cel mai lung parteneriat (din 2004) cu dezvoltari bazate pe modelul de echipe dedicate:

Proiect in derulare cu focus pe dezvoltarea unui mediu de lucru flexibil si modern pentru domeniul imobiliar, care poate fi adaptat pentru mai multe tari/piete.

CONTEXT

Clientul nostru

Clientul nostru este o companie software (infiintata in 2000) care are sediul central in Belgia si care se concentreaza pe dezvoltarea de solutii inovatoare pentru companiile europene din domeniul imobiliar.

Nevoile si obiectivele clientului

Obiectivul clientului nostru este sa isi extinda pozitia de leader si pe alte piete din Europa oferind o solutie flexibila si moderna, capabila sa raspunda nevoilor si asteptarilor agentilor si companiilor.

Prima interactiune cu Roweb

Colaborarea noastra cu clientul a inceput in 2004 cand am dezvoltat prima versiune de solutie CRM (WHISE CRM) - de atunci am inceput cel mai lung parteneriat pe un proiect dezvoltat cu echipe dedicate.

SOLUTIA

WHISE Software este o solutie mobile-first dezvoltata cu nevoile utilizatorilor (comerciale si administrative) in minte.

Scopul acestui produs este sa ofere experiente high-tech si automatizari pentru cumparatori, adminsitratori, investitori si agenti imobiliari:

Beneficii pentru utilizator:

  • acces de pe dispozitive mobile - de pe Android si iOS;
  • conectari dinamice intre WHISE CRM si website-ul agentiei imobiliare;
  • optiunea de a avea un website optimizat pentru mobile si SEO - de catre echipa noastra;
  • vizibilitate online crescuta, capabila sa faciliteze tranzactionarile;
  • instrumente dedicate pentru facilitatea reprezentarilor exclusive;
  • acces constant la notificari, email-uri, instrumente de planificare si comunicare.

Clientul nostru avea nevoie de optimizari constante pentru a mentine produsul actualizat si suficient de flexibil pentru adaptarea la noi piete.

Evolutia proiectului

Ca o privire de ansamblu asupra evolutiei proiectului WHISE CRM, acesta a trecut prin trei mari stadii de evolutie.

Etapa #1 - Dezvoltarea si lansarea software-ului WHISE CRM

In 2004 am dezvoltat produsul de baza al companiei - un software pentru managementul relatiei cu clientii pentru domeniul imobiliar. Solutia a continuat sa se imbunatateasca continuu. Impreuna cu clientul am stabilit fluxurile de lucru, am facut planificari pentru a identifica modalitatile de optimizare a proceselor si adaugarea de functionalitati noi.

Etapa #2 - Inlocuirea unei solutii desktop cu una de tip mobile-first si web-based

Clientul a trebuit sa isi actualizeze aplicatia si sa aiba optimizata pentru mobil, astfel incat sa aiba acces la alte piete din afara Belgiei, in special in Romania. In acelasi timp, a trebuit sa transfere in noua aplicatie aproximativ 6000 de companii imobiliare din baza de date existenta.

Etapa #3 - Migrarea solutiei de la on-premise catre cloud

Decizia de extindere pe piete noi a generat o nevoie suplimentara de scalabilitate la nivel de produs. Iar aceasta scalabilitate a fost posibila prin migrarea de la on-premise catre cloud (Azure) - o optiune moderna care permite multiple integrari si ofera accesibilitate ridicata. Echipa noastra a jucat un rol esential in acest proces de migrare prin oferirea mai multor sesiuni de consultanta si prin servicii de development.

ECHIPA DE PROIECT

Clientul a solicitat o echipa dedicata completa care sa includa developeri back-end, front-end, designeri, si specialisti UX.

1

Manager de proiect

4

Front-End

4

Back-End

2

UI/UX Designers

Tehnologii pentru backend (C#)

 

  • API: .NET 5 Web API, Nancy FX
  • Caching: Memory cache, Redis
  • Mesaje: RabbitMQ, SignalR
  • Monitorizare: Azure DevOps
  • Lansare: Azure DevOps
  • Task/Scheduling: Quartz.NET

Tehnologii pentru front-end (Javascript / HTML5):

 

HTML5, TypeScript, KnockoutJS, jQuery, lodash, Moment, FullCalendar, eCharts, Google Places API, Handlebars, Leaflet, PNotify, Select2, SweetAlert, ReactJS, PrimeReact, Ant Design Mobile

Technology stack

Backend

  • 1 ASP.NET Web API intern pentru raspunsuri la aplicatiile web/ aplicatiile mobile
  • 1 public ASP.NET Web API pentru raspunsuri la integrarile externe/ designeri web/ portaluri web
  • Peste 25 de microservicii care consuma Rabbitmq queues
  • Programator care ruleaza peste 50 de activitati pentru exportul de date, importul de date, cleanup si monitorizare
  • Baza de date MSSQL sustinuta de Elasticsearch pentru cautari rapide / agregare de date
  • Cache Redis distribuit intre API / microservicii
  • SignalR pentru notificari web in timp real
  • API intern Python administrativ / operational pentru monitorizarea logo-urilor / erorilor, traficului / costuri monitorizare, starea vm, diferite alte valori

Frontend

  • Desktop application: HTML5, TypeScript, KnockoutJS, lodash, Moment, FullCalendar, eCharts, Google Places API, Bootstrap Table, Handlebars, Leaflet, PNotify, Select2, SweetAlert
  • Aplicatii mobile: ReactJS, React Hooks, React Router, Styled Components, Ant mobile component

Infrastructura stack

  • Iac: Terraform (pentru setari de infrastructura) si Ansible (ghiduri pentru configurare / implementare)
  • 15+ masini virtuale (Linux si Windows Server)
  • Medii de productie, organizare si dezvoltare
  • Mediu Devops cu agenti de gazduire pentru fluxurile Azure
  • Integrare blobs Azure pentru stocarea datelor utilizatorilor si Cloudflare CDN pentru difuzarea / stocarea in cache a datelor publice
  • Logare centralizata in Elasticsearch
  • Filebeat, Metricbeat pentru colectarea indicilor de monitorizare
  • Monitorul Kibana Watcher / Azure pentru alerte bazate pe valori colectate (cpu mare, memorie mare, starea microserviciilor, disponibilitate site-uri web / API, monitorizare rabbitmq, cpu / iops baze de date, unitati de capacitate gateway)
  • Azure Application Gateway ca echilibrator al incarcarii traficului web
  • Nginx ca limitator nivel / reverse proxy
  • Azure keyvault pentru gestionarea secretelor, stocarea certificatelor https
  • Azure VPN
  • RabbitMQ broker de mesaje
  • Redis cache distribuit
  • Clusterul Elasticsearch 3 noduri care serveste cautarile
  • Baza de date MSSQL
  • Docker folosit de API-ul nostru administrativ / operational Python, sistem de documentare intern si alte aplicatii / aplicatii mici
  • Azure devops: Azure Repos pentru controlul sursei, Azure Boards pentru gestionarea problemelor, Azure
  • Fluxuri pentru implementare

Module WHISE CRM

Pentru a oferi o experienta completa, solutia WHISE CRM integreaza o serie de module - dezvoltate pe nevoile agentilor imobiliari.

Contacte

Lista de proprietati

Modulul de e-mail

Calendar

Activitati (tasks)

Contacte

Modulul de Contacte ofera acces rapid la multiple informatii, care pot fi filtrate dupa relevanta si care ofera instrumente dedicate de editare.

Sectiunile acestui modul:

  • Liste standard - integreaza toate contactele inregistrate si profilele comportamentale si tranzactionale ale acestora, plus o serie de optiuni de administrare (filtering, sorting, adding new) si de functionalitati (editing, emailing, matching, add to appointment, add to history, etc.);
  • Cereri - integreaza toti potentialii clienti impreuna cu profilele lor comportamentale in baza criteriilor de cautare (ex. vrea sa cumpere/inchirieze) plus multiple optiuni de management (filtering, sorting, adding new) si functionalitati (editing, emailing, matching, add to appointment, add to history, etc.);
  • Dashboard - vizualizare rapida a activitatii prin prezentarea datelor sub forme dinamice (tabele, grafice, etc) din anumite perspective (Activitate in ultimele 24 h, Contacte noi, Surse contacte, etc.);
  • Companie - listarea companiilor si a profilelor lor (ID, VAT, website, activitati recente).

Lista de proprietati

Acest modul permite agentiilor imobiliare sa gestioneze toate proprietatile din portofoliul lor. Principalele caracteristici ale acestui modul sunt:

  • baza de date a ofertelor care permite exportul automat de proprietati pe site-ul web al agentiei, precum si pe portalurile nationale de publicitate imobiliara;
  • istoric complet al proprietatilor, cu toate evenimentele corelate de fiecare proprietate, vizitele clientilor, apelurile telefonice, anunturile si brosurile;
  • buton de actiune pentru trimiterea detaliilor unei oferte catre proprietar sau catre un client;
  • butonul de actiune pentru adaugarea evenimentelor in calendar;
  • raport pentru detinatorul proprietatii, care contine istoricul complet al tranzactiilor;
  • plan de activitate pe care agentul imobiliar il poate personaliza pentru fiecare imobil in parte;
  • instrumente pentru potrivirea automata si manuala a ofertelor cu cererile.

Modulul de e-mail

Un client integrat de e-mail utilizeaza un protocol IMAP pentru a inregistra si actualiza informatiile despre clienti in baza de date WHISE CRM in urma oricarei schimbari. Toate e-mail-urile sunt salvate automat la inregistrarea clientului datorita acestei conexiuni dinamice.

Modulul permite utilizatorilor:

  • sa adauge evenimente in calendar;
  • sa vizualizeze istoricul conversatiilor pentru fiecare dintre contactele lor, din mai multe adrese de e-mail;
  • sa evalueze e-mailurile bazate pe diverse atribute sau sa le tipareasca.

Toate e-mail-urile sunt salvate automat in arhiva clientului prin aceasta conexiune dinamica.

Calendar

Acest modul ajuta utilizatorii sa se organizeze mai eficient si sa identifice rapid activitatile zilnice, saptamanale si lunare.

Din aceasta pagina, utilizatorii pot initia o serie de actiuni:

  • vizualizare intalniri direct in calendar;
  • adaugare noi intalniri (prin completarea unui formular cu campuri predefinite);
  • optiuni multiple de management (filtering, sorting, adding new);
  • export de date din calendar (pentru o perioada de timp definita si filtrare dupa tipul actiunii);
  • printarea unor pagini specifice din calendar;
  • sincronizare cu Google.

Activitati (tasks)

Management de activitati simplificat si dinamic printr-un modul dedicat, accesibil din meniu.

Sectiuni specifice pentru afisarea activitatilor:

  • today - activitati curente cu optiunea de inserare comentarii si atasare documente;
  • inbox - toate activitatile cu optiunea de inserare comentarii si atasare documente;
  • activitati cu termene depasite si activitati viitoare.

Alte optiuni: vizualizari dinamice de date folosind filtre multiple (tags, status, actiuni, proprietati, contacte, alocate lui, create de); optiuni multiple de management (cautari dupa nume/descriere, creare noua); acces rapid la istoricul de activitati (actualizate recent/create, data de realizare ascendent/descendent).

Galerie

.
.

BI DASHBOARD

Tabloul de control de Business Intelligence afiseaza:

  • O prezentare generală pe 24 de ore a numarului de contracte importate din portalurile web, site-ul web al companiei, contracte legate in mod automat cu cererile, contracte legate manual cu cererile, numarul de e-mailuri trimise si numarul de documente create;
  • Prezentarea contractelor noi - numarul total si timpul petrecut pe ele (saptamana trecuta, luna sau an);
  • Surse de contact - pentru a ajuta agentiile sa identifice ce canale de vanzare si marketing sunt eficiente;
  • Persoane care nu au fost preluate inca - lead-uri care necesita atentia agentului.

Vrei sa dezvolti un proiect similar pentru compania ta.

Depasirea asteptarilor clientului

Furnizarea unui design pentru solutia CRM. Ca parte a activitatii noastre, unul dintre obiectivele cheie este oferirea utilizatorilor o experienta intuitiva prin prisma unui design performant. Ne-am asigurat ca solutia WHISE contine toate elementele necesare pentru a simplifica accesul la diferitele functionalitati si ca incurajeaza utilizatorii sa isi integreze activitatea pe platforma.

Am creat un ghid pentru clientul nostru care il ajuta sa isi construiasca o identitate de brand coerenta in toate canalele, de la aplicatia CRM si site, pana la brosuri si alte materiale de prezentare.

Avantajele utilizarii unui ghid:

  • mentinerea consistentei;
  • exemple concrete;
  • detalii specifice despre publicul tinta;
  • eficientizarea proceselor / comunicarii;
  • instrumente pentru asigurarea calitatii.

Roweb s-a dovedit a fi un partener excelent cu care sa lucrezi, oferindu-ne o echipa extrem de receptiva. In timpul colaborarii noastre, a fost foarte usor să comunic cu ei si au fost foarte flexibili in indeplinirea cerintelor noastre. Datorita complexitatii proiectului, au aparut destul de des noi cerinte si au reusit mereu sa gaseasca si sa implementeze la timp solutia adecvata. Nu as ezita sa ii recomand pentru proiecte business complexe.

Jean Waucquez

Proprietar, WHISE nv