Sfaturi aferente unui mod de viata sanatos pentru programatori!

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Adevaruri despre orele lungi de stat la birou, inactivitatea fizica un pericol major pentru sanantate?

Poate parea destul de relaxant sa stai cu orele pe un scaun confortabil, jucandu-te sau avand diferite activitati, dar atunci cand orele se prelungesc pentru a dezvolta sa zicem aplicatii web, web design, portaluri de e-commerce sau website-uri in general ca si activitate de zi cu zi atunci lucrurile se pot complica.

Datorita faptului ca orele de stat pe scaun se pot prelungi chiar pana la ore tarzii din noapte, cumulat cu lipsa activitatilor fizice putem ajunge la consecinte destul de grave din punct de vedere al sanatatii.

In general numeroasele ore de stat la birou, ne pot face sa cautam relaxarea in diferite pozitii nefiresti ce pot conduce la dureri de spate sau stari de disconform foarte accentuate. Este extrem de important ca inainte de toate sa ai grija de propria sanatate, chiar inainte de a-ti propune sa ajuti pe altii fie ca este client sau un coleg programator. Daca vei continua sa lucrezi la biroul tau avand pozitii incorecte cu siguranta odata cu trecerea timpului te vei resimtii si vei avea probleme destul de importante.

Pe langa ajustarea scaunului sau a pozitiei spatelui trebuiesc luate in considerare si alte optiuni, asfel mai jos sunt cateva elemente principale pentru a elimina anumite riscuri cauzate de activitatile statice:

  • Riscul de deces creste cu aproape 40% atunci cand se sta jos mai mult de 6 ore pe zi
  • O pozitie exclusiv dreapta a spatelui poate cauza dureri considerabile
  • Persoanele cu activitate statica au un risc de doua ori mai mare de a face boli cardiovasculare fata de cei a caror activitate implica lucrul in picioare.
  • De indata ce te asezi la biroul tau, arderea caloriilor scade dramatic, enzimele care ajuta la descompunerea grasimilor se reduc cu 90%, activitatea electrica a muschilor se opreste.

description pic

Ce trebuie sa faci pentru a evita riscurile prezentate mai sus chiar daca locul tau de munca implica o activitate statica!

  • Ridicate din ora in ora si fa cateva exercitii
  • Din cand in cand i-a pranzul in mers
  • Mergi cu bicicleta cel putin de 2 ori pe saptamana
  • Misca-te umpic la birou
  • Stai pe langa oameni mai activi din punct de vedere fizic
  • Du-te cu un prieten la plimbari zilnice
  • Gaseste o activitate fizica care sa iti faca placere a o exercita in fiecare zi
  • Evita in totalitate mancarea de tip Fast Food
  • Ultima din aceasta lista, dar nicioadata ultimul lucru, iti recomandam sa adaugi mai multa picanterie vietii tale amoroase

Daca esti deprins cu lucrul peste program si esti obisnuit cu o viata destul de sedentara probabil ca esti destul de obisnuit cu consumul de fast food sau in general de mancare junk din simplu motiv ca este cel mai usor de procurat. Daca ar fi sa facem o lista cu alimentele sau tipul de alimentatie ce trebuie cu siguranta eliminat, atunci acestea doua s-ar clasa pe primele locuri. Programatorii , deboltatorii web, bloggerii pot usor cadea prada acestui mod de viata nechibzuit tocmai din pricina faptului ca lucreaza si stau mult in fata calculatorului. Acest tip de alimentatie este tocmai nociva din prizma continutului de aditivi si chimicale, modului de procesare si a valorii nutritionale extrem de scazute. Efectul consumului acestui tip de alimente pe termen lung este extrem de ingrijorator putand conduce la diabet, obezitate, cancer dar si la o ingrijoratoare crestere a numarului de persoane afectate de depresii.</>

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, aici aveti posibilitatea sa verificati efectele nocive al consumului de fast food:

Consumati cu preponderenta apa plata

Este dovedit faptul ca tindem sa bem sucuri si bauturi energizante pentru a avea un nivel mai ridicat de energie atunci cand oboseala se instaleaza. Deasemenea este foarte cunoscut faptul ca multi din cei ce lucreaza in spatele unui birou sunt dependenti de cafea sau sucuri acidulate, fapt ce cauzeaza promleme serioase de sanatate. Inclusiv consumul sucurilor vitaminizate atrage dupa sine o serie de probleme si nu sunt exact ceeace banuiam a fi.

Exista studii numeroase ce releva faptul ca consumul de 6 sau 8 pahare de apa pe zi este un inlocuitor neutru fata de bauturile problematice. Puteti verifica lista de mai jos:

  • Doua bauturi carbo-gazoase pe zi pot conduce la leziuni hepatice pe termen lung – The Telegraph
  • Cresterea riscului de diabet cu 85% cauzat de consumul de bauturi dulci carbogazoase – USA Today
  • Scadere in greutate prin consumul de apa  – Discovery News

Consuma mai multa Vitamina D

Nivelul de Vitamina D din organism este strans legata de lipsa de miscare din afara casei sau biroului dvs. Expunerea la soare este importanta in atingerea unui nivel sanatos de vitamina D din organism.

Este bine cunoscut faptul ca un nivel corect de vitamina D in organism aduce beneficii numeroase cum sunt: capacitate ridicata de lupta contra racelilor de orice fel, dar chiar si cancerul. Astfel este recomandata utilizarea de suplimente de vitamina D, in special in lunile de iarna.

Cateva studii bine documentate aferente celor prezetate mai sus:

  • Racelile si gripele legate de deficiente ale lipsurilor de Vitamina D – Scientific American
  • Vitamina D omoara celulele canceroase – Abc News
  • Vitamina D reduce riscum aparitiei cancerului conform studiului Creighton University – Creighton University

Incearca sa fi activ, consuma produse naturale si intotdeauna pastreaza o perspectiva pozitiva asupra vietii

Acest tip de loc de munca care in mod constant necesita efectuarea de ore suplimentare in fata calculatorului,  poate aduce destul de multe provocari in intentia voastra de a duce o viata cat mai natural posibil.

Pune mai mult efort in incercarea de scade dependentele tale artificiale si creste intesitatea exercitiilor fizice, cu alte cuvinte mentinete in forma.

Va recomandam exercitii fizice zilnice, consumul de mancare gatita, evitarea de sucuri indulcite sau energizante. Antreneaza-ti corpul nu numai mintea, asfel creste-ti sansele de a duce o viata lunga si sanatoasa, continuand astfel sa faci parte din aceasta lume de succes a dezvoltatorilor si programatorilor web.


Exemple de proiecte


Ezebee

PHP, MYSQL, jQuery, CSS3, HTML5, Zend Framework


Piticu Dance Studio

Umbraco, .NET, Sql Server, Bootstrap


Lumina Park

PHP, HTML5, WordPress, jQuery, Google Maps API, Bootstrap

Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.