10 indicii ca trebuie sa schimbi echipa de dezvoltare software | Cum stii ca solutia ta software nu mai performeaza si ce trebuie optimizat

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii business, Tendinte in piata, Transformare digitala in .

Daca te-ai hotarat sa citesti acest blog post, inseamna ca te regasesti in (cel putin) una dintre urmatoarele situatii:

  • nu esti pe deplin multumit de modul in care decurge dezvoltarea functionalitatilor solutiei tale software si consideri ca viziunea ta nu corespunde cu cea a echipei de dezvoltare;
  • simti ca intregul proces de development al aplicatiei sau al proiectului tau dureaza mai mult decat ai estimat initial si esti ingrijorat ca s-ar putea sa nu te incadrezi in termenele stabilite;
  • intentionezi sa migrezi aplicatia catre o noua tehnologie (pentru a face fata provocarilor pietei), iar echipa de development nu este familiarizata cu aceasta.

In era tech, nimeni nu poate contesta ca solutiile software joaca un rol important in dezvoltarea unui business. Cu toate acestea, gasirea echipei potrivite de dezvoltare poate fi provocatoare.

Desi industria IT este ofertanta, iar numarul specialistilor pentru care poti opta este destul de mare, nu este vorba doar de procesul de development al unei aplicatii, ci implica o multime de alte proceduri precum testarea, mentinerea up-to-date si suportul pe termen lung al intregului proiect.

Mai mult, statisticile recente sustin importanta transformarii digitale, aratand tot mai clar ca oamenii vor investi din ce in ce mai mult in solutii software.

 

 

Cu toate astea, multe companii nu recunosc semnele timpurii care sugereaza schimbarea echipei de dezvoltare software, ceea ce poate duce la rezultate slabe si la pierderi de resurse precum timp, bani si energie.

Astfel, in acest material, vom analiza cele mai comune zece semnale (red flags) care indica necesitatea de a schimba furnizorul de dezvoltare software si despre cum poti salva un proiect, inainte ca acesta sa intre in colaps.

Arunca o privire asupra listei de mai jos.

🚩Comunicare deficitara

Comunicarea este cheia oricarui proiect de succes, iar procesele de dezvoltare software nu sunt exceptii. Astfel, daca iti dai seama ca providerul de servicii software nu comunica eficient, este un semn clar ca trebuie sa gasesti o echipa care sa nu vina cu astfel de probleme. Comunicarea deficitara poate duce la neintelegeri si intarzieri, care pot afecta apoi calitatea produsului final.

🚩Deadline-uri nerespectate

Daca furnizorul tau de solutii software rateaza frecvent termenele limita si nu reuseste sa-si schimbe comportamentul (desi ai semnalat aceasta problema) este timpul pentru o schimbare. Livrarea intarziata poate cauza frustrare si inconveniente, mai ales daca afacerea ta se bazeaza pe procesele software pentru a functiona eficient.

🚩Low-quality cod

Codul cu o calitate scazuta este un red flag semnificativ atunci cand vine vorba de crearea unei aplicatii. Daca codul este alambicat, dezordonat sau dificil de intretinut, poate duce la probleme semnificative in ceea ce priveste viitoarele functionalitati sau partea de securitate. Iar in cazul in care nu ai cunostintele tehnice pentru a-ti da seama, cere un audit de la o companie terta.

🚩Incapacitatea de a scala aplicatia

Pe masura ce afacerea ta creste, solutia trebuie sa fie capabila sa tina pasul cu dezvoltarea. Iar daca providerul nu poate scala software-ul in mod eficient sau nu poate oferi suportul necesar pentru crearea de noi functionalitati, este timpul sa gasesti o echipa care poate prelua cu lejeritate si aceasta parte.

🚩Lipsa de expertiza

Dezvoltarea software este un proces complex care necesita un set complet de abilitati, acoperirea tuturor rolurilor intr-un proiect si expertiza. Astfel, ai nevoie nevoie de o echipa care are cunostinte avansate in ceea ce priveste cele mai noi tehnologii si care poate oferi solutii inovatoare pentru probleme complexe.

🚩Lipsa de flexibilitate

Business-urile au adesea nevoie de solutii software flexibile si care se pot adapta nevoilor in schimbare. Iar daca un furnizor de produse software nu indeplineste aceste cerinte si nu poate face schimbari rapid, acesta poate impiedica dezvoltarea afacerii tale.

🚩Calitate slaba a serviciilor de testare

Partea de testare si quality assurance reprezinta aspecte esentiale ale dezvoltarii software. Daca furnizorul tau nu efectueaza teste amanuntite sau nu abordeaza erorile in mod eficient, este un semn ca trebuie sa gasesti o echipa mai de incredere. Testarea low quality poate duce la probleme semnificative, cum ar fi vulnerabilitati de securitate sau blocari ale sistemului.

🚩Lipsa transparentei

Transparenta este esentiala in orice relatie de business. Iar daca firma catre care alegi sa externalizezi nu este transparenta in ceea ce priveste procesul de dezvoltare sau costurile implicate, acest lucru poate duce la neintelegeri si frustrari. Este esential sa lucrezi cu o echipa care poate oferi update-uri si rapoarte care sa-ti indice progresul.

🚩Suport limitat

Dezvoltarea software nu se termina odata cu finalizarea proiectului. Drept urmare, ai nevoie de o companie software care poate oferi mentenanta si suport continuu pentru a se asigura ca solutia ta functioneaza fara probleme.

🚩Reputatie slaba in piata

Daca furnizorul tau de dezvoltare are o reputatie nu tocmai pozitiva in industrie, este un semn clar ca trebuie sa cauti o echipa de incredere. Citeste cu atentie review-urile si cere un portofoliu care sa-ti arate experienta anterioara a companiei catre care intentionezi sa externalizezi.

 

Cum poti invata din experienta anterioara

Daca ai trecut printr-o experienta neplacuta in ceea ce priveste colaborarea cu o companie de software, este timpul sa inveti din greseli si sa iei masuri. Mai jos, cateva recomandari privind activitatile pe care le poti pune imediat in practica.

Evalueaza corect furnizorul tau de solutii software

Inainte de a incepe sa cauti o noua companie de dezvoltare software, evalueaza atent punctele forte si punctele slabe ale furnizorului actual. Acest lucru te va ajuta sa stii exact ce sa ii ceri urmatorului colaborator si cum sa-ti calibrezi asteptarile.

Defineste-ti clar cerintele

Dupa ce ai evaluat furnizorul actual, urmatorul pas este definirea cerintelor pentru un nou provider. Stabileste clar de ce abilitati ai nevoie, ce nivel de sprijin cauti si care este bugetul in care te poti incadra. Acest lucru te va ajuta sa restrangi cautarea si sa ai o directie clara spre care sa te indrepti.

Research amanuntit

Asa cum am precizat anterior, partea de research este deosebit de importanta atunci cand vrei sa obtii rezultate bune si sa economisesti timp. Asa ca inainte de a lua o decizie, urmareste tendintele din piata si vezi exact care sunt companiile care se afla pe aceeasi lungime de unda cu tine.

Participa la interviuri

Odata ce ai restrans lista de furnizori potentiali, participa la interviuri alaturi de echipa de HR pentru a evalua abilitatile de comunicare, modul de organizare si capacitatea de a respecta termenele limita ale echipei catre care vrei sa externalizezi. Astfel, este important sa alegi un furnizor care este receptiv, comunicativ si flexibil.

Examineaza cu atentie contractul

Inainte de a semna un contract cu un nou furnizor, examineaza-l cu atentie pentru a te asigura ca include toate cerintele si detaliile necesare. Acesta trebuie sa descrie clar serviciile pe care urmeaza sa le primesti, modul de plata al acestora, resursele umane implicate, responsabilitatile fiecarei parti si termenele limita.

Gestioneaza procesul de dezvoltare

Odata ce ai selectat o noua echipa de dezvoltare software, este esential sa te implici in gestionarea procesului de development (project management). Stabileste canalele de comunicare, ofera feedback constant si monitorizeaza indeaproape progresul. Acest lucru te va ajuta sa te asiguri ca fluxul de lucru se desfasoara fara probleme si ca produsul final corespunde asteptarilor tale.

Cele mai populare metode de outsourcing

Externalizarea reprezinta o strategie de business tot mai populara pentru imbunatatirea operatiunilor si accelerarea proceselor de dezvoltare. Ca urmare, de-a lungul timpului, au aparut mai multe modele de externalizare care sa raspunda diferitelor nevoi si cerinte ale antreprenorilor.

Vom prezenta in continuare patru modele standard de outsourcing pe care le aplicam in mod obisnuit in parteneriatele noastre pe termen lung: modelul echipa dedicata, modelul echipa extinsa, capabilitati end-to-end si modelul staff augmentation.

Modelul echipa dedicata implica crearea unei echipe in colaborare cu un furnizor de servicii software care sa lucreze exclusiv la proiectul tau, tinand cont de obiectivele de business pe care i le-ai prezentat. Acest model iti ofera control asupra managementului si gestionarii echipei de proiect si este ideal pentru dezvoltarea pe termen lung, care necesita sprijin continuu si colaborare stransa. In plus, nu ai nevoie neaparat de specialisti tehnici interni pentru dezvoltarea solutiei.

Modelul echipa de dezvoltare extinsa este similar cu modelul echipa dedicata, dar vine cu un domeniu mai larg de acoperire. In acest model, furnizorul de servicii (compania externa) formeaza o echipa de dezvoltare software care is asuma responsabilitatea pentru intregul proces de dezvoltare al proiectului. Astfel, echipa formata se ocupa inclusiv de partea de partea de management, in timp ce tu primesti rezultatele finale.

Modelul capabilitati end-to-end acopera intregul ciclu de dezvoltare al produsului, de la ideea de aplicatie pana la partea de suport. Prin aceasta abordare, ai un singur partener care gestioneaza intregul proces, minimizand volumul de lucru al resurselor interne.

Alegerea modelului de externalizare potrivit depinde de domeniul de aplicare al proiectului, durata, expertiza necesara si nivelul de control dorit. In cele din urma, aspectele cele mai importante raman evaluarea nevoilor tale si colaborarea cu un partener de incredere care poate imbunatati procesele de dezvoltare si poate duce la atingerea mai eficienta a obiectivelor de afaceri.

 

Cinci proiecte dezvoltate cu succes de catre compania noastra pe baza modelelor de outsourcing prezentate anterior

Software personalizat CRM pentru o companie belgiana, leader in industria imobiliara

solutie software

Cand reprezentantii Whise ne-au contactat, ei se aflau in cautarea unei modalitati de a-si extinde influenta in piata imobiliara si dincolo de Belgia. In plus, aveau nevoie de o solutie moderna si usor de utilizat, care sa poata satisface atat companiile imobiliare, cat si turistii care apeleaza la serviciile acestora.

Astfel, colaborarea noastra cu Whise a inceput in 2006 si reprezinta cel mai indelungat parteneriat al nostru. Impreuna, am dezvoltat mai multe versiuni ale solutiei Whise CRM, integrandu-le perfect cu platformele web si aplicatiile mobile.

Platforma HR dezvoltata pentru o companie multipremiata din Marea Britanie

solutie software

Platforma VMS 365 (nGAGE) necesita actualizari pentru a automatiza sarcinile repetitive si pentru a imbunatati experienta utilizatorului.

Echipa noastra a propus o solutie care a imbunatatit semnificativ instrumentele VMS, oferind, in acelasi timp, o interfata mai intuitiva pentru o gestionare si intretinere usoara. De asemenea, compania si-a finalizat procesul de rebranding si a castigat o pozitie favorabila pe piata din Marea Britanie datorita noilor solutii oferite.

Sistem de management al activitatii creat pentru o companie daneza de top

solutie software

Tourpaq avea nevoie de un sistem de management care sa gestioneze toate operatiunile, inclusiv rapoarte, GPS, plati, campanii de marketing etc. Flexibilitatea dezvoltatorilor de software Roweb, care s-au adaptat nevoilor de business ale clientului, si utilizarea metodologiei Agile au fost factorii cheie care contribuie la succesul colaborarii (care continua si astazi).

Aplicatie fiscala personalizata cu functionalitati de securitate la nivel inalt

solutie software

De ceva vreme, contribuabilii americani erau nevoiti sa depuna efort pentru a putea respecta termenele limita de plata a taxelor si a nu se confrunta cu penalitati severe. Ca urmare, a fost necesara o solutie care sa le permita sa-si amane platile, fara a face rabat de la prevederile legale.

Astfel, unul dintre clientii Roweb a recomandat compania noastra pentru a dezvolta o solutie care sa corespunda acestor nevoi. Drept urmare, in 2008, a fost lansata prima versiune a aplicatiei File Later. Instrumentul nostru digital usor de utilizat are caracteristici intuitive si un sistem usor de folosit, ceea ce il face accesibil si pentru cei fara cunostinte financiare extinse.

Platforma SaaS conceputa pentru a automatiza procesele unei companii de resurse umane din Marea Britanie

solutie software

Pearn Kandola ajuta companiile in gestionarea resurselor umane si asigura cresterea gradului de satisfactiei al angajatilor. Clientul nostru isi propune sa dezvolte un mediu de munca echitabil, pledand pentru diversitate si incluziune.

Complementar, scopul nostru este de a sustine misiunea lui Pearn Kandola, oferind solutii tehnice prompte pentru anumite obstacole. De exemplu, instrumentele noastre utilizeaza procese automate pentru a extrage date din diverse surse, pentru a compara rezultatele cu interpretari prestabilite si pentru a prezenta un raport cuprinzator care poate imbunatati experienta utilizatorului.

 

Ce aspecte fac ca Roweb sa fie alegerea perfecta pentru externalizarea proiectelor software?

  • Echipa noastra lucreaza Agile si este formata din peste 130 de persoane vorbitoare de engleza. De asemenea, peste 50% dintre software developerii nostri au experienta de seniori.
  • Compania Roweb actioneaza sub actualul brand din 2004 si a primit recenzii pozitive pe platforme dedicate precum The Clutch si Good Firms – ceea ce inseamna ca recomandarile vin chiar de la clienti care au lucrat cu noi in dezvoltarea de proiecte.
  • Intotdeauna prioritizam comunicarea transparenta in activitatea noastra, ceea ce ne face un partener de incredere pentru companii din numeroase tari, inclusiv Belgia, Danemarca, Marea Britanie, SUA, Canada, Elvetia si multe altele.
  • Astfel, portofoliul nostru international include colaborari cu clienti din peste 30 de tari.

ALEGE SA LUCREZI CU NOI