Comparatie: off-the-shelf vs solutii CRM custom. Cum stii care este cea potrivita pentru compania ta?

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Off-the-shelf sau solutii CRM custom? Ce varianta este mai potrivita pentru business-ul tau?

Fie ca manageriezi o afacere din automotive, imobiliare, retail, e-commerce sau orice alta industrie, utilizarea unui sistem CRM performant este o conditie esentiala.

Afla din acest articol care sunt principalele tipuri de solutii CRM, ce au in comun aplicatiile off-the-shelf cu cele custom (si ce nu au in comun), plus doua exemple de proiecte CRM dezvoltate cu echipele noastre.

Tipuri de solutii CRM

Din perspectiva functionalitatilor cheie:

  • Operationale – solutii software care permit automatizari de task-uri si activitati, simplificari in comunicare pe diferite niveluri si intre diferite tipuri de utilizatori;
  • Colaborative – sincronizari la diferite niveluri si pe diferite canale (website, telefon, e-mail, social);
  • Analitice – solutii capabile sa transforme datele brute/din surse disparate in informatii valoroase care pot sta la baza deciziilor de business sau pot fi folosite pentru optimizarea proceselor.

Din perspectiva dezvoltarii:

  • solutiile off-the-shelf (produse digitale care pot fi vandute mai multor companii simultan – chiar si celor aflate in competitie directa)
  • solutii custom (dezvoltate de la zero pentru anumite organizatii)

Care este diferenta dintre solutiile CRM custom si cele off-the-shelf?

In timp ce solutiile CRM custom sunt create pornind de la nevoile specifice ale companiei, solutiile off-the-shelf integreaza functionalitati care se adreseaza unor nevoi generale din piata. Acesta este diferentiatorul de baza pentru cele doua tipuri de abordari.

Insa nu singurele.

Pentru a compara solutiile custom cu cele off-the-shelf este estential sa iei si alte criterii in considerare:

Sistemele CRM off-the-shelf

Intrucat am definit deja un set de criterii mai sus, voi analiza solutiile CRM off-the-shelf prin prisma lor:

  • costuri – solutiile off-the-shelf sunt, de obicei, mai ieftine decat cele custom;
  • ownership – fiind perceputa ca produs, solutia apartine cumparatorului. De remarcat ca ownership-ul nu este acelasi lucru cu proprietatea intelectuala asupra prototipului. Iar acest lucru inseamna ca, in timp ce prototipul ramane proprietatea dezvoltatorului, produsul adaptat pe fiecare companie apartine cumparatorului;
  • securitate – doar DACA produsul nu este dezvoltat cu un furnizor de incredere si cu experienta, solutiile off-the-shelf pot genera o serie de riscuri de securitate;
  • time-to-market/timp de dezvoltare – dezvoltari rapide/TTM rapid (solutia CRM are nevoie de doar cateva optimizari cu elementele de brand);
  • optiuni – uneori, solutiile software off-the-shelf pot avea prea multe functionalitati (unele fiind chiar redundante pentru anumite companii) si necesita o serie de optimizari specifice (care pot fi costisitoare);
  • scalabilitate – solutii mai putin scalabile decat cele custom;
  • mentenanta – optimizarile si mentenanta pot deveni costisitoare si consuma timp;
  • utilizare – usor de instalat si utilizat;
  • integrari – depinde de la produs la produs dar, de obicei, solutii mai putin flexibile decat cele custom;
  • dependenta – costuri semnificative pentru optimizari si personalizari si dependenta directa de dezvoltator/ dependenta mare de platforme terte;
  • previzualizarea produsului – intrucat vorbim de o solutie deja dezvoltata, compania client poate avea acces la un demo sau la o varianta free trial;
  • raportare & analiza de ansamblu – rapoarte predefinite si urmariri de rezultate in timp real;
  • impact asupra consumatorilor – acces rapid la functionalitati, personalizari minime.

Exemplu solutie CRM off-the-shelf: aplicatie CRM ca parte dintr-o solutie complexa de vanzari

In timpul pandemiei, restaurantele au fost fortate sa isi mute vanzarile online. Si, pentru a face eficient acest lucru, au avut nevoie de solutii complete de vanzare din care nu poate lipsi componenta de CRM.

Asadar, am construit un sistem CRM care centralizeaza toate informatiile pe care clientii au fost de acord sa le ofere:

  • numele clientilor;
  • numarul de telefon;
  • comanda curenta;
  • istoricul comenzilor;
  • valoarea totala a comenzilor incepand cu prima achizitie;
  • numarul de zile de la ultima tranzactie;
  • adresa de livrare – ce poate fi afisata in Google Maps;
  • tipul de client: nou, recurent, loial;
  • adresa de email;
  • note referitoare la client.

Functionalitati ale aplicatiei mobile CRM

  • Aplicatia mobila trimite automat notificari in timp real cu privire la o noua comanda catre proprietarul restaurantului, catre manager si catre angajati;
  • Poti primi comenzile direct listate (in timp real) la imprimanta din bucataria restaurantului tau;
  • Vei obtine o sincronizare rapida a activitatilor restaurantului si o administrare mai simpla a comenzilor.

Identificarea automata a unui client

Aceasta functionalitate permite identificarea automata a unui client existent in baza de contacte dupa numarul de telefon de pe care apeleaza.

  • Atunci cand un client suna la restaurant, se deschide automat o pagina din aplicatie cu profilul clientului – nume, numar de telefon, cea mai recenta comanda, valoarea totala a comenzilor, etc.
  • Prin aceasta functionalitate vei putea sa indentifici instant cele mai importante informatii legate de clientul cu care urmeaza sa comunici. In plus, poti contacta clientii direct din aplicatie si poti localiza adresele de livrare direct in Google Maps.

AFLA MAI MULT

Esti interesat sa testezi acest sistem CRM si sa afli daca este potrivit pentru afacerea ta?

Obtine Demo

Solutii CRM custom

Si pentru solutiile CRM custom voi aplica acelasi sistem de analiza – in baza criteriilor mentionate mai sus:

  • costuri – mai costisitoare decat cele off-the-shelf;
  • ownership – clientul detine ownership-ul total dupa semnarea contractului;
  • securitate – securitate ridicata;
  • time-to-market/timp de dezvoltare – in functie de complexitatea proiectului;
  • optiuni – nelimitate pentru extinderea unei solutii CRM (noi functionalitati, noi integrari, etc.);
  • scalabilitate – solutie complet scalabila care permite adaugari de functii si functionalitati noi in sincron cu evolutia companiei;
  • mentenanta – optimizari si mentenanta care pot fi facute rapid;
  • utilizare – fiind create in raport cu nevoile specifice ale unei companii, solutiile CRM custom pot oferi utilizare intuitiva si experiente personalizate;
  • integrari – CRM-urile custom permit integrari flexibile cu solutii/aplicatii/platforme terte;
  • dependenta – dependenta redusa de surse externe, flexibilitate mare;
  • previzualizare solutie – dezvoltatorul poate sa iti ofere acces la simulari de tip mock-up, prototipuri;
  • raportare & analiza de ansamblu – rapoarte periodice si urmariri de rezultate in timp real;
  • impact asupra consumatorilor – acces la experiente personalizate si UX performanta.

Exemplu solutie CRM custom: WHISE CRM

WHISE Software este o solutie mobile-first dezvoltata cu nevoile utilizatorilor (comerciale si administrative) in minte.

Scopul acestui produs este sa ofere experiente high-tech si automatizari pentru cumparatori, administratori, investitori si agenti imobiliari:

  • acces de pe dispozitive mobile – de pe Android si iOS;
  • conectari dinamice intre WHISE CRM si website-ul agentiei imobiliare;
  • optiunea de a avea un website optimizat pentru mobile si SEO – de catre echipa noastra;
  • vizibilitate online crescuta, capabila sa faciliteze tranzactionarile;
  • instrumente dedicate pentru facilitatea reprezentarilor exclusive;
  • acces constant la notificari, email-uri, instrumente de planificare si comunicare.

Clientul nostru avea nevoie de optimizari constante pentru a mentine produsul actualizat si suficient de flexibil pentru adaptarea la noi piete.

Ca o privire de ansamblu asupra evolutiei proiectului WHISE CRM, acesta a trecut prin trei mari stadii de evolutie.

Etapa #1 – Dezvoltarea si lansarea software-ului WHISE CRM

In 2004 am dezvoltat produsul de baza al companiei – un software pentru managementul relatiei cu clientii pentru domeniul imobiliar. Solutia a continuat sa se imbunatateasca continuu. Impreuna cu clientul am stabilit fluxurile de lucru, am facut planificari pentru a identifica modalitatile de optimizare a proceselor si adaugarea de functionalitati noi.

Etapa #2 – Inlocuirea unei solutii desktop cu una de tip mobile-first si web-based

Clientul a trebuit sa isi actualizeze aplicatia si sa aiba optimizata pentru mobil, astfel incat sa aiba acces la alte piete din afara Belgiei, in special in Romania. In acelasi timp, a trebuit sa transfere in noua aplicatie aproximativ 6000 de companii imobiliare din baza de date existenta.

Etapa #3 – Migrarea solutiei de la on-premise catre cloud

Decizia de extindere pe piete noi a generat o nevoie suplimentara de scalabilitate la nivel de produs. Iar aceasta scalabilitate a fost posibila prin migrarea de la on-premise catre cloud (Azure) – o optiune moderna care permite multiple integrari si ofera accesibilitate ridicata. Echipa noastra a jucat un rol esential in acest proces de migrare prin oferirea mai multor sesiuni de consultanta si prin servicii de development.

Tehnologii: ASP.NET Web API, Nancy FX, MSSQL, Elasticsearch, Memory cache, Redis, RabbitMQ, SignalR, PRTG, Quartz.NET, Azure DevOps, ReactJS

AFLA MAI MULT

Ai nevoie de o echipa dedicata pentru dezvoltarea unui CRM personalizat pentru compania ta?

Contacteaza-ne

De ce sa dezvolti solutia CRM cu Roweb

Roweb este o companie de software development care activeaza in piata din 2004 si care, in prezent, are birouri in 4 orase: Bucuresti, Pitesti, Craiova si Ramnicu Valcea.

Cu cei peste 127+ experti IT specializati in tehnologii moderne, ne concentram pe dezvoltarea de solutii Enterprise, Web, Mobile si E-commerce.

VEZI PORTOFOLIU

Dezvoltam proiecte pentru companii din intreaga lume si avem capabilitatea sa intelegem nevoile specifice ale diferitelor tipuri de business-uri (de la start-up-uri la corporatii) si industrii.

“Ne propunem constant sa fim cu un pas inaintea schimbarilor, lucrand cu tehnologii moderne astfel incat clientii nostri sa beneficieze pe termen lung de solutii flexibile. Misiunea noastra este de ne sincroniza abordarile de development cu inovatiile tehnologice astfel incat solutiile software dezvoltate de noi sa se pastreze relevante pe piata pe termen lung.”

Viorel Costea | CEO, Roweb Development

Avem echipe in-house de software development, capabile sa preia dezvoltarea integrala a unui produs digital – de la faza de consultanta si analiza de business la arhitectura de solutie, implementare, post-implementare, testare si mentenanta.

Solutiile custom sunt in topul preocuparilor noastre pentru ca avem experienta extinsa in crearea de aplicatii specifice care sa raspunda punctual nevoilor clientilor. Totusi, exista o serie de solutii off-the-shelf pe care le-am creat in baza nevoilor din industrii:

O mare parte dintre aceste produse digitale integreaza solutii CRM specifice (de exemplu, solutia de restaurante).

“Focusul nostru ramane constant pe construirea de echipe stabile. Optimizarea costurilor din proiect reprezinta mereu un subiect de interes – astfel ca este esential sa avem o predictibilitate mare a echipelor. Pentru multe proiecte, arhitectura cea mai potrivita de echipa include developeri de pe diferite niveluri de experienta: junior, middle si senior. De aceea, strategia noastra de angajare integreaza inclusiv atragerea de studenti din universitati de profil – oameni in a caror evolutie investim constant.”

Viorel Costea | CEO, Roweb Development

Ai nevoie de suport pentru dezvoltarea unei solutii CRM pentru compania ta? Programeaza o sesiune de consultatie gratuita cu unul dintre expertii nostri!

Programeaza consultatie