Ce lipseste platformei tale de comert electronic? | Intelegerea nevoilor clientilor din domeniul e-Commerce

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii e-commerce, Proiecte Roweb, Tendinte in piata, Transformare digitala in .
platforma e-Commerce

Interesul pentru platformele de comert electronic a crescut si mai mult odata cu pandemia cauzata de CoVID-19 si tendinta oamenilor de a desfasura cat mai multe dintre activitatile de zi cu zi in mediul online.

Din ce in ce mai multi antreprenori observa tendinta crescuta a cumparatorilor de a face shopping online si faptul ca o platforma de e-Commerce performanta ofera posibilitatea de a vinde rapid, datorita unor functii si instrumente de marketing valoroase.

Astfel, acest scurt ghid se adreseaza catre doua tipuri de cititori: celor care nu au o platforma de e-Commerce, dar care sunt interesati sa dezvolte o astfel de solutie si celor care au deja o platforma de e-Commerce si care doresc sa ofere o experienta superioara clientilor lor, prin intermediul unei solutii moderne si intuitive.

Dar inainte de a discuta despre caracteristicile de care are nevoie o platforma e-Commerce, vrem sa amintim cateva dintre avantajele acesteia.

 

Principalele beneficii ale unei platforme de e-Commerce moderne si intuitive:

  • Mai multi clienti multumiti de experienta lor de cumparare online;
  • Mai multe sanse de fidelizare a clientilor;
  • Un control mai bun asupra procesului de vanzare si promovare a platformei de comert electronic;
  • O evidenta mai clara a vanzarilor si experientei de cumparare online.
platforma e-Commerce

 

Cateva aspecte pentru cei care nu au inca o platforma e-Commerce

Daca nu ai inca o platforma de comert electronic, dar iti doresti sa faci o asemenea investitie, iata cateva aspecte de luat in considerare inainte de a lucra cu o echipa de software developeri:

  • Obiectivele tale in materie de business online. Accentul principal ar trebui sa fie atat pe obiectivele pe termen scurt, cat si cele pe termen lung.

Astfel, daca nu stii de unde sa incepi, te poti gandi la cat de mult vrei sa diversifici activitatea magazinului online si cat de multe produse intentionezi sa vinzi.

  • Nisa in care activezi si clientii pe care ii ai. Inainte de a dezvolta o platforma de comert electronic, ar trebui sa te asiguri ca ai definit corect buyer persona.

Cui te adresezi? De ce au nevoie clientii tai? Ce asteptari au in materie de cumparaturi? – Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile care te vor ajuta sa faci alegerea corecta.

  • Tipul de produse pe care le vinzi si o estimare a volumului vanzarilor lunare. Exista produse care doar se adauga in cos si produse care necesita personalizare.

De exemplu, clientul poate alege detalii esentiale cum ar fi culoarea, marimea, greutatea, modelul, dimensiunile etc – si toate acestea se vor concretiza in caracteristici ale viitoarei platforme e-Commerce.

  • Audienta si instrumentele de marketing pe care intentionezi sa le folosesti. Multe caracteristici ale platformei e-Commerce depind de strategia de marketing si sunt legate de baza de date care urmeaza sa fie integrata in platforma respectiva.

Un exemplu concret este posibilitatea de abonare la newsletter.

  • Timpul pe care esti dispus sa-l investesti pentru implementarea platformei. Cu cat o platforma este mai complexa si cu cat are mai multe caracteristici, cu atat este nevoie de mai mult timp pentru implementare.

Desigur, timpul de dezvoltare depinde de disponibilitatea si experienta software developerilor pe care ii alegi.

  • Lista integrarilor de care vei avea nevoie. Cateva exemple bune sunt serviciile de curierat, solutiile de facturare si procesatorii de plati online.

Tinand cont de aspectele enumerate mai sus, exista doua tipuri de platforme de e-Commerce pe care compania noastra le utilizeaza si le recomanda. Mai jos, am evidentiat cateva dintre beneficiile lor.

Magento 2

Magento 2 este o platforma e-Commerce bazata pe tehnologie open source. Este, de asemenea, o platforma de gestionare a continutului pentru magazinul online care permite utilizatorilor sa controleze setarile site-ului web, pluginurile, afisarea si functionalitatile.

platforma e-Commerce

Utilizarea Magento pentru a crea un magazin online aduce urmatoarele beneficii:

  • implementare SEO pentru o mai buna indexare in motoarele de cautare;
  • stoc nelimitat de produse;
  • personalizare cos de cumparaturi;
  • protectie impotriva atacurilor hackerilor;
  • oferte personalizate, discounturi si sisteme diverse de stabilire a preturilor;
  • sistem intuitiv de raportare si analiza;
  • urmarire comenzi;
  • optimizare pentru mobil;
  • administrare intuitiva pentru catalogul de produse;
  • cautare produsele (search);
  • posibilitate de marire a imaginilor din galeria foto;
  • meniu in mai multe limbi;
  • posibilitate de a seta mai multe tipuri de valuta.

WooCommerce

Woocommerce este un plugin de comert electronic extrem de flexibil, dezvoltat de WordPress. Acesta ofera utilizatorilor control complet asupra magazinului, de la designul si stabilirea ofertelor pana la crearea conturilor clientilor.

platforma e-Commerce

Principalele avantaje ale utilizarii WooCommerce pentru a crea un magazin online:

  • stoc nelimitat de produse;
  • inventar privind situatia produselor;
  • rapoarte si date;
  • redirectionarea clientului catre cosul de cumparaturi;
  • proces de plata personalizat;
  • geolocalizare si taxe personalizate;
  • varietate de extensii utile care pot fi adaugate.

 

Cateva aspecte pentru cei care au deja o platforma de e-Commerce, dar care doresc sa-si mareasca afacerea oferind solutii de vanzare mai complexe

Daca ai deja o platforma de comert electronic online, iata cateva lucruri pe care sa te asiguri ca nu le ratezi.

platforma e-Commerce

Caracteristici personalizate

Stim ca exista platforme de comert electronic predefinite care permit o administrare usoara si rapida bazata pe functii “drag and drop”. Dar pe masura ce o afacere creste si se dezvolta, la fel se intampla si cu nevoile – atat ale tale, ca administrator al business-ului, cat si ale clientilor tai.

Astfel, cele mai bune recomandari raman platformele de e-Commerce personalizate, dezvoltate cu ajutorul unei echipe dedicate de software developeri.

De asemenea, platformele personalizate de e-Commerce sunt adesea conectate cu un CRM care permite gestionarea adecvata a resurselor si fluidizarea proceselor de vanzare.

Indiferent cat de complexe sunt nevoile tale, poti gasi solutii cu ajutorul echipei potrivite.

Nevoile clientilor

Nevoile clientului sunt un capitol aparte al procesului de dezvoltare software si, in acelasi timp, aspectul care sta la baza intregului proiect.

De cele mai multe ori, lucrurile se desfasoara dupa scenariul urmator: nu dezvolti o platforma de comert electronic asa cum iti place tie, ci asa cum are nevoie clientul.

Cu toate acestea, printre cele mai comune caracteristici legate de asteptarile clientului se numara urmatoarele:

  • Posibilitatea de a urmari un istoric al comenzilor anterioare;
  • Optiunea de a salva produsele preferate intr-o sectiune dedicata;
  • Detalii si informatii relevante despre produs;
  • Termeni si conditii de cumparare si retur;
  • Abilitatea de a gasi rapid produsele de care are nevoie.

Metode de plata

Este una dintre cele mai importante probleme atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic. Si asta pentru ca trebuie sa ofere clientilor posibilitatea de a plati rapid si in siguranta pentru produsele lor, folosind mai multe metode electronice.

Clientii moderni isi doresc sa aiba optiuni variate pentru achitarea produselor: de la plata cu toate tipurile de carduri si transferuri bancare pana la posibilitatea de a opta pentru achitarea ramburs a coletului.

Securitatea datelor

Securitatea datelor (GDPR) este o alta problema importanta care nu trebuie trecuta cu vederea in cazul detinatorilor de platforme e-Commerce, in principal pentru ca include date sensibile precum detaliile cardului, adresa de livrare a produsului, numele complet al clientului etc. Iar daca are loc o scurgere de date, detinatorul magazinului online este cel care va fi tras la raspundere.

Automatizarea fluxului de lucru

Scopul unei astfel de platforme e-Commerce este de a te ajuta sa economisesti timp. Poti face asta printr-un flux de lucru organizat. Toate procesele de vanzare trebuie conectate, incepand cu actualizarea stocurilor de produse si terminand cu strategiile de marketing.

Si pentru ca vanzarile nu se refera doar la adaugarea produselor in cos, trebuie sa iei in considerare aspecte precum posibilitatea de a urmari coletul, emiterea facturilor, posibilitatea de a returna marfa comandata etc.

Cu cat automatizezi mai mult aceste procese, cu atat platforma ta de e-Commerce va fi mai pregatita pentru viitor.

Filtrare avansata a produselor

Experienta de navigare pe o platforma de e-Commerce este deosebit de importanta pentru clienti deoarece poate duce la sporirea sau la abandonarea procesului. Drept urmare, clientii au nevoie de filtre pentru a putea gasi rapid produsele de care au nevoie.

Iata trei exemple comune de filtrare a produselor intr-o platforma e-Commerce:

  • Filtrarea produselor dupa intervalul de pret – foarte practica pentru vanzarea de electronice si electrocasnice, device-uri, haine, carti etc, deoarece permite compararea produselor;
  • Filtrarea produsului dupa caracteristici (culoare, dimensiune, marime, print, eveniment etc) sau producator – clientii vor putea gasi produsul ideal care corespunde bugetului si caracteristicilor dorite;
  • Filtrarea produsului dupa istoricul introducerii in platforma – de la cele mai recente, la cele mai vechi si invers.

Module de comunicare

Tot mai multe platforme moderne de comert electronic se concentreaza pe comunicarea directa cu clientii. Astfel, au integrate module de chat care permit vizitatorilor sa puna intrebari despre comenzi, disponibilitatea produselor sau personalizarea lor.

Pe langa chat, exista si optiunea formularelor de contact. Acestea ar trebui sa fie scurte si intuitive, dar in acelasi timp sa ofere clientului posibilitatea de a furniza toate informatiile despre comanda sa.

Integrarea API-urilor de retele sociale

Nu este suficient sa ai un magazin online daca nu il promovezi pentru ca nu vei putea ajunge la clienti. Astfel, conexiunea trebuie facuta cu toate platformele de Social Media unde clientii tai isi petrec timpul.

De asemenea, ar trebui sa se acorde mai multa atentie acelor date care provin de pe platformele de Social Media.

Experienta si activitatea cumparatorilor in mediul digital sunt complexe. Uneori, ei pot vedea produsul pe Social Media, pot verifica specificatiile pe platforma de comert electronic si pot opri procesul de cumparare. Asadar, daca vrei sa-i convingi sa faca achizitia respectiva, ai nevoie de mai mult: oferte personalizate, newslettere dedicate, campanii de retargeting etc.

 

Cateva exemple de platforme e-Commerce din portofoliul de clienti Roweb

Finantare si asigurare auto: Porsche Finance Group este o companie romaneasca ce ofera finantare si asigurari auto pentru marcile Grupului Auto Volkswagen, precum Audi, SEAT, Skoda, Porsche etc.

Folosind tehnologii si integrari precum Magento 2, Knockout, LESS, Rest API, Google Maps API si PayUnity, am oferit clientului nostru o solutie unica pentru vanzarea de produse (masini si accesorii) si servicii (finantare, asigurare, intretinere).

Ce este atat de special la aceasta solutie de comert electronic? Abordarea – datorita implementarii unui proces rapid, pre-verificarea si pre-aprobarea pachetului de finantare se fac online, simplificand considerabil experienta de cumparare.

platforma e-Commerce

Produse de lux: Teilor este cel mai mare brand romanesc de bijuterii, renumit pentru produsele sale calitative, magazinele elegante si serviciile de buna calitate. Colaborarea noastra cu Teilor a presupus trecerea de la o platforma limitativa la Magento 2. In plus, a fost o reproiectare completa a site-ului pentru a oferi clientilor o experienta de inalta clasa.

Noua platforma Teilor include functionalitati inteligente, cum ar fi configurarea in mai multe limbi, cataloage de produse personalizate, animatii de design elegant, pagini de categorie SEO friendly si o solutie de gazduire dedicata. Totul este sincronizat cu un ERP care ofera angajatilor Teilor o experienta de lucru mai eficienta.

platforma e-Commerce

Librarie digitala: Bookcity reprezinta un lant de librarii cunoscute in Romania, care vin cu perspective de afaceri interesante. Clientul era deja familiarizat cu Magento si dorea sa-si migreze solutia e-Commerce de pe platforma Magento 1 pe Magento 2.

Scopul principal a fost sa obtinem o solutie completa bazata pe un magazin online orientat spre vanzari. Ideea noastra a fost sa potrivim preferintele de design ale clientului cu obiectivele de comert electronic, adaptand modulele existente ale proiectului la nevoile afacerii.

platforma e-Commerce

E-Commerce marketplace: platforma social cu marketplace si moneda proprie de tranzactionare (B-coins). Avand in vedere traficul pe mobil aflat in continua crestere, clientul si-a dorit o performanta mai buna pentru platforma sa. Astfel, ne-am ocupat de migrarea datelor si am obtinut o interfata de utilizator simplificata si potrivita pentru smart device-uri mobile.

Platforma a inclus cateva functii inteligente, cum ar fi cautarea ghidata, bazata pe optiuni de completare automata si filtrarea rezultatelor in functie de popularitate, tendinte sau buna reputatie a sellerului. De asemenea, platforma permitea o conversie a pretului in timp real pentru o comparatie usoara a produselor.

platforma e-Commerce

 

Despre experienta e-Commerce a echipei Roweb

  • Cu peste 18 ani de experienta in proiecte de dezvoltare software si peste 130 de full time software developeri (50%+ dintre ei, seniori), transformam ideile de afaceri in platforme si aplicatii de comert electronic functionale, intuitive si performante.
  • Roweb desemneaza o echipa de dezvoltare dedicata care ajuta clientii sa aiba o prezenta online remarcabila. Serviciile noastre de comert electronic includ dezvoltarea de software, design web, intretinere, optimizarea site-ului web invechit, migrarea datelor si a continutului si integrari cu sisteme terte.
  • Pentru a tine pasul cu tendintele e-Commerce din industrie, echipa Roweb participa la evenimente precum GPeC (E-Commerce & Digital Marketing Event cu o traditie de peste 17 ani).

Cauti o solutie e-Commerce completa? Sau vrei sa oferi clientului o experienta de cumparare mai buna?

Stabileste o intalnire cu unul dintre consultantii nostri e-Commerce!

Programeaza o intalnire