Implementarea solutiei SmartCity in Pitesti: un exemplu de revitalizare a serviciilor publice dincolo de orice provocare sociala

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .
Aplicatia SmartCity in Pitesti

 

Poti spune ca locuiesti intr-un oras smart atunci cand administrarea lui se face in sincron cu nevoile cetatenilor.

Cei mai multi dintre noi (oamenii din Roweb) locuim in Pitesti, aici fiind si sediul central al companiei. Asadar, deloc intamplator, solutia SmartCity a fost dezvoltata plecand de la nevoile locuitorilor din Pitesti.

Am stiut insa de la inceput ca nu exista nevoi foarte nisate. Pentru omul modern fortat sa se confrunte (peste noapte) cu schimbari majore (cum ar fi limitarile impuse de pandemie) principalele puncte nevralgice intr-un oras mediu ca marime sunt, oarcecum, aceleasi peste tot.

Prea mult timp de asteptare | Responsabilitati coplesitoare | Distantare sociala | Lipsa de incredere in serviciile publice | Lipsa de timp pentru implicarea in problemele comunitatii | Servicii disparate

Un avantaj major in considerarea Pitestiului ca reper in dezvoltarea solutiei consta in faptul ca solutia poate fi scalata rapid, usor si eficient atat pentru orase mai mari, cat si pentru orase mai mici.

Si aceste ipoteze si-au confirmat validitatea odata cu adaptarea SmartCity pentru Pitesti.

Aplicatia SmartCity in Pitesti

“A fost implementata solutia SmartCity! Avem o aplicatie mobila, pitestenii putand avea acces rapid la informatii si sa faca sesizari direct de pe telefonul mobil.”

Aplicatia SmartCity in Pitesti

Cristian Gentea

Primar Pitesti

 

De la “Prea mult timp de asteptare” la “Fara timp de asteptare”

Este ceva mai frustrant decat sa stai la cozi interminabile pentru a achita o factura sau a trimite o solicitare sau sesizare? Cu fiecare minut pierdut, frustrarea devine mai mare. Si, cu cat frustrarea este mai mare, cu atat increderea in serviciile publice scade mai rapid.

Inainte de a implementa Smart City, cetatenii Pitestiului se confruntau cu o situatie similara. Iar contextul pandemic nu a simplificat situatia.

Iar acesta a fost unul dintre principalele argumente care l-au convins pe primarul Pitestiului ca acesta este momentul potrivit sa dezvolte o solutie dedicata pentru orasul pe care il administreaza.

  • cetatenii pot adauga sesizari direct din aplicatia mobila (text + imagini si detalii de localizare);
  • departamentele autoritatilor locale sunt notificate via email ori de cate ori o noua sesizare este adaugata;
  • notificarile push, anunturile si alertele sunt disponibile pentru ambele parti.

 

Reducerea volumului de responsabilitati administrative

Responsabilitatile zilnice ale omului modern sunt, de obicei, coplesitoare. Agenda lui zilnica cu lucruri de facut include un mix impresionant de activitati in plan personal, profesional si administrativ. Fiind parte a unei comunitati implica, in egala masura, o serie de responsabilitati.

Odata instalata aplicatia in telefonul lui, eforturile se reduc considerabil. De exemplu, poate efectua plati literalmente de oriunde si oricand.

Asadar, fara plati intarziate, fara solicitari blocate, fara sesizari amanate.

Solutia ofera tot ce au nevoie cetatenii si angajatii din administratia publica:

  • solutia online de Web Backoffice-ul permite managementul utilizatorilor, sesizarilor, informatiilor si evenimentelor si distribuirea rapida a mesajelor catre partile interesate;
  • cetatenii pot adauga sesizari direct din aplicatia mobila (text + imagini si detalii de localizare);
  • cetatenii au acces la datele complete de contact ale institutiilor publice de interes pentru problema lor.

 

Distantare sociala simplificata prin activitati de la distanta

Cea mai mare provocare din perioada pandemiei a fost/este pastrarea distantei fara a afecta activitatile zilnice.

Implementarea solutiei SmartCity in Pitesti a facut acest lucru posibil nu doar contextula, ci si pe termen lung. In plus, solutia simplifica procesele atat pentru cetateni (prin aplicatia mobila si prin portalul online), cat si pentru angajatii primariei (prin modulul de backoffice dedicat).

Pastrarea distantei si rezolvarea problemelor in mediul virtual au devenit conditii esentiale pentru a asigura continuitatea serviciilor publice chiar si atunci cand contextul social nu o permite.

Cetatenii asteapta servicii publice flexibile si sigure care sa se poata adapta rapid la nevoile lor prin metode moderne. Si aceste tipuri de servicii sunt posibile doar folosind o solutie digitala dinamica, dezvoltata cu focus pe utilizator: SmartCity App

  • cetatenii pot adauga sesizari direct din aplicatia mobila (text + imagini si detalii de localizare);
  • departamentele autoritatilor locale sunt notificate via email ori de cate ori o noua sesizare este adaugata;
  • notificarile push, anunturile si alertele sunt disponibile pentru ambele parti.

 

Migrarea catre servicii publice mai moderne si de incredere

Lipsa de incredere in serviciile publice este cel mai important minus in administrarea unui oras.

Solutia SmartCity rezolva aceasta problema prin:

  • comunicare transparenta si rapida;
  • sistem digital de tip multi-platform pentru managementul informatiilor si sesizarilor;
  • experienta digitala completa si intuitiva (pentru toate tipurile de utilizatori) oferita prin functionalitati dinamice.

Cozile lungi pentru depunerea unei sesizari, holurile aglomerate de la birourile primariilor, termenele lungi pentru asteptarea unui raspuns – toate acestea trebuie sa devina istorie pentru un oras care tinde spre modernizare.

Serviciile publice digitalizate vin ca rezultate naturale ale evolutiei noastre intr-un mediu din ce in ce mai tehnologizat. SmartCity este urmatorul pas pentru a putea oferi servicii moderne si flexibile in orasul tau.

 

Solutia care simplifica rezolvarea problemelor intr-o comunitate

Cand vine vorba despre implicarea in problemele unei comunitati, cetatenii The lack of time or of tools are the top excuses for citizens to avoid getting involved in the community’s problems and have initiative.

SmartCity for Pitesti is the solution that makes no room for these excuses. Instead, citizens can be actively part of the city’s growth by adding fast and simple, directly from their phones, new requests, complaints, or suggestions.

 

Servicii unificate in loc de servicii disparate

Cetatenii asteapta ca serviciile oferite de autoritatile locale sa fie eficiente si sincronizate cu nevoile lor. Cel mai simplu mod de a face acest lucru posibil consta in digitalizarea interactiunilor dintre oameni si autoritati.

SmartCity App aduce oamenii si autoritatile locale mai aproape prin instrumente digitale care elimina birocratia si ajuta atat cetatenii, cat si angajatii din administratie sa comunice in timp real si sa rezolve mai rapid problemele din oras.

  • interactiunile online fac posibila rezolvarea rapida si eficienta a problemelor;
  • feedback-ul transmis de cetateni in timp real le permite autoritatilor locale sa-si optimizeze serviciile si eforturile in raport cu asteptarile acestora;
  • SmartCity este cea mai simpla metoda de a tine cetatenii informati si implicati (de exemplu: promovarea evenimentelor direct in aplicatia mobila).

 

Ce integreaza solutia SmartCity?

APLICATIE MOBILA Aplicatie iOS & Android app creata pentru cetateni pentru a le oferi acces rapid la informatii/anunturi/evenimente si posibilitatea de a trimite sesizari direct de pe telefonul mobil.

BACKOFFICE WEB Platforma digitala intuitiva, creata pentru angajatii din sistemul administratiei locale pentru primirea si managementul sesizarilor venite din partea cetatenilor.

Vrei sa optimizezi si modernizezi serviciile in orasul/comunitatea pe care il/o administrezi?

SmartCity poate deveni solutia smart pentru comunitatea ta.

Obtine oferta