Provocari in procesul de outsourcing pentru dezvoltarea software | cum sa le abordezi corect pentru a obtine servicii de calitate de la providerul tau

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .
provocari in externalizarea serviciilor software

Indiferent de dimensiunea unui business, daca esti managerul unei companii care ofera servicii software, cu siguranta agenda ta de lucru este foarte incarcata. Dar daca te gandesti serios sa externalizezi o parte dintre activitatile sau serviciile tale catre o alta companie de software, iata cateva provocari care s-ar putea sa iti dea ceva batai de cap.

 

Externalizarea serviciilor sau proiectelor software: cand si de ce?

Externalizarea a devenit o activitate din ce in ce mai comuna pentru companiile de dezvoltare de software din intreaga lume. Iar daca acest gand ti-a trecut deja prin minte, iata cateva situatii in care te-ai putea identifica si care arata clar ca este timpul sa pui in practica o astfel de decizie:

  • Cand ai un numar mare de proiecte si un numar mic de angajati.
    De ce? Pentru ca atunci cand volumul de munca este prea mare, angajatii devin stresati si chiar neproductivi. Fenomenul „Burnout” nu este doar un cliseu, ci este destul de des intalnit in industriile dinamice precum IT-ul.
  • Cand nu ai experienta sau abilitatile necesare pentru a rezolva sarcinile specifice pe care le cer clientii tai. De ce? Pentru ca nu vrei sa pierzi acei clienti. Lipsa de experienta creste riscul de a avea proiecte esuate sau blocate si de a pierde resurse importante.
    De ce? Pentru ca nu vrei sa pierzi acei clienti. Lipsa de experienta creste riscul de a avea proiecte esuate sau blocate si de a pierde resurse importante.
  • Cand trebuie sa folosesti tehnologie noua si nu ai timp sa o inveti si sa te adaptezi.
    De ce? Pentru ca uneori este mai rapid si mai putin costisitor sa externalizezi decat sa inveti pe cont propriu sau sa le ceri angajatilor tai sa o faca. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la a investi in dezvoltarea cunostintelor angajatilor tai, punandu-le la dispozitie cursuri si acces la conferinte si evenimente de profil.
  • Cand te afli in criza de timp si trebuie sa livrezi fara sa amanari proiectul.
    De ce? Pentru ca externalizarea poate fi mai eficienta decat angajarea de oameni noi. Compania de outsourcing pentru care optezi are deja experienta si abilitatile necesare pentru a rezolva sarcinile pe care i le oferi. In plus, ea vine si cu capitalul uman. Astfel, datorita experientei, o companie externa poate avea o perioada de familiarizare cu proiectul mai scurta. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca elimini costurile de recrutare.
  • Cand esti la inceputul activitatii si nu ti-ai definitivat inca gama de servicii.
    De ce? Pentru ca vrei sa ramai competitiv si sa nu ratezi proiecte. Transformarea digitala eficienta si adaptarea rapida joaca un rol special in diferentiere ta pe piata. Si, da, fiind un domeniu dinamic, mereu trebuie sa tii pasul cu tendintele.

 

Externalizare catre o companie de software offshore, nearshore sau onshore? Care este alegerea potrivita pentru tine?

Sa presupunem ca ai decis sa externalizezi o parte dintre serviciile sau activitatea ta, un proiect sau poate chiar intreagul concept de business. Urmatorul pas este sa stabilesti unde vei gasi compania potrivita catre care sa faci outsourcing.

Poate fi vorba de o recomandare primita de la cineva in care ai incredere, ca de exemplu un partener, sau poti face un research online.

Din perspectiva proximitatii, exista trei tipuri de servicii pentru externalizare software: offshore, nearshore sau onshore.

Ele pot oferi aceleasi servicii de dezvoltare, diferenta constand in faptul ca sediul lor se gaseste in locatii diferite. De exemplu, o companie de software onshore se afla in Romania, o companie de software de tip nearshore se afla in vecinatatea tarii, pe cand una de tip offshore este situata departe de locatia ta.

Pe scurt, alegerea depinde de necesitatile tale si de distanta geografica.

De exemplu, daca ai nevoie de o externalizare rapida si nu ai timp sa cauti un furnizor de software, poate cea mai buna decizie este sa alegi o optiune onshore sau nearshore, datorita numarului mai mic de km si faptului ca este posibil sa nu existe diferente semnificative de limba, cultura si mentalitate.

In schimb, daca nu ai un buget considerabil pentru outsourcing si vrei sa faci aceasta activitate cat mai profitabila, un offshore, aflat la o distanta mai mare, poate fi o alegere mai potrivita.

[Gasesti mai multe detalii despre acest subiect in articolele Roweb – de exemplu, Dezvoltarea software in regim onshore, nearshore sau offshore .]

 

Timp investit

Timpul este una dintre cele mai valoroase resurse atunci cand vine vorba de afaceri. Poate ca esti deja familiarizat cu expresia: Timpul inseamna bani (din EN Time is money).

Astfel, asa cum am mentionat mai sus, serviciile sau activitatile de externalizare pot incepe din cauza lipsei de timp.

Desigur, mai exista o provocare. Sa ajungi sa pierzi timp, chiar daca externalizezi servicii. Dar asta se intampla de obicei in doua situatii:

  • atunci cand nu alegi furnizorul de software potrivit;
  • cand petreci prea mult timp cautand furnizorul respectiv.

Ca urmare, pentru a evita astfel de situatii, cand alege un provider de servicii software iti recomandam sa verifici urmatoarele aspecte:

 

Consum de resurse

Cand vine vorba de resurse, ar trebui sa iti faci calculele foarte bine. Astfel, o intalnire cu reprezentantii departamentelor tale trebuie adauga pe lista de task-uri inainte de a incepe procesul de externalizare.

Pe de alta parte, este bine sa tii cont de urmatoarele recomandari.

Raportul pret-calitate este mai important decat simplul cost al serviciilor, iar o idee buna este sa iei in considerare investitile pe termen lung. In schimb, o solutie slab dezvoltata implica mai multe tipuri de costuri si nu doar financiare. De exemplu, pot aparea conflicte cu clientii nemultumiti.

O alta recomandare este sa eficientizezi toate resursele de activitate folosind un software de gestionare a timpului pentru a urmari task-urile companiei de software catre care ai facut externalizarea.

De exemplu, software developerii nostri au creat o platforma de management al proiectelor care poate fi personalizata si care vine cu caracteristici si functionalitati usor de folosit. Este vorba, mai exact, de aplicatia interna TimeReport care permite gestionarea in timp real a activitatii angajatilor si a progresului proiectului. Ea te ajuta sa ai controlul situatiei si sa stii daca deadline-urile discutate cu clientii tai pot fi respectate.

provocari in externalizarea serviciilor software

 

Time Report vine cu o interfata intuitiva si dinamica, conceputa pentru fiecare tip de utilizator, astfel incat folosirea sa se realizeze usor.

Mai mult, daca doresti sa uiti de grija facturilor, iti recomandam un alt tip de software de gestionare numit Invoicer care te poate ajuta sa automatizezi intregul proces. Aceasta aplicatie va poate ajuta sa obtineti rapoarte care va vor ajuta sa tineti evidenta cheltuielilor.

provocari in externalizarea serviciilor software

 

Perceptia angajatilor

Industria de software development este foarte dinamica si in continua evolutie, nu doar datorita volumului mare de aplicatii si proiecte, ci si datorita resurselor umane.

Angajatii, adica software developerii, sunt adesea tentati sa renunte la o companie IT daca alta le ofera beneficii mai atractive. Si de foarte multe ori, beneficiile pentru care opteaza angajatii din aceasta industrie nu sunt reprezentate neaparat de bani.

Asadar, unele dintre cele mai mari provocari cand vine vorba de angajati si de externalizare sunt:

  • Angajatii se pot simti exclusi daca afla ca ai decis sa externalizezi fara sa ii anunti cu privire la acest lucru. Pentru a evita situatiile conflictuale, ar trebui sa le explici clar termenii de colaborare, sarcinile si proiectele care vor fi externalizate.
  • Angajatii pot avea divergente cu dezvoltatorii de software din echipa catre care se face outsourcing. Asigura-te ca sarcinile sunt bine definite si delimitate si ca activitatea se desfasoara intr-un mediu transparent si coerent.
  • Angajatii pot fi tentati sa plece la compania catre care externalizezi. Aceste cazuri sunt destul de rare, dar nu trebuie pierdute din vedere. Asigura-te ca semnezi un acord cu furnizorul tau prin care se angajeaza sa nu iti oferteze angajatii.

 

Perceptia clientilor

Opinia clientilor este un alt aspect important. In cele mai multe cazuri, clientii nu sunt informati ca ai ales sa externalizezi servicii sau sarcini legate de proiectul lor.

Cu toate acestea, daca esti o companie care ofera o transparenta deplina, poti aduce la cunostinta clientul ce se va intampla cu proiectul sau, punand accentul pe beneficii. De exemplu, externalizarea te poate ajuta sa oferi anumite functionalitati ale unei aplicatii mai rapid, iar clientul o poate lansa mai devreme.

Pe de alta parte, asigura-te ca activitatea de outsourcing nu creste costurile clientului pentru ca acest aspect il poate face sa se razgandeasca si sa caute o alta companie de software.

Sau daca o crestere de costuri este inevitabila, asigura-te ca informezi clientii in prealabil pentru ca ei sa isi ajusteze bugetul, iar tu sa respecti prevederile legale din contract.

Alte lucruri de luat in considerare

In principiu, daca acorzi atentie listei cu aspectele de mai sus, nu ar trebui sa existe alte provocari carora sa nu le faci fata.

Desigur, te poti gandi la ce se intampla daca clientul tau da faliment. In acest caz, va fi afectata si relatia cu compania catre care externalizezi. .

Cu toate acestea, poti cauta o modalitate de a compensa prin mentinerea unei bune relatii de comunicare si prin externalizarea altor proiecte.

Before making a business decision, you need to carefully choose not only the company you outsource to but also your clients.

Despre activitatea Roweb ca furnizor de servicii de dezvoltare software prin modelele de outsourcing

Roweb este un provider software care actioneaza ca un offshore, nearshore sau onshore pentru cei care vor sa externalizeze servicii software.

Portofoliul nostru de clienti include colaborari in domenii precum: finante, resurse umane, recrutare, managementul afacerilor, imobiliare, turism, transport si logistica, comert electronic.

 

Provocarile au fost multe, dar fiecare solutie software oferita pentru aplicatii si proiecte ne-a ajutat sa evoluam si sa devenim mai buni in gestionarea aspectelor esentiale ale unei companii de dezvoltare software: managementul clientilor, intermedierea relatiilor, aspecte juridice si financiare, eficienta livrarilor, managementul angajatilor.

De asemenea, ceea ce ne ajuta sa ramanem competitivi si sa ne remarcam printre alte companii care ofera aceleasi servicii:

  • angajatii nostri care vorbesc fluent limba engleza, ceea ce ne permite sa comunicam eficient si sa depasim barierele lingvistice si culturale;
  • transparenta pe care o oferim in intreaga activitate, incepand cu costurile si terminand cu termenele limita;
  • folosirea solutiilor de tip agile in abordarea proiectelor;
  • diversitatea portofoliului de clienti. Am lucrat cu companii de toate dimensiunile: de la start-up-uri pana la companii cu sute de angajati;
  • experienta angajatilor. Peste 50% dintre dezvoltatorii nostri de software sunt seniori. In plus, in fiecare an, investim intr-o noua forta de munca, marindu-ne echipa cu juniori entuziasti si dornici sa creasca.
  • solutii complete pentru clienti intr-un singur loc: cei care externalizeaza catre noi, stiu ca Roweb poate oferi nu doar dezvoltarea, ci si testarea si mentenanta proiectelor si aplicatiilor.

Discuta cu unul dintre consultantii nostri despre urmatorul tau proiect!

Contacteaza-ne