Ce tipuri de CMS exista si care este potrivit pentru afacerea ta

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Alegerea sistemului de management al continutului (CMS) potrivit pentru afacerea ta este o decizie pe cat de dificila, pe atat de importanta. La ora actuala exista in online o varietate de tipuri de sisteme de management de continut si fiecare dintre ele vine cu avantaje si dezavantaje.

Iata cateva lucruri pe care este esential sa le stii despre CMS-uri inainte de a lua o decizie:

 

CMS-urile traditionale versus sistemele moderne

Chiar daca un CMS old-school este conceput sa ofere exact ceea ce promite – gestionarea continutului pentru un anumit site web – tendintele digitale devin cu fiecare an mai complexe si diverse.

Astfel, principalele motive pentru care un CMS traditional nu mai este potrivit pentru website-ul tau sunt:

  • lipsa de flexibilitate atunci cand vrei sa publici continut pentru web si mobile;
  • lipsa de compatibilitate si integrare cu platforme digitale externe.

Pe de alta parte, un sistem de management de continut care se potriveste nevoilor tale iti va oferi, cumulat, urmatoarele beneficii:

  • date valoroase si urmarirea comportamentului utilizatorilor pe baza informatiilor provenite din surse multiple;
  • optimizarea experientei utilizatorilor plecand de la datele furnizate in Analytics;
  • continut stocat in forma bruta care poate fi livrat in diferite formate;
  • continut stocat in baze de date stabile pentru a creste performanta in returnarea de cautari;
  • publicarea de content personalizat si automatizari de marketing.

Tipuri de sisteme de management continut (CMS)

Din perspectiva accesului poti alege intre:

Proprietary CMS – pentru acest tip de CMS trebuie sa platesti accesul sau licenta.

Avantajele utilizarii unui CMS de tip proprietary:

  • costuri initiale mici – presupune folosirea unei solutii predefinite;
  • actualizari recurente;
  • risc redus de spam.

Dezavantajele utilizarii unui CMS de tip proprietary:

  • nu detii acest CMS, asadar, nu ai un control real asupra lui;
  • website-ul tau va fi functional atata timp cat este activ CMS-ul de tip proprietary;
  • website-ul tau poate fi migrat catre un domeniu diferit;
  • costurile licentelor pot deveni costisitoare;
  • pentru anumite tipuri de CMS nu poti personaliza sistemul in raport cu nevoile tale specifice.

CMS-urile de tip open Source – solutii gratuite si flexibile care functioneaza in baza unor coduri de tip open-source code si care permit personalizari avansate.

Avantajele utilizarii unui CMS de tip Open Source:

  • costurile pe termen lung sunt mici – fara costuri pentru licente sau pentru variante optimizate;
  • fara angajamente contractuale si financiare pe termen lung;
  • personalizari nelimitate;
  • portabilitate la nivel inalt;
  • poate fi preluat cu usurinta de o alta echipa de developeri (in timp ce un CMS custom implica o perioada de invatare/ adaptare, fara specificatii la care developerii sa se poata raporta);
  • colaborari mai mari intre membrii echipei – tehnice si non-tehnice;
  • control eficient asupra continutului;
  • poate fi optimizat si personalizat oricand;
  • simplu de optimizat pentru motoarele de cautare – cu ajutorul unor plugin-uri;
  • usor de utilizat de catre oricare developer experimentat.

Dezavantajele utilizarii unui CMS de tip Open Source:

  • unele CMS-uri implica probleme de securitate (fiind open source cu utilizarea publica a codului). Totusi, CMS-uri precum Umbraco sunt foarte stabile din perspectiva securitatii;
  • mai multa expunere la spam;
  • unele personalizari pot fi costisitoare.

Din perspectiva continutului poti alege intre:

Web Content Management System (WCMS) – care permite managementul exclusiv al continutului si nu presupune cunostinte tehnice avansate.

Component Content Management System (CCMS) – sistem de management de content granular cu focus special pe reutilizarea continutului si urmarirea performantei acestuia.

Enterprise Content Management System (ECM) – sistem de management cu focus pe eficienta la nivel de procese (organizarea si livrarea de continut catre o varietate de utilizatori).

Digital Asset Management System (DAM) – care ofera stocarea centralizata a continutului si instrumente dinamice de publicare.

Document Management System (DMS) – sistem de management de continut securizat care permite managementul de date si documente in cloud.

Checklist pentru selectarea unui CMS

Criteriile pe care trebuie sa le iei in calcul cand selectezi un CMS:

  • Scalabil
  • Intuitiv
  • Interfata cu focus pe asteptarile utilizatorului;
  • Numarul de functionalitati;
  • Viteza de livrare a continutului;
  • Usor de utilizat de catre utilizatorul final;
  • Usor de utilizat de catre developeri;
  • Migrarea facila a datelor;
  • Integrare si compatibilitate cu alte sisteme;
  • Costuri optime;
  • Management de date sigur.
Types of Content Management Systems

Afla mai multe despre serviciile Umbraco ca sa afli cum te poate ajuta acest tip de CMS.

Types of Content Management Systems

Umbraco – 5 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre acest tip de CMS

1. Ce este Umbraco?

Umbraco este un CMS de tip open-source .NET (sistem de management al continutului) creat pentru publicarea de continut pe World Wide Web si pe intranet. Are o serie de plugin-uri si pachete de functionalitati care te ajuta sa creezi URL-uri relevante. In plus, este suficient de flexibil cat sa acopere o varietate de nevoi, de la prezentari scurte la aplicatii complexe pentru volume media mari. Principalul modul adaugat permite personalizari avansate.

2. Cine ar trebui sa foloseasca Umbraco?

Umbraco ofera flexibilitate si functionalitati de editare usor de accesat, fiind o alegere excelenta atat pentru developeri, cat si pentru oamenii de marketing. Daca administrezi o agentie, Umbraco este un tip de CMS pe care, cu siguranta, trebuie sa il iei in calcul.

3. Care sunt beneficiile utilizarii Umbraco?

  • sistem de management de continut user-friendly;
  • acces in mai multe limbi;
  • acces la o comunitate activa care ofera suport;
  • acces la documentatii complete;
  • posibilitatea de a face optimizari ulterioare.

4. Cum poti face mentenanta pentru website-urile Umbraco neactualizate?

De la mentenanta, suport, reparare de bug-uri si implementari de noi functionalitati – lucrul cu o echipa dedicata te va scuti de multe eforturi. De exemplu, noi iti putem pune la dispozitie un developer dedicat cu care sa lucrezi ori de cate ori ai nevoie sau iti stabilim un sistem SLA (Service Level Agreement) si un program de implementari in raport cu cerintele tale.

5. Poate fi Umbraco integrat cu alte sisteme?

Prin multiplele module pe care le ofera si datorita faptului ca permite personalizari rapide, Umbraco poate fi integrat cu aproape orice alt sistem. O parte dintre sistemele cu care se pot face integrari rapide:

  • Microsoft Dynamics si o serie de alte solutii CRM;
  • API-uri social media;
  • Platforme enterprise;
  • Sisteme de plati.

Si, daca ai nevoie de ajutor pentru importul/exportul de date, poti oricand sa te bazezi pe echipele noastre. Putem face transferul de date din website-ul tau Umbraco pe alte platforme sau putem crea un API care le permite sistemelor externe sa se integreze cu CMS-ul tau

Proiecte dezvoltate cu Umbraco

 


Exemple de proiecte


Cununa

PHP, Magento, GeoIP location, responsive design, social media integration

Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.