6 pasi prin care sa alegi corect o companie de outsourcing

Acest articol a fost publicat in categoria Modele Outsourcing, Transformare digitala in .

Nevoia de outsourcing este din ce in ce mai mare, in toata lumea. De ce aleg companiile sa apeleze la outsourcing? Exista multe motive in spatele deciziei de a imbunatati o solutie deja existenta in companie, sau sa creezi un software specific pentru business, insa motivul principal este ca se imbunatateste eficienta raportului cost-timp. De asemenea, beneficiaza de expertiza din partea unei echipe de profesionisti.

Conform unui studiu realizat in 2020 de catre Computer Economics, o companie de research din SUA si Canada, dezvoltarea de aplicatii in regim de outsourcing a avut o crestere constanta in ultimii 7 ani. Tot mai multe companii apeleaza la servicii externe cand vor sa creeze o aplicatie, de smartphone sau web.

Acelasi studiu ne arata ca, in timp ce 61% dintre companiile mici si mijlocii externalizeaza cel putin o parte din dezvoltarea aplicatiilor software, doar 56% dintre companiile mari externalizeaza. Conform aceluiasi studiu, in acest an, frecventa cu care au externalizat dezvoltarea aplicatiilor, atat companiile mari, cat si cele mici si mijlocii, a fost foarte apropiata. Insa, nivelul de externalizare este mult mai mare in cadrul companiilor mari (45%), fata de restul companiilor (28%).

Sectoarele de activitate influenteaza nivelul frecventei cu care companiile apeleaza la externalizarea serviciilor de IT. Dintre acestea, sectorul financiar externalizeaza cel mai mult, cu 72%, iar cel mai putin sectorul serviciilor de sanatate cel mai putin, cu 31%.

Acest studiu ne arata cum companiile apeleaza la externalizarea serviciilor IT atunci cand au nevoie de dezvoltarea unei aplicatii software. De ce? Din aceleasi motive listate si la inceputul articolului: eficienta cost-timp si acces la o echipa de profesionisti. Astfel, companiile, din toata lumea, prefera sa-si concentreze resursele in procesele de business si cum sa-si imbunatateasca serviciile.

In loc sa se gandeasca la cum ar putea sa faca posibil un anumit tip de serviciu sau produs, prefera externalizeze si sa concentreze pentru a face business-ul mai agil.

Care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmaresti pentru a alege o companie catre care sa iti externalizezi serviciile de IT?

#1 – Invata unde sa cauti

De cele mai multe ori cand cauti o companie de externalizare a serviciilor de IT, este posibil sa nu ai atat de mult timp la dispozitie, astfel, s-ar putea sa alegi primul rezultat de pe Google. Din fericire, exista surse de incredere la care sa apelezi:

  • Ce spun alte persoane – ca manager general ai acces la o retea de companii care, in trecut, au lucrat cu o companie ce dezvolta software. Asadar, intreaba si vezi ce companie iese in evidenta ca avand un raport calitate-pret/timp potrivit pentru tine, dar si cu competente de comunicare ridicata. Sa livrezi un proiect la termenul limita nu este acelasi lucru cu a avea o relatie buna cu managerul de proiect.
  • Verifica website-ul – Orice companie de software care se respecta are un website care iti inspira incredere, asa ca ar trebui sa te uiti dupa asta. De asemenea, cauta, folosind cuvinte cheie, pe website-ul lor, proiecte care se potrivesc cu ceea ce ai tu nevoie.
  • Cauta recenzii online – Sunt multe website-uri unde, clienti precum esti si tu, din toata lumea, scriu recenzii cu privire la companiile software cu care au lucrat. O companie de incredere care livreaza in mediul international ar trebui sa aiba macar cateva randuri scrise pe website-uri precum Clutch si GoodFirms. Cu cat este ratingul mai mare, cu atat mai bine.

#2 – Evalueaza competentele si experienta

Dupa ce ai facut o lista scurta cu cel mult 5 companii software, ar trebui sa le evaluezi competentele si experienta, deoarece trebuie sa stii daca pot sa indeplineasca cerintele pentru nevoile tale de business. Pentru a putea face o decizie, informata, corecta, ar trebui sa iei in considerare urmatoarele:

  • Portofoliul – pe website ar trebui sa aiba un portofoliu. Astfel, poti sa vezi pe ce au lucrat in trecut, cum au reusit sa rezolve problemele aparute sau sa implementeze o noua tehnologie.
  • Experienta – daca proiectul tau are o complexitatate medie, atunci ar trebui sa te uiti dupa companii ce au grad de intelegere mai mare. Daca vrei proiecte mai complexe, atunci companiile ar trebui sa aiba cel putin 3-5 ani experienta cu astfel de proiecte. Cu cat are mai mult experienta compania, cu atat creste gradul de reusita al proiectului.
  • Serviciile – ce tipuri de servicii are compania de software? Cu cat are o paleta mai larga de servicii, cu atat te poate ajuta sa-ti scalezi businessul pe viitor. De asemenea, un partener pe termen lung inseamna timp scazut si costuri mai mici in implementarea unor proiecte necesare pentru companie.
  • Comunicare eficienta – administrarea unei echipe virtuale este realitatea la care a trebuit sa ne obisnuim cu totii. De aceea, intreaba care este metoda preferata de contact si de raportare (zilnic, saptamanal). De asemenea, in momentul in care apelezi la o companie de outsourcing, managerul care se ocupa de proiectul tau va avea nevoie de tine pentru a stabili directia solutiei, in functie de complexitatea proiectului. Asadar, rezerva-ti in calendar cateva ore pe saptamana doar pentru aceste intalniri.
  • Expertiza – este, poate, cel mai important aspect pe care trebuie sa il iei in considerare, dupa comunicarea eficienta. Expertiza companiei este ceea ce face echipa de development valoroasa si, cel mai important, cu un know-how care sa iti asigure cea mai buna dezvoltare a proiectului.

#3 – Cat de importanta este flexibilitatea?

Unul dintre cele mai importante aspecte ale procesului de dezvoltare de solutii software este adaptarea continua. Nevoile reale pe care compania le are se descopera in timpul procesului de dezvoltare, astfel ca ar trebui sa alegi o companie cu experienta care se poate adapta rapid oricaror schimbari. De asemenea, poti alege o solutie personalizata, care poate fi usor de modificat, in functie de nevoile companiei tale.

#4 – Transparenta este cea mai importanta

Ca sa te asiguri ca solutia software este ceea ce ai nevoie, ar trebui sa fii in permanenta tinut la curent cu procesul de dezvoltare pana la finalizarea proiectului. Asadar, ai nevoie de o echipa care detine mai multe metode de raportare – zilnic, o data la cateva zile, sau saptamanal.

Poti, de asemenea, daca vrei, sa vezi planul proiectului – statusurile, task-urile, strategia, etc. Unul dintre aspectele critice ale proiectelui este reprezentat de probleme – intotdeauna apar, dar ceea ce face o companie sa fie foarte buna este modul in care le-au rezolvat. Pentru a intelege intreg procesul, intreaba echipa cu care lucrezi cum au rezolvat problemele si ce le-au cauzat.

O alta modalitate de a vedea evolutia proiectului este sa ai acces la demo-uri saptamanale. Dar pentru a putea beneficia de aceste demo-uri, trebuie sa colaborezi cu echipa pentru a putea livra cel mai bun produs pentru nevoile tale. Ideal, colaborarea trebuie sa fie stransa, ca si cand ai face parte din echipa, astfel incat proiectul sa se desfasoare fara probleme de comunicare.

#5 – Care sunt costurile?

Exista un singur raspuns la aceasta intrebare – ar trebui sa stii de la bun inceput. Dar, in acelasi timp, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere.

In primul rand, bugetul alocat initial pentru valoarea totala a unui proiect ar trebui sa poata fi marit, in caz de nevoie. Atunci cand alegi o companie de outsourcing ar trebui sa alegi calitatea, iar daca asta inseamna ca vei investi mai mult decat planuisei initial, ar fi bine sa o poti face. Scopul produsului sau serviciului este de a-ti creste vanzarile si brand equity-ul, astfel ca mai bine amortizezi investitia intr-o perioada un pic mai lunga de timp decat sa fii pe pierdere la trei luni de lansare.

In al doilea rand, daca te decizi sa mergi cu companie ce ofera cel mai mic pret, ar trebui sa te astepti cel putin la probleme de comunicare, care inseamna intarzieri, si, automat, pierdere. Astfel, procesul de dezvoltare va fi marit in alte parti ale proiectului, iar asta va livra o solutie pe piata, chiar daca nu este completa. Astfel, experienta utilizatorului va fi scazuta, iar pe termen scurt si mediu vei pierde atat pozitia pe care o aveai pe piata, cat si investitia facuta in aplicatie.

#6 – Citeste contractul cu atentie

Te-ai decis si, intr-un final, ai un partener pentru o viitoare colaborare. Insa, orice colaborare are nevoie de un contract, insa ce ar trebui sa detina partea ta?

  • Acord de confidentialitate: cand investesti intr-o solutie software, ar trebui sa o protejezi cu un acord de confidentialitate, in special pentru tine, din pozitia de client.
  • Acordul de servicii: piesa de rezistenta a contractului – contine clauzele principale care stabileste relatia intre compania ta si compania de outsourcing. Incearca sa respecti termenele de plata si, foarte important – clauza de competitie. Nu vrei sa vezi aceeasi idee dezvoltata pentru competitie in trei luni de la lansarea solutiei tale pe piata.
  • Protocol de lucru: sunt doua tipuri de Protocoale de Munca – Oferta Fixa si Timp. Oferta fixa inseamna ca vei plati pentru solutie la un anumit pret, iar Timpul inseamna ca vei plati per ore lucrate de catre fiecare specialist.

De ce sa apelezi la Roweb?

In primul rand, indeplinim toti pasii de mai sus. Cu mai mult de 130 de dezvoltatori software, iti putem oferi o echipa completa de dezvoltatori cu experienta ce au mai mult de 10 ani de experienta in Roweb, si detin capacitatile tehnice pentru a-ti indeplini nevoile tale particulare.

In al doilea rand, vei salva timp si bani cu tot procesul de angajare. Vei beneficia de experienta a peste 16 ani de cand suntem pe piata, cu echipe care fac parte din Roweb de la inceput si sunt specializati in industrii precum: recrutare si HR, imobiliare, retail si e-commerce, turism si ospitalitate, caritate si ONG-uri, asociatii, asigurari, servicii financiare, comercializarea echipamentelor IT, transport si logistica, e-health, printre altele.

O echipa dedicata este raspunsul potrivit la nevoia de a dezvolta – sau sa continui dezvoltarea pentru – un produs sau serviciu nou pentru clientii tai sau ai nevoie sa te diferentiezi mai bine de competitie. De asemenea, vei avea control total asupra intregului proces de dezvoltare, astfel incat sa fii mobil si agil cu business-ul tau.

TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:

METODOLOGII

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • Waterfall

ROLURI PE CARE LE OFERIM

  • Project managers
  • Business analysts
  • Developers
  • Q&A specialists
  • Scrum masters
  • UX Designers

Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices