Rolul portalului web in digitalizarea institutiilor publice. Ce provocari si probleme rezolva aplicatiile inteligente in orase (4 studii de caz)

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii business, Tehnologii, Transformare digitala in .

Solutiile de tip web portal folosite in digitalizarea institutiilor publice sunt aplicatii inteligente care integreaza o serie de functii si functionalitati specifice (exemplu impact: reducerea birocratiei, reducerea costurilor, programe de mediu mai eficiente, etc).

Care este cel mai eficient mod de implementare si utilizare a unui portal web in orasul tau?

Ca aplicatie independenta sau ca parte dintr-o solutie mai complexa?
Un portal web implementat si folosit independent este, cu siguranta, mai putin eficient in raport cu utilizarea unei solutii mai complexe care il integreaza.

Cu toate acestea, pentru solutionarea unor probleme/provocari specifice el poate fi un instrument suficient de puternic chiar si luat separat (de exemplu pentru facilitarea platii taxelor de asigurare, pentru transferul de documente si informatii, etc).

Cele mai eficiente solutii complete integreaza, in mod obisnuit, 3 componenre (dezvoltate in raport cu anumite categorii de utilizatori).

  • o aplicatie mobila (pentru cetateni/membri ai unei comunitati/ parti interesate);
  • un portal web (pentru a facilita comunicarea intre utilizatori si managerii unei comunitati);
  • o solutie back-office (pentru angajatii autoritatilor locale).

Ce tipuri de probleme/provocari rezolva portalurile web (in mod special)?

  • imbunatatirea comunicarii si interactiunilor in comunitati;
  • simplificarea mentenantei sistemelor din oras;
  • simplificarea sistemelor de plata a taxelor;
  • management eficient si independent al informatiilor pentru diferite categorii de utilizatori.

Studiu de caz #1 Portal web pentru solutionarea sesizarilor

Solutia: SmartCity App – solutie digitala completa care simplifica managementul sesizarilor si comunicarilor (pentru orase/comunitati).

Obiectivul: Cresterea increderii centatenilor in institutiile publice si imbunatatirea calitatii vietii in oras prin sincronizarea a 3 platforme:

  • o aplicatie mobila: Aplicatie iOS & Android creata pentru cetateni pentru a le oferi acces rapid la informatii/anunturi/evenimente si posibilitatea de a trimite sesizari direct de pe telefonul mobil;
  • un portal web: Extinderea serviciilor oferite de administratia locala printr-un portal web de comunicare – optimizat pentru mobile si pentru motoarele de cautare (de exemplu: Google);
  • BackOffice web: Platforma digitala intuitiva, creata pentru angajatii din sistemul administratiei locale pentru primirea si managementul sesizarilor venite din partea cetatenilor.

Portalul web: Extinderea serviciilor locale printr-un website de comunicare optimizat pentru mobile si pentru motoarele de cautare (ex. Google).

  • design responsive, personalizat cu elementele de brand (logo, culori, etc);
  • sistem CMS integrat pentru managementul eficient si simplu al continutului (articole, noutati si evenimente);
  • maparea sesizarilor (localizare pe harta);
  • sesizarile pot fi adaugate atat de cetateni, cat si de angajatii autoritatilor locale;
  • pagina dedicata pentru fiecare departament cu detalii privind datele de contact si programul;
  • acces rapid la statistici si rapoarte;
  • instalare Google Analytics, Google Search Console, Facebook microdata si generare sitemap.xml;
  • instalare certificat SSL hosting gratuit;
  • respectare GDPR;
  • mentenanta website;
  • actualizari de securitate;
  • actualizari SEO (in raport cu algoritmii Google);
  • portalul poate fi folosit atat individual, cat si integrat cu aplicatia mobila si platforma de Back-office online.

AFLA MAI MULTE DESPRE ACEASTA SOLUTIE

Studiu de caz #2 Aplicatie pentru extinderea termenelor la plata taxelor cu functionalitati complexe de securitate | FileLater

Nevoia clientului: Platitorii de taxe americani pentru o lunga perioada de timp au fost nevoiti sa faca eforturi pentru a se incadra cu achitarea lor pana la anumite date (15 aprilie pentru veniturile personale si 15 martie pentru afaceri).

Intrucat consecintele financiare pentru intarzieri pot fi destul de serioase, platitorii de taxe cautau solutii pentru a le putea amana intr-un mod simplu si sigur (IRS-ul permite astfel de amanari).

Solutia: Principalul obiectiv in dezvoltarea acestei solutii a fost de a fi generat un instrument digital sigur si eficient care sa le permita oamenilor care nu au cunostinte financiare sa isi extinda termenele de plata a taxelor fara erori si in timp util.

Functii si functionalitati:

  • procese dinamice si intuitive de colectare de date care se afla in surse disparate;
  • sincronizare in timp real cu serverele IRS si inregistrari rapide;
  • generator de extensii atat pentru formate digitale (pentru inregistrarile trimise catre IRS) cat si in format pdf (pentru a putea fi printate);
  • vizualizari complexe care permit inclusiv verificarea in timp real a statusurilor pentru cererile trimise si acces la rapoarte;
  • modul marketing integrat cu SendGrid;
  • implementare in Cloud pentru Microsoft Azure: aplicatia este gazduita si optimizata in cloud pe mai multe servere;
  • aplicatia ofera un nivel ridicat de scalabilitate;
  • functionalitati cheie de performanta ca sa poata sustine un numar mare de accesari simultane.

VEZI STUDIU DE CAZ COMPLET

Studiu de caz #3 Solutie rapida pentru plata asigurarii auto

Nevoile si asteptarile din piata: Plata politelor de asigurare este un proces pe cat de necesar, pe atat de consumator de timp. Pentru a respecta legislatia si evita amenzile, soferii trebuie sa urmareasca datele de expirare a politelor de asigurare auto (de exemplu: RCA) si sa achite la timp reinnoirea lor. In absenta unei solutii/aplicatii care sa permita analiza ofertelor si achitarea lor de la distanta, soferii erau, initial, nevoiti sa se deplaseze in agentiile de asigurare ori de cate ori expira o asigurare.

Solutia: Pentru a raspunde nevoilor clientilor, am creat o solutie digitala completa (portal online + aplicatie mobila) care sa le permita soferilor atat sa analizeze cele mai bune oferte din piata cat si sa achizitioneze propriu-zis polita direct de pe computer sau de pe telefonul mobil.

Portalul web: Portalul online le permite soferilor sa gaseasca cea mai buna oferta pentru politele RCA dintre cele de top existente pe piata.

Website-ul are o functionalitate care permite compararea mai multor oferte in timp real si achizitia online a politei RCA.

Pentru ca portalul sa poata suporta un volum mare de trafic si (simultan) un numar mare de solicitari/utilizatori, am facut o serie de optimizari in ceea ce priveste viteza website-ului.

Panoul pentru admin este pe cat de complet, pe atat de intuitiv si integreaza o serie de module:

  • managementul utilizatorilor;
  • managementul comenzilor;
  • management de continut;
  • rapoarte de vanzare;
  • e-mail marketing.

TEHNOLOGII: Website-ul a fost construit in PHP cu MySQL ca baza de date si jQuery pentru front end.

VEZI PORTALUL

Studiu de caz #4 Adminstrarea programelor de mediu folosind o solutie web portal completa si intuitiva

Clientul nostru: KBT desfasoara o gama larga de programe de mediu, acoperind multiple zone – de la plaje la parcuri si scoli. Acestia lucreaza impreuna cu reprezentanti ai afacerilor, ai guvernului si ai comunitatii, pentru a-i ajuta pe oameni sa inteleaga mai bine ca ceea ce este bun pentru mediul inconjurator este, de asemenea, bun pentru comunitatile noastre.

Acest proiect a fost prima colaborare cu KBT. De atunci, am colaborat la mai multe proiecte de succes, inclusiv Clean for the Queen, Love Where You Live, Love Parks, The Big Tidy Up, si Green Flag Awards.)

Nevoia clientulu: KBT avea nevoie de o platforma web care sa le permita sa gestioneze si sa promoveze proiectele organizatiei lor intr-o maniera eficienta si centralizata. Aveau nevoie de o retea de site-uri care sa poata fi gestionate de pe acelasi panou si care sa poata partaja bazele de date ale utilizatorilor si sa pastreze aceeasi identitate a marcii. Ei doreau o echipa care sa poata lucra impreuna cu designerul lor intern – care se ocupa de identitatea de branding si era ghidul de stil vizual.

Solutia: Am personalizat si implementat o solutie online care integreaza dashbord-uri de administrare (solutie dezvoltata intern). Am oferit organizatiei KBT o solutie tehnica completa pentru panoul lor de gestionare si am creat si imbunatatit interfata UI, designul de web si sabloanele de e-mail.

Am dezvoltat panoul folosind un sistem CMS avansat care a permis administratorilor un control deplin asupra continutului si o modalitate facila de a gestiona si de a edita datele.

  • URL-uri optimizate SEO, posibilitatea de a edita numele paginilor, titlurile, meta-descrierile si cuvintele cheie sau de a edita tag-uri alternative pentru imagini
  • Sistem avansat de sabloane
  • Concept de editare vizuala de impact WISIWYG cu drag & drop
  • Design responsiv
  • Plugin-uri pentru Facebook si Twitter
  • Module pentru stiri
  • Inscrieri
  • Integrare de Google Search si Google Maps
  • Integrare de module pentru donatii prin Sage Pay si PayPal
  • Implementare de cos de cumparaturi
  • Galerie de imagini
  • Integrare cu Google Search

VEZI STUDIUL DE CAZ INTEGRAL

VEZI MAI MULTE PROIECTE DE TIP WEB PORTAL DEZVOLTATE DE ECHIPELE NOASTRE!

VEZI PORTOFOLIUL

Cum sa alegi furnizorul de servicii pentru dezvoltarea portalului tau web?

  • experienta pe piata de profil – care iti va garanta atat capacitatea de a se adapta rapid la nevoile companiei tale, cat si stabilitatea pe piata;
  • portofoliul de proiecte – atat pe echipe dedicate, cat si pe proiecte relevante pentru compania ta;
  • numarul de oameni din companie – cu cat o companie are un numar mai mare de specialisti, cu atat ii va fi mai usor sa iti asigure echipa de care ai nevoie;
  • tipurile de roluri pe care le acopera – o garantie in plus ca echipa de care ai nevoie se poate construi rapid si complet;
  • proiectele de recrutare cu continuitate – sistem de recrutare bazat pe tehnologii moderne si bine organizat.

Ce garantii oferim pentru proiectele noastre?

Suntem constienti ca experienta noastra extinsa in dezvoltarea de proiecte software, portofoliul si echipele dedicate pe care le avem sunt o garantie importanta pentru livrarea unor solutii care ofera un raport corect calitate-pret.

Chiar si in acest context, pentru noi este esential sa ii facem pe clienti sa simta ca lucreaza alaturi de parteneri, nu doar furnizori de servicii.

De aceea alegem sa oferim o garantie de 3 luni pentru fiecare proiect. Aceasta garantie le da clientilor un motiv in plus sa aiba incredere in serviciile noastre.

POTI INCEPE RAPID DEZVOLTAREA UNUI PORTAL WEB PENTRU ORASUL TAU.

CERE ESTIMARE DE PROIECT

Este Roweb Development compania de care tu ai nevoie?

Clutch lucreaza cu o platforma partenera – The Manifest – care ajuta companiile client sa gaseasca servicii potrivite pentru urmatoarele lor proiecte. De asemenea, le ofera clientilor potentiali un ghid de tipul How-To pentru utilizarea optima a serviciilor prin terti.

Asa cum arata un studiu facut de The Manifest in 2021, Roweb se pozitioneaza pe locul 2 in Top 20 C# Developers din Romania!

Clientii nostri sunt cel mai important motiv pentru care ne pozitionam astfel in acest top – si pentru asta le multumim. In plus, potentialul nostru de a prelua noi proiecte si de a crea noi parteneriate este in continua crestere. Asadar, daca vrei sa dezvolti un proiect cu echipele noastre, contacteaza-ne pentru consultanta si detalii!

TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:

METODOLOGII

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • Waterfall

ROLURI PE CARE LE OFERIM

  • Project managers
  • Business analysts
  • Developers
  • Q&A specialists
  • Scrum masters
  • UX Designers

Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices