De ce solutii digitale ai nevoie pentru a rula cu succes o campanie de Black Friday

Acest articol a fost publicat in categoria Dezvoltare aplicatii eCommerce in .

O campanie de Black Friday, alta de Christmas in July (sau oricare alta luna alegi) or Cyber Monday…oportunitatile de a impulsiona vanzarile par destul de variate.

Este un lucru demonstrat ca ofertele speciale de tip promotie sunt metode eficiente de a creste vanzarile pe termen scurt.

Si, atunci cand vine vorba de preturi reduse sau oferte unice, audienta tinde sa reactioneze masiv prin achizitii accelerate.

Cu toate acestea, nu putem ignora faptul ca in ultimele 8 luni piata online s-a aglomerat foarte mult si concurenta este mai mare decat oricand.

Asadar, sa te remarci astazi pe o piata aglomerata (fie chiar si printr-o campanie de Black Friday) este cu adevarat o provocare. Ce va face in mod real diferenta sunt solutiile digitale pe care le alegi pentru a-ti defini prezenta online. .

 

Cum sa ajungi la audienta potrivita cu ofertele tale speciale (principalele canale)

Pentru rula campanii cu oferte speciale (de exemplu, campanii de Black Friday), companiile si-au mutat atentia pe comercializarea unor produse cerute mai mult de content si au inceput sa comunice cat mai mult posibil online.

Desi la o prima vedere online-ul pare sa fie locul in care oricine se poate promova, doar cei care isi adapteaza strategiile in functie de comportamentul clientilor pot genera vanzari cu adevarat relevante.

Astfel, pentru a promova cu succes o oferta speciala (in cadrul unei campanii de Black Friday, de exemplu) nu este suficient sa comunici pe cat mai multe canale. Trebuie sa iti prioritizezi eforturile si investitiile in functie de ce functioneaza in mod particular pentru nisa ta de public.

 

SMS marketing

  • Rata medie de deschidere a campaniilor de SMS marketing este de 98%, in timp ce rata de deschidere pentru campaniile de e-mail marketing este de doar 20%;
  • Ratele de raspuns la SMS sunt cu 295% mai mari decat cele pentru apelurile telefonice;
  • 75% dintre oameni sunt de acord primeasca un mesaj SMS de la o brand, daca au optat pentru o astfel de comunicare.

(Sursa: Voice Sage | Franchise Help | Marketing Profs)

Cum sa ajungi la audienta potrivita prin campanii de SMS marketing Asa cum probabil stii deja, ca sa rulezi o campanie de SMS marketing ai nevoie de o baza de date cu contacte valide care sa fie administrate printr-o solutie CRM software. Aceasta solutie software iti va permite sa selectezi prospectii in functie de anumite criterii si sa le trimiti mesaje personalizate in care sa-ti ofertele speciale – cupoane, promotii, etc.

 

Aplicatii mobile dedicate

  • Traficul pe mobil continua sa devina mai mare decat traficul de pe desktop;
  • Ratele de conversie din aplicatiile mobile sunt de trei ori mai mari decat in site-urile mobile.

 

campanie black friday

 

(Sursa: Merchant Savy | Marketing Land)

Cum sa ajungi la audienta potrivita prin aplicatii mobile dedicate O aplicatie performanta iti va oferi mereu oportunitatea de a-ti plasa ofertele speciale la indemana clientilor. Doi pasi esentiali trebuie luati in considerare pentru a putea comunica pe acest canal:

1

dezvoltarea si publicarea rapida a unei aplicatii mobile dedicate pe care sa o promovezi initial pentru a te asigura ca ajunge in telefoanele cat mai multor potentiali cumparatori. (de exemplu o poti promova prin campanii platite pe Facebook catre o audienta bine definita);

2

pastrarea unui interes ridicat din partea audientei (persoanele care au descarcat aplicatia) prin trimiterea de notificari ori de cate ori ai o noua oferta relevanta pentru ei.

 

Campanii de e-mail

  • 35% dintre afacerile de tip eCommerce aleg sa trimita de la 3 pana la 5 e-mailuri pe saptamana clientilor lor;
  • Aproape 30% dintre specialistii in marketing intervievati folosesc tactici de segmentare a publicului pentru a imbunatati conversiile prin e-mail;
  • 40% dintre consumatori spun ca au cel putin 50 de e-mailuri necitite in casuta de e-mail.

(HubSpot, 2020 | Sinch, 2020 – Sursa: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)

Cum sa ajungi la audienta potrivita prin campanii de e-mail marketing Nu este suficient sa comunici oferta ta unei liste de contacte. Daca vrei sa ai o rata de deschidere ridicata si o rata de click relevanta in campaniile de email marketing, asigura-te ca:

  • mai intai segmentezi listele de contacte pe baza criteriilor comportamentale (si aici o solutie CRM iti va fi foarte utila)
  • trimiti mesaje personalizate catre lista de contacte.

Programeaza secvente de e-mail pentru a atrage publicul intr-un funnel de vanzare (de exemplu, incepeti cu un e-mail de anunt si terminati cu unul de urgenta).

 

SEO (Search Engine Optimization)

  • 51% dintre cumparatorii chestionati spun ca folosesc Google pentru a verifica initial produsul pe care intentioneaza sa-l cumpere online;
  • 49% dintre utilizatori spun ca folosesc Google pentru a descoperi sau gasi un nou articol sau produs;
  • intr-un sondaj realizat de Databox, 70% dintre respondenti au spus ca SEO este mai bun decat PPC pentru generarea de vanzari.

(Think with Google, 2019 | Databox, 2019 – Sursa: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)

Cum sa ajungi la audienta potrivita prin SEO Un site actualizat si optimizat pentru SEO este esential pentru orice afacere de tip eCommerce. Asigura-te ca site-ul tau targeteaza cele mai importante cuvinte-cheie (relevante pentru interesele clientilor tai) si ca fiecare pagina din acesta are continut bine structurat si un design dinamic (pentru a evita rata de respingere). Daca lucrurile nu stau asa, angajeaza o echipa dedicata de development pentru a-ti optimiza site-ul sau a face unul dinamic si functional de la zero.

 

Promovare video

  • 87% dintre cei care au folosit video ca mijloc de promovare spun ca acesta a ajutat sa creasca semnificativ traficul in site;
  • 80% dintre cei care au folosit video ca mijloc de promovare spun ca acesta a ajutat direct la cresterea vanzarilor.

Cum sa folosesti continutul video in sprijinul campaniilor tale: Publicarea unui videoclip pe site poate creste traficul si interactiunile DACA il integrezi fara a afecta viteza paginii.

De asemenea, poti folosi continutul video si in campanii de e-mail sau in campanii platite de promovare pe retelele de socializare.

 

Social media

  • in aprilie 2020, peste 98% dintre utilizatorii de Facebook din intreaga lume au accesat reteaua sociala de pe toate tipurile de device-uri mobile;
  • Instagram se pozitioneaza pe locul doi in topul retelelor sociale care genereaza cel mai mare ROI.
  • Twitter este al treilea cel mai important canal care genereaza ROI;
  • 68% dintre specialistii in marketing au declarat ca promovarea platita este “foarte importanta” sau “extrem de importanta” pentru strategia lor generala de marketing.

(Statista, 2020 | HubSpot, 2020 – Sursa: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)

Cum sa folosesti social media in sprijinul campaniilor tale: De la sincronizari si integrari cu retelele de socializare, simplificarea accesului in aplicatiile de ordering prin login cu ajutorul conturilor de social media, la implementarea de pixels si coduri pentru urmarirea comportamentului in site si retargetarea audientei relevante – ai la indemana o serie de metode ca sa folosesti retelele sociale in sprijinul afacerii tale

VEZI CARE SUNT CELE MAI RECENTE PROIECTE DEZVOLTATE DE NOI PENTRU ECOMMERCE SI INSPIRA-TE PENTRU URMATOAREA TA INVESTITIE!

VEZI PORTOFOLIUL

 

Ce solutii si instrumente digitale trebuie sa iei in considerare pentru a-ti promova cu succes ofertele pe eCommerce? (inclusiv o campanie de Black Friday)

Website-uri eCommerce care simplifica procesele de vanzare
Principalul obiectiv: cresterea interactiunilor in paginile de produs si incurajarea parcurgerii intregului proces de vanzare.

Solutii marketplace – care pot integra o serie de functionalitati dedicate pentru eCommerce (filtre custom, sincronizari de preferinte, notificari push, tendinte in market & analytics. etc.)
Obiectiv marketplace: aduce retailerii, vanzatorii si clienti pe aceeasi pagina, oferindu-le acces la instrumente de vanzare dinamice si intuitive, generand, astfel, o experienta digitala completa.

Portaluri (B2B / B2C) hub-uri de eCommerce care integreaza dashboard-uri si functionalitati personalizate plus instrumente tranzactionale plasate la indemana utilizatorilor / prospectilor / clientilor.
Obiectiv portal: sa ofere experiente personalizate

Platforma Analytics: – Solutii eCommerce care te ajuta sa ai rapid o imagine de ansamblu asupra pietei si tendintelor de vanzare oferindu-ti date sub forme dinamice si intuitive (de exemplu: grafice).
Obiectiv Platforma Analytics: furnizarea de date valoroase pentru deciziile de business.

Fluxuri automatizate -solutii pentru automatizarea procesele consumatoare de timp si cresterea eficientei prin sisteme de .(push notifications, email marketing, etc).
Obiectivul automatizarii de procese: simplificarea/ reducerea/ eliminarea proceselor si activitatilor consumatoare de timp.

Aplicatii mobile – oferind UX excelent pe mai multe dispozitive si instrumente de conversie remarcabile integrate in aplicatiile mobile, cresti sansele de a-ti mentine clientii implicati si multumiti.
Obiectivul principal al aplicatiilor: plasarea ofertelor la indemana clientilor.

Solutii Custom – lucrand cu o echipa dedicata de development poti tranforma orice idee sau nevoie specifica de business intr-o solutie complet functionala si personalizata.
Obiectivul principal al solutiilor custom: rezolvarea unor probleme specifice prin dezvoltarea unor instrumente digitale dinamice.

 

Nu stii CAND si CUM ar trebui sa dezvolti o solutie digitala de eCommerce? Consulta-te cu unul dintre expertii Roweb.

OBTINE CONSULTANTA GRATUITA


Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices