14 tendinte in outsourcing-ul pentru dezvoltarea de software de care sa tii cont in 2021

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Un nou an, o noua poveste care asteapta sa fie scrisa. 2020 ne-a luat pe toti prin surprindere cu provocari care au depasit orice asteptare, fortand oamenii si companiile sa gaseasca rapid solutii pentru a se mentina pe linia de plutire.

In 2021 cuvantul „schimbare” ramane, in continuare, reprezentativ. Un motiv in plus ca sa te intreb: ai integrat, in planul de afaceri al companiei tale, partea de dezvoltare software printr-o echipa dedicata? Care este strategia pentru a adopta noi tehnologii in cadrul companiei? Ai destule resurse interne pentru a-ti transforma obiectivele in actiune?

Cu siguranta ai luat deja in calcul folosirea de noi tehnologii pentru a te adapta mai bine la „noua realitate”.

De aceea, am venit in sprijinul tau cu informatii. Astfel, am conceput o lista cu 14 tendinte in piata de IT, cu aplicabilitate in zona serviciilor de dezvoltare software in regim de outsourcing.

 

Ce spun statisticile despre piata de outsourcing pentru serviciile de software development in 2021?

  • Este preconizata o crestere semnificativa pentru piata de outsourcing in IT– 413.72 miliarde de dolari la finalul anului 2021 (Statista);
  • Piata de outsourcing va creste cu aproximativ 5% in fiecare an, din 2020-2024 (Global Industry Analytics Report);
  • Industria globala de outsourcing va ajunge la 332.4 miliarde de dolari in 2025 (Grand View Research);
  • Piata pentru PaaS, SaaS si IaaS va creste cu 24% in fiecare an. De asemenea, este preconizat ca piata destinata serviciilor de cloud va creste la 190.32 de miliarde dolari pana in 2023 (Technavio);
  • In 2030 va fi nevoie de 85.2 milioane de oameni ca sa poata acoperi cererea din cadrul companiilor (Korn Ferry Report).
tendinte in outsourcing pentru dezvoltarea de software in 2021

 

14 tendinte in outsourcing-ul pentru dezvoltarea de software in 2021

tendinte in outsourcing pentru dezvoltarea de software in 2021

 

  1. Noile trenduri in tehnologie si lipsa de forta de munca reprezinta o problema reala pentru industrii, companii si antreprenori. Aceasta tendinta este resimtita inclusiv de catre marile corporatii care nu mai reusesc sa tina pasul cu schimbarile din piata.
  2. Rolul companiilor care livreaza servicii de outsourcing s-a schimbat: din executanti, in parteneri. Importanta pe care o are adoptarea de noi tehnologii a crescut semnificativ, iar serviciile de outsourcing au fost schimbate. Incepand cu 2021, echipele dedicate de software development vor oferi un numar mai mare de servicii, inclusiv: consultanta, cercetare si dezvoltare (R&D), analiza de date, analiza tehnica, etc.
  3. Mai multa independenta in procesul tehnic, mai mult control in livrarea proiectului. Trendul evident pe care-l impune diversitatea rolurilor si competentelor in cadrul echipelor dedicate de dezvoltare duce la o implicare mai mica a clientului in procesul tehnic, ceea ce le permite furnizorilor sa aiba control in livrarea proiectului.
  4. Companiile de outsourcing au devenit solutii cheie pentru a lucra cu profesionistii scumpi. Cum sunt mult mai putini specialisti in IT, profesionistii au inceput sa-si mareasca preturile, devenind inaccesibili pentru majoritatea companiilor.
  5. Joburile care nu necesita foarte multe competente sunt inlocuite de automatizare. Pentru a creste eficienta costurilor si a timpului pentru livrarea unui proiect, companiile de outsourcing vor investi mai mult in automatizare in urmatorii doi ani. Cum task-urile repetitive si redundante vor fi facute de algoritmi, angajatii isi vor concentra resursele si timpul pentru a se specializa si mai mult.
  6. Calitatea produsului detroneaza costurile. Cu toate ca banii raman un subiect sensibil din cauza impactului pe care l-a avut pandemia, in outsourcing, acum, factorii principali sunt: securitate crescuta, experienta consumatorului si cresterea business-ului.
  7. Mai putina preocupare pentru bugete reduse. Mai mult interes pentru dezvoltarea de solutii care eficientizeaza costurile. Companiile au devenit mult mai constiente de nevoia de a dezvolta solutii care eficientizeaza costurile. Una din alegerile companiilor pentru minimizarea cheltuilelilor consta in stocarea informatiei pe cloud.
  8. Spatiile de lucru hibrid au devenit o realitate. La fel si solutiile digitale dedicate. Conform Global Workplace Analytics, in 2021 o sa existe o crestere in cadrul fortei de munca, intre 25-30%, care va lucra de acasa cateva zile pe saptamana. Cu alte cuvinte, in 2021 companiile trebuie sa asigure angajatilor un ecosistem care include si digitalul (managementul proiectelor, managementul task-urilor, securitate, solutii de comunicare, etc.). Pentru a se asigura ca au cele mai bune solutii, companiile ar trebui sa ia in considerare servicii de outsourcing.
  9. Securitatea primeste o atentie sporita. Cu cat este mai mare interesul companiei de a migra in online, cu atat devin mai mari riscurile cibernetice. Nu doar clientii si antreprenorii sunt interesati de evolutia pietei online, ci si hackerii, care cauta sa gaseasca noi metode de a accesa sistemele companiilor. De aceea, o abordare a securitatii pe mai multe niveluri devine ceva obligatoriu pentru a eradica riscurile cibernetice.
  10. Inteligenta artificiala si IoT devin prioritati. Exista o atentie sporita pe solutii software ce permit inlocuirea interactiunii umane pentru: indrumarea clientilor (prin utilizarea Inteligentei Artificiale) si oferirea de acces rapid la date relevante – statistici – si tool-uri care sa personalizeze comunicarea si interactiunile (utilizarea IoT-ului).
  11. Dezvoltarea aplicatiilor native – in topul preferintelor. Cu cat creste interesul utilizatorilor si companiilor pentru aplicatii usor de folosit, de la distanta, pentru a le rezolva problemele zilnice, cu atat creste cererea pentru aplicatiile native. Acest trend nu este neaparat o surpriza, considerand avantajele aplicatiilor native, fata de cele web sau hibride: sunt mult mai rapide, mai eficiente, au functionalitati interne, se concentreaza mai mult pe experienta utilizatorului si folosesc limbaje de programare moderne (Swift, Kotlin), etc.
  12. Anumite limbaje de programare sunt mai utilizate decat altele. Atunci cand vine vorba de limbajele de programare pentru dezvoltarea de aplicatii, specialistii indica trio-ul Kotlin-Java-Scala si Python, TypeScript si Flutter.
  13. Un interes mai mare pentru outsourcing-ul serviciilor de dezvoltare software, un profit mai mare pentru companiile de IT. Este preconizat ca industria globala de outsourcing va ajunge la 332.4 miliarde de dolari in 2025 (Grand View Research).
  14. Estul Europei este preferat pentru outsourcing. 70% din cererea globala de software vine din SUA si Europa de Vest. Surprinzator (sau nu), atunci cand trebuie sa aleaga o companie de incredere pentru outsourcing, companiile prefera tarile din Estul Europei.

Vezi in portofoliul mai multe exemple de proiecte dezvoltate cu succes de echipele noastre dedicate.

VEZI PORTFOLIUL

 

De ce creste piata de outsourcing in 2021?

  • Noul mediu economic a fortat companiile sa-si regandeasca cheltuielile;
  • Angajatii se simt mai implicati la locul de munca avand posibilitatea de a alege unde lucreaza;
  • Acces mult mai usor la specialisti si profesionisti, din toata lumea – o situatie in care toata partile implicate au de castigat: clientul, compania si angajatul;
  • Costuri logistice mult mai mici (spre exemplu, conform unui studiu realizat de PGi, compania salveaza 10.000 de dolari in spatii de inchiriere, pe an, daca are angajatii in regim de telemunca);
  • Este o metoda foarte buna de compensatie pentru lipsa resurselor si a know-how-ului intern;
  • Oportunitate reala de a creste flexibilitatea business-ului;
  • Mai putin timp investit in procese lungi – necesare pentru a crea structuri interne.

*Pentru a oferi o informatie cat mai relevanta si corecta, articolul se bazeaza pe mai multe surse (Statista, Global Industry Analytics, Grand, Technavio, Korn Ferry, Clutch, etc.)

 

Cum poti incepe un proiect cu o echipa dedicata de la Roweb?

16+Ani cea mai lunga colaborare cu un client

127+Senior developers pregatiti sa faca parte din echipe dedicate

4Birouri in 4 orase

17+Ani de experienta in industria software development

TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:

METODOLOGII

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • Waterfall

ROLURI PE CARE LE OFERIM

  • project managers
  • business analysts
  • developers
  • Q&A specialists
  • Scrum masters
  • UX Designers