10 Sfaturi ca sa iti pregatesti magazinul online pentru Black Friday

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologii in .

black friday

Pe 23 noiembrie multi comercianti se vor intrece in oferte speciale de Black Friday, incercand sa atraga cat mai multi clienti. Daca ai un business de e-commerce si vrei sa organizezi o campanie prin care sa profiti de aceasta ocazie, sunt cateva conditii importante de care e nevoie sa tii cont.

Este esential sa incepi pregatirile cu minim 3 luni in avans. Apeleaza la serviciile unui consultant de ecommerce cu experienta ca sa iti spuna cum sa castigi mai multi bani decat investesti in aceasta campanie. O sa te coste, dar vei vedea ca merita cheltuiala!

1) Pe site-ul tau trebuie sa existe o pagina de campanie speciala, in care sa fie grupate produsele participante la promotie. Acea pagina sa fie optimizata si sa beneficieze de cache, astfel incat sa se incarce foarte repede.

2) Promotia trebuie sa fie bine delimitata in timp, specificand in avans ora exacta de incepere si de terminare.

3) Campania sa aiba elemente grafice de separare, sa fie semnalizata grafic intr-un fel usor de identificat.

4) Trebuie sa incepi sa te pregatesti din timp – cu cel putin cu 3 luni inainte, astfel incat sa ai puse la punct toate aspectele esentiale:

  • stocurile necesare
  • strategie de vanzare
  • clarificarea contractului cu furnizorii (daca este vorba de o afacere de tip dropshipping – e important sa te asiguri ca nu risti sa nu aiba stocuri pentru a acoperi comenzile tale). In prag de Black Friday nu este un moment bun sa incerci un furnizor nou, e important sa ai o relatie de incredere si sa stii deja ca te poti baza pe furnizorul sau furnizorii alesi.
  • clarificarea contractului cu cei care livreaza – pentru ca e o perioada foare aglomerata si asta va afecta duratele livrarilor
  • e bine sa ai o companie de livrare de rezerva, la care sa poti apela in cazul in care curierul care era prima ta optiune nu iti mai poate livra comenzile
  • termeni si conditii speciale de livrare in timpul campaniei de Black Friday: nu uita sa informezi clientii ca timpul de livrare e mai mare

5) Pregatirea infrastructurii de servere – asigura-te ca nu o sa-ti pice site-ul in timpul campaniei – pentru site-urile noi, se pot face simulari de performanta, care sa iti spuna cat suporta serverul si sa poti face din timp optimizarile necesare.

6) Pregatirea campaniilor de PPC – trebuie sa ai un buget pregatit pentru promovarea online

7) Sa te asiguri ca ai unelte cu care sa masori ROI-ul unei astfel de campanii. Te va ajuta sa iei decizii optime pentru anul viitor.

8) Asigura-te ca respecti toate legile in vigoare. Nu fa reduceri false!

9) Identifica din timp canalele pe care o sa te promovezi. Exista site-uri care agrega toate campaniile de Black Friday de la toate magazinele. Asigura-te ca esti prezent acolo. Ia in calcul strategia de a te promova prin influenceri.

10) Analizeaza ce face competitia – gasesti multe date publice despre ce a facut competitia in anii trecuti, si poti invata atat din reusitele cat si din eventualele greseli ale lor.

Daca firma de software care te-a ajutat sa-ti dezvolti magazinul online nu reuseste sa te ajute cu indeplinirea acestor conditii, nu este un partener suficient de bun pentru business-ul tau si trebuie sa stii ca poti obtine servicii mai bune de atat.

Un provider de servicii de ecommerce matur poate furniza cu usurinta astfel de servicii, in conditiile in care sunt executate conform unui plan si prevazute din timp, nu pe ultima suta de metri. De aceea, este mult mai rentabil sa mergi din timp la un furnizor matur si sa obtii bani din rezultatele colaborarii, decat sa incerci sa repari probleme cu un furnizor imatur.


Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices