Am dezvoltat solutia modulara SmartSanitation (bazata pe principiul “pay-as-you-throw”). Afla pentru ce tipuri de companii este potrivita

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

 

Cateva tendinte din piata (utilizatori si companii)

Diferenta dintre ce asteapta clientii/utilizatorii si ce ofera companiile a devenit semnificativ mai mica in ultimii 2 ani. Companiile si organizatiile au fost fortate de context sa adopte rapid solutii de digitalizare capabile sa ofere substitute performante pentru serviciile offline.

Iata cateva referinte cu privire la ce vor utilizatorii versus ce ofera companiile:

 

Cum ne-am redefinit abordarea (pentru dezvoltarea de noi solutii si aplicatii) in raport cu noul context

Atunci cand decidem sa dezvoltam noi produse digitale, primul lucru de la care pornim sunt nevoile din piata. In ultimii doi ani, cu totii am avut de-a face cu schimbari majore, fie din pozitia de clienti, fie din cea de administratori de companie.

Asa cum aminteam mai sus, clientii si companiile si-au mutat interesul pe zona digitala. Iar noi ne-am adaptat din mers la aceasta tendinta.

Trecerea rapida la management la distanta, instrumente colaborative si servicii personalizate a impactat aproape toate industriile. Iar noi am ales sa raspundem acestor provocari din piata cu solutii specifice.

Iata cateva exemple de aplicatii si solutii dezvoltate de echipele noastre (in functie de industrie):

 

Ce este SmartSanitation?

Asa cum spuneam inca din titlu, tocmai ce am lansat cea mai recenta solutie Roweb – SmartSanitation – o solutie modulara pentru managementul deseurilor.

Solutia a fost creata cu dublu scop:

  • ca modul complementar pentru solutia SmartCity – pentru a oferi acces la functionalitati extinse;
  • ca solutie independenta si completa care integreaza functionalitati specifice de care au nevoie in egala masura clientii (casnici, primarii, etc) si companiile de management al deseurilor.

Solutia a fost creata de la zero ca platforma modulara care are o serie de functionalitati specifice si capabila sa rezolve nevoile specifice de management:

  • mobilitate;
  • integrarea unui sistem de tipul PAYT (pay-as-you-throw);
  • aplicatii multi-user;
  • sincronizari de date in timp real.

Pentru a dezvolta SmartSanitation, am analizat pe rand nevoile clientilor si angajatilor companiei de management deseuri.

Initial, compania de management deseuri genera facturi lunare bazate pe o taxa predefinita, stipulata in contractul de servicii.

Dar aceste taxe lunare nu erau neaparat corecte pentru ca nu reflectau realitatea de consum.

Am definit cele mai importante nevoi ale utilizatorilor – angajati si clienti finali – si am creat functionalitati asociate pentru acestea.

 

Nevoile clientilor si functionalitatile asociate integrate in aplicatia pentru iOS & Android:

  • taxarea la volum pentru deseurile generate (functionalitate: prin folosirea codului QR, angajatii companiei de management deseuri inregistreaza volumul si tipul acestuia – menajer, compostabil, regenerabil, etc);
  • acces rapid la conturi si facturi (functionalitate: aplicatia mobila integreaza sectiuni dedicate pentru statusul contului si facturile aferente);
  • interactiuni sigure cu angajatii firmei de salubritate (functionalitate: codul QR, aplicatia mobila, etc. permit interactiuni de la distanta);

 

Nevoile angajatilor

Evitarea birocratiei, taxarii standard, lipsei de flexibilitate si siguranta in interactiunile cu clientii.

De aceea am creat 2 aplicatii interconectate, capabile sa ofere instant acces la instrumente si functionalitati personalizat

 

Aplicatia mobila este implementata pe un Android PDA si le permite utilizatorilor sa:

  • scaneze codul QR de pe pubela (codul QR reprezinta numarul de contract);
  • identifice rapid clientul asociat;
  • inregistreze volumul din tipul deseurilor colectate (menajer, reciclabil, compostabil);
  • genereze bonuri de plata (pot fi incarcate inclusiv poze cu pubela inainte si dupa descarcare);
  • refuze colectarea deseurilor (precizand si motivul).

 

Aplicatie web cloud de management

Aplicatia web este creata pornind de la functionalitati specifice si integreaza mai multe module dedicate:

  • CRM – In modulul de CRM sunt inregistrate toate datele clientilor (persoane fizice, juridice sau asociatia de locatari), definite contractele pentru fiecare client, adaugate mai multe persoane dependente legate de acelasi client, vizualizate operatiunile si balanta fiecarui client(data/ora ridicarii, coordonatele geo, cantitatea) si emise manual facturile.
  • Operatiuni – In cadrul acestui modul se pot urmari toate operatiunile facute de catre societatea de salubrizare: ridicarile si tipul de container sau refuzarile de ridicare.Tot in aceasta sectiune se pot adauga manual tranzactii de ridicare deseuri sau refuzurile de ridicare de catre un operator.
  • Financiar – In baza conditiilor contractuale personalizate pe fiecare entitate se emit facturile automat la o data stabilita: emiterea manuala sau automata a facturilor si managerierea balantelor si platilor. Acest modul contine logica de facturare conform algoritmului solicitat de client – firma de salubrizare (pentru terti – primarie).
  • Nomenclatorul de produse – Acesta este un modul specific, dezvoltat pentru listarea produselor in sistem. Sunt definite tipurile de deseuri ce pot fi ridicate, u.m. si rate de conversie volum/masa, deseuri uscate, deseuri umede, preturi unitare pentru produse, taxe si accize.
  • Super Admin – Este un modul dedicat care permite managementul intregului sistem dintr-un dashboard unic. Cu ajutorul acestui modul este posibila definirea utilizatorilor si a drepturilor de acces in aplicatie, definirea regulilor speciale si a algoritmilor de calcul.

Toate datele se transmit on-line catre aplicatia centrala de management. Daca nu exista comunicatie device mobil server, datele se stocheaza in device si se vor sincroniza in momentul cand avem conexiune de date (Wi-Fi sau date mobile).

 

De ce este abordarea modulara atat de utila in dezvoltarea unei solutii?

Pentru dezvoltarea solutiei SmartSanitation am folosit o abordare modulara din mai multe motive care pot fi rezumate prin urmatorul beneficiu general: flexibilitate.

Prin divizarea solutiei in sub-programe, am garantat flexibilitate si posibilitati de personalizare nelimitate, solutia putand fi oricand optimizata si extinsa.

Avantajele utilizarii unui sistem modular:

  • dezvoltari simultane pentru module diferite;
  • mai putin timp investit in dezvoltarile ulterioare;
  • sistem definit in jurul functionalitatilor necesare utilizatorului;
  • detectare si fixare rapide pentru posibilele erori;
  • este integrat doar cod relevant;
  • reutilizare facila a codului;
  • management simplificat;
  • testare, design si implementari rapide;
  • mediu de lucru colaborativ.

 

Arhitectura de microservicii a solutiei SmartSanitation

Bazandu-se pe MSA (Microservices Architecture), SmartSanitation integreaza o serie de microservicii: Prezentare | CRMService | TmService | FinancialService | PdfService | EmailService | Autentificare | ApiGateway | ApiOrchestrator | Proiecte comune (ApiKernel, DataAccessKernel, ErpCommons )

Fiecare microserviciu este dezvoltat pe pricipiile SOLID pentru a fi reactiv la evenimentele care folosesc RabbitMq, datele proprii folosind baze de date separate, interactiona cu alte microservicii prin HTTP folosind Consul pentru obtinerea IP-ului si port pentru utilizarea DNS, pentru a evita erorile folosind Polly, segrega logica de business implementand pattern-ul Command pattern prin utilizarea MediatR, si pentru se expune la rulare la Consul. Independent de aceste microservicii, solutia foloseste procese separate in acelasi context, putand automatiza fluxurile folosind BackgroundServices si Hangfire.

Intreaga solutie este eficientizata prin folosirea Docker, pastrand fiecare imagine de serviciu pe Docker Hub si implementand totul pe device-ul de hosting folosind docker compose.

 

Ce tipuri de business-uri pot adapta SmartSanitation la specificul lor?

Desi creata initial ca solutie dedicata pentru management deseuri, SmartSanitation poate fi folosita si in alte tipuri de business-uri.

Adaparea la alte sisteme/concepte:

  • sisteme pay-as-you-consume;
  • sisteme pay-as-you-save;
  • sisteme pay-as-you-go;
  • sisteme pay-as-you-earn;
  • sisteme pay-as-you-use.

Pentru alte servicii oferite utilizatorilor casnici: energie, transport, sanatate, agrement, etc.

Adaptare la diferite industrii: automotive, retail, restaurante, asigurari, etc

 

De ce sa iti dezvolti solutiile digitale cu Roweb

Roweb este o companie de software development care activeaza in piata din 2004 si care, in prezent, are birouri in 4 orase: Bucuresti, Pitesti, Craiova si Ramnicu Valcea.

Cu cei peste 127+ experti IT specializati in tehnologii moderne, ne concentram pe dezvoltarea de solutii Enterprise, Web, Mobile si E-commerce.

VEZI PORTOFOLIUL

Dezvoltam proiecte pentru companii din intreaga lume si avem capabilitatea sa intelegem nevoile specifice ale diferitelor tipuri de business-uri (de la start-up-uri la corporatii) si industrii.

App Development Process

“Ne propunem constant sa fim cu un pas inaintea schimbarilor, lucrand cu tehnologii moderne astfel incat clientii nostri sa beneficieze pe termen lung de solutii flexibile. Misiunea noastra este de ne sincroniza abordarile de development cu inovatiile tehnologice astfel incat solutiile software dezvoltate de noi sa se pastreze relevante pe piata pe termen lung.”

Viorel Costea

CEO, Roweb Development

Avem echipe in-house de software development, capabile sa preia dezvoltarea integrala a unui produs digital – de la faza de consultanta si analiza de business la arhitectura de solutie, implementare, post-implementare, testare si mentenanta.

Vrei sa adaptezi SmartSanitation la nevoile tale de business?

Contacteaza-ne pentru o sesiune de consultanta gratuita!

Programeaza o sesiune