Cum sa optimizezi rata de conversie
pentru magazinul tau online
(CHECKLIST)

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Care a fost rata de conversie a magazinului tau in ultimele 3 luni? Cel mai probabil rezultatele obtinute nu au fost cele estimate si asteptate. Pe “hartie” toate strategiile arata promitator dar foarte rar realitatea le reflecta intocmai.

Este adevarat ca nu poti controla lucruri precum dinamica pietei, evolutia competitorilor sau schimbarile din comportamentul consumatorilor.

In schimb, sta in puterea ta sa intelegi ce functioneaza si ce nu in strategia ta de business si sa optimizezi instrumentele digitale de vanzare si promovare.

 

CHECKLIST #1: Intrebari pe care trebuie sa se bazeze planul tau de optimizare a strategiei online

 

  • ofera website-ul tau o experienta intuitiva vizitatorilor?
  • este design-ul website-ului tau unul modern si prietenos sau, dimpotriva, arata invechit si sobru?
  • sunt ofertele tale afisate corect pe toate dispozitivele – inclusiv pe mobil?
  • ai disponibile metode de plata flexibile, moderne si sigure?
  • care este rata medie de abandon al unei achizitii in magazinul tau online?
  • ai elemente defocusante in pagina de checkout? (pop-up-uri, bannere, oferte. etc.)
  • pozitionezi corect ofertele de up-sells si cross-sells?
  • magazinul tau online ofera variante de selectare a limbii sau monedei?
  • ai functionalitati personalizate/specifice implementate in magazinul tau online?
  • cat de vizibil este magazinul tau pentru potentialii clienti?

Si, daca vrei sa extinzi checklist-ul de mai sus cu intrebari si mai specifice, iata ce spun statisticile despre perceptiile clientilor in ceea ce priveste procesele de cumparare online:

(Source: baymard.com)

 

CHECKLIST #2: 10 lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare atunci cand creezi un plan de optimizare:

 

  • Migrarea magazinului tau online pe o platforma eCommerce dinamica si actualizata;
  • Regandirea arhitecturii de site din perspectiva flexibilitatii si stabilitatii;
  • Optimizarea bazei de date;
  • Actualizarea listelor de produse cu descrierile aferente;
  • Reducerea timpului investit in activitati repetitive;
  • Optimizari pentru motoarele de cautare;
  • Imbunatatirea experientei utilizatorilor in site;
  • Comunicare pe mai multe canale cu potentialii clienti/clientii actuali (inclusiv blog & social media);
  • Solutii de e-payment si sisteme de plata cu optiuni multiple;
  • Pagina de finalizare comanda optimizata in functie de asteptarile clientilor.

 

Ai nevoie de suport in crearea planului de optimizare?

Obtine un audit gratuit pentru magazinul tau online alaturi de o estimare de proiect (pret + timp).

CERE AUDIT DE SITE

 

CHECKLIST #3: Optimizari specifice (functionalitati, functii, integrari si aplicatii) pentru a creste rata de conversie in site:

 

  • Design responsive pentru toate tipurile de dispozitive – mobile si desktop;
  • Arhitectura flexibila de site ecommerce care sa permita adaugarea de functii si functionalitati;
  • URL-uri optimizate SEO & SEO on-page;
  • Solutii moderne si dinamice de CMS & CRM;
  • Pagini specifice de categorii cu filtre inteligente si atribute mixte de selectie produse;
  • Solutie de automatizare a proceselor si actiunilor (ex. actualizari automate de pret plecand de la criterii multiple);
  • Integrari inteligente cu module si aplicatii terte;
  • Solutii dinamice, intuitive si sigure pentru vanzari si plati online;
  • Functii de cautare si listare personalizate cu filtre inteligente si atribute mixte;
  • Solutii de comunicare pe canale multiple (blog, social media, etc.)

 

Exemplificare: proiect de optimizare eficienta a unui site ecommerce

 

Ezebee v2 – Online Portal

TECHNOLOGII: Node.js, Web API Arhitecture, OrienteDB, Web Sockets, Braintree API, PayPal API, Amazon Web Services, MySQL, jQuery, CSS3, HTML5.

FUNCTIONALITATI SPECIFICE:

  • Cautare inteligenta asistata: optiunea de completare automata si rezultatele sunt listate in functie de tendinte, popularitatea si notorietatea vanzatorului;
  • Algoritmul de cautare si sistem de etichetare;
  • 4 tipuri de oferte de baza: Produse, Inchirieri, Servicii si Cursuri;
  • Preturile sunt convertite in timp real in orice moneda;
  • Sistemul “chat-to-buy” in loc de “cosuri de cumparaturi” face ca tranzactiile sa fie mai rapide, mai transparente si nu necesita Termeni si conditii sau alte informatii juridice;
  • Posibilitatea de a transfera fisiere sau bani direct prin intermediul aplicatiei de chat;
  • B-Coins servesc ca puncte de cadou si de reducere pe website. Vanzatorii pot achizitiona, transfera sau retrage B-Coins intr-un cont PayPal, din care sa-l poata transfera gratuit in orice cont bancar sau CC;
  • Paginile vanzatorilor si toate ofertele si continutul acestora sunt optimizate complet pentru SEO;
  • Posibilitatea de a importa oferte direct de la alte site-uri web, cum ar fi Etsy, DaWanda, ArtFire, Amazon, Airbnb, prin introducerea link-ului produsului;
  • Vanzatorul poate alege sa se conecteze ori la un alt magazin, ori la messenger sau “chat-to-buy”;
  • Optiuni de prezentare: pe langa galeria de imagini, utilizatorii pot incarca acum fisiere PDF, videoclipuri si fisiere audio;
  • Sellers’ pages and all their offers and content are highly SEO optimized;
  • Ofertele, evenimentele si postarile de blog pot fi partajate simultan cu un singur click pe Facebook, Pinterest, Google+ și Twitter.

VEZI MAI MULTE STUDII DE CAZ

 

DE CE ROWEB?

In 2004 am inceput cu o echipa mica de developeri din dorinta de a face o diferenta pe piata. Astazi avem peste 127 de profesionisti care s-au implicat, de-a lungul timpului, in peste 1000 de proiecte livrate cu succes pentru companii din intreaga lume (din peste 30 de tari).

Clientii nostri recomanda serviciile Roweb in special pentru ca:

  • ne place sa gandim dincolo de limitari;
  • livram intotdeauna solutii inteligente si personalizate;
  • alocam echipe dedicate pentru fiecare proiect;
  • ne bazam pe tehnologii inovatoare;
  • stim cum sa ne adaptam din mers la cerinte dinamice;
  • oferim un raport foarte bun cost/calitate;
  • livram integrari perfecte intre solutii.

 

Optimizeaza-ti website-ul ecommerce ca sa cresti rata de conversie.

Cere o estimare gratuita de proiect ca sa afli de ce implementari si optimizari are nevoie website-ul tau.

CONTACTEAZA-NE

 


Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.