De ce este important sa vinzi online direct din propriul website (afacerea ta online)

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Sunt peste 24 de milioane de website-uri de tip e-commerce in intreaga lume la ora actuala (sursa: 99firms) si pana in 2022 se estimeaza ca veniturile globale din acest domeniu vor depasi 6000 de miliarde de dolari (sursa: Statista). Aceste cifre sunt incurajatoare pentru orice antreprenor care ia in calcul sa isi mute afacerea online si sa se readapteze la un mediu de business dinamic si puternic modificat de schimbarile recente din piata.

Pentru a intelege mai bine de ce este atat de important sa-ti muti afacerea online si sa iti creezi propriul site de e-commerce pentru a putea vinde direct cu ajutorul lui, din acest articol vei afla:

Principalele tendinte din piata

  • Numarul utilizatorilor de internet creste exponential: In data de 5 ianuarie 2020 erau aproximativ 4,437,215,927 de utilizatori la nivel global, fata de 3.42 miliarde – cati erau inregistrati in anul 2016. (Website Hosting Rating Stats);
  • Interesul consumatorilor pentru cumparaturile traditionale a scazut: Doar 23% dintre consumatori spun ca prefera sa mearga direct in magazin pentru a se bucura de experienta in sine a cumparaturilor in mediul fizic. (KPMG);
  • In ciuda regulilor GDPR, clientii sunt interesati de experiente personalizate, bazate pe datele pe care le furnizeaza: 6% dintre clienti sunt dispusi sa ofere date personale pentru a primi servicii mai rapide si care sa raspunda nevoilor lor specifice. (Salesforce);

Platforme de Marketplace:

Argumente pro

  • costurile initiale sunt mici;
  • acces rapid pentru oricine;
  • oportunitatea de a testa un business/produs nou;
  • acces la o audienta deja formata si in continua crestere;
  • permite cateva persoanalizari.

Argumente contra

  • taxe mari de tranzactionare;
  • competitie mare in proximitate;
  • vizibilitate de brand scazuta;
  • relatie de scurta durata cu clientii din platforma;
  • oportunitati limitate de dezvoltare;
  • instrumente limitate pentru crearea unei identitati de brand;
  • concentrare pe pret, nu pe calitate.

Website dedicat pentru vanzari online:

Argumente pro

  • recuperare simpla si rapida a investitiilor initiale;
  • nu exista taxe de tranzactionare;
  • oportunitati reale de a promova produsele de calitate;
  • fara competitie in proximitate;
  • design personalizat si optimizat.

Argumente contra

  • nu este potrivit business-urilor foarte mici (care au tranzactionari si produse putine).

Daca afacerea ta online este abia la inceput si testezi deocamdata piata de e-commerce pe cateva produse (B2C cu produse la preturi mici), atunci vanzarea pe platformele de tip marketplace sunt mai potrivite obiectivelor tale.

Daca, in schimb, te intereseaza sa dezvolti un business online si sa castigi increderea clientilor pe termen lung, un website dedicat pentru vanzari online – de tip e-commerce – te va ajuta sa iti transformi obiectivele in realitate.

Care sunt principalele dificultati in administrarea unei afaceri online (ce trebuie sa faci si ce asteapta clientii tai)

Principalele preocupari ale antreprenorilor care vor sa inceapa o afacere online se refera la costuri, context, profitabilitate si la modul in care ar trebui sa isi selecteze instrumentele si solutiile digitale pentru vanzare si promovare (platforme de e-commerce, aplicatii, CMS, CRM, etc.).

Aceste preocupari sunt completate de transformarile evidente care apar in comportamentul consumatorului.

Tendintele din piata de e-commerce arata ca astazi consumatorii sunt mult mai experimentati in comenzile online si ca asteptarile lor cu privire la experientele personalizate sunt mai mari ca oricand:

  • 75% dintre consumatori sunt mai dispusi sa cumpere de la un magazin cu al carui nume sunt deja familiarizati sau care stiu deja despre istoricul lor de cumparari online. (Accenture);
  • peste 60% dintre consumatori isi rezerva timp pentru a verifica politica de returnare inainte de a face o achizitie. (ReadyCloud)
  • oferirea celui mai bun pret nu este o garantie pentru generarea unui volum bun de vanzari. Clientii sunt foarte atenti la sistemul de livrare si politica de returnare. (KPMG)

Plecand de la acest context, iata cateva intrebari de la care trebuie sa plece planul tau de business: este suficient sa ai un website online pentru a genera volumul de vanzari pe care ti-l doresti? Si, daca manageriezi un business traditional (offline), care ar trebui sa fie urmatorul pas pentru a ajuta afacerea sa supravietuiasca in aceasta perioada?

Principalele provocari pentru managerul unei afaceri online

  • sa optimizeze site-ului existent pentru o performanta mai buna si pentru a oferi clientilor experienta pe care o asteapta;
  • sa obtina date relevante pentru a promova corect ofertele (up-selling, cross-selling);
  • sa administreze eficient pozitionarea pe piata si promovarea identitatii de brand;
  • sa comunice politici clare de livrare, returnare si service;
  • sa aiba stocuri de produse adaptate cererii din piata online;
  • sa mentina “la cald” relatia cu clientii;
  • sa administreze cu usurinta comenzile si sa personalizeze experienta clientilor pe baza istoricului lor;
  • sa utilizeze instrumente moderne si eficiente (de exemplu aplicatii mobile) pentru a-si tine consumatorii aproape si a-i fideliza.

Principalele provocari pentru managerul unei afaceri traditionale (off-line)

  • sa mute business-ul in online;
  • sa lanseze unui website pregatit pentru vanzarile online;
  • sa automatizeze activitatile consumatoare de timp;
  • sa dezvolte strategii online plecand de la date concrete;
  • sa atraga clientii din off-line in on-line;
  • sa administreze eficient promovarea produselor pe piata;
  • sa comunice corect ofertele catre clientii existenti;
  • sa comunice politici clare de livrare, returnare si service;
  • sa administreze eficient stocurile pentru vanzarile online;
  • sa utilizeze instrumente moderne si eficiente (de exemplu aplicatii mobile) pentru a-si tine consumatorii aproape si a-i fideliza.

Ce asteapta consumatorii din online

  • experienta intuitiva si personalizata;
  • preturi corecte pentru produse;
  • politici transparente de livrare, retur si service;
  • website-uri si aplicatii relevante, adaptate nevoilor lor actuale;
  • oferta care poate fi accesata prin canale diverse;
  • oferta optimizata pentru toate device-urile.

Vorbeste cu unul dintre consultantii nostri software ca sa afli ce solutii tehnice te pot ajuta sa te adaptezi rapid la noul context.

Vreau consultanta

De ce solutii are nevoie magazinul tau online

TEHNOLOGII E-COMMERCE: Nu este suficient sa utilizezi o plaforma de eCommerce. Este, de asemenea, foarte important sa o alegi pe cea potrivita [care sa fie stabila si flexibila, totodata] si sa selectezi doar acele solutii care se potrivesc cel mai bine business-ului tau. De exemplu, noi folosim de obicei Magento 2 pentru magazinele online ale clientilor nostri in special pentru ca:

  • ofera administrarea catalogului de produse si a continutului de site intr-o maniera simpla;
  • este o platforma sigura si actualizata frecvent;
  • poate fi utilizata gratuit (in varianta Community);
  • este adaptata pentru dispozitivele mobile;
  • ofera instrumente de promovare, SEO si marketing;
  • acces la module deja dezvoltate.

DESIGN UX PENTRU SITE – ca sa le oferi vizitatorilor instant experienta pe care o asteapta, mai ales ca primele 15 secunde de navigare pe site sunt decisive, este important sa ai un website optimizat corect si pregatiti pentru a fi accesat de pe orice tip de dispozitiv.

SOLUTII ONLINE DE PLATA INTEGRATE IN SITE– pentru a putea raspunde usor nevoilor clientilor cu privire la platile rapide si moderne si pentru a putea genera un numar mare de vanzari;

INTEGRARI CU PLATFORME SI APLICATII EXTERNE PENTRU ERP SI CRM Ai nevoie de un management performant al datelor si proceselor pentru a-ti simplifica activitatile si pentru a avea acces la informatii relevante si valoroase despre comportamentul consumatorului. In baza lor vei putea lua decizii pentru a creste volumul vanzarilor.

APIS PENTRU INTEGRAREA RETELELOR SOCIALE IN SOLUTIILE E-COMMERCE pentru a putea comunica usor cu audienta ta.

INTEGRAREA DE APLICATII, FUNCTII SI FUNCTIONALITATI SPECIFICE (ex. monitorizari, evaluari de stocuri, etc ) Fiecare industrie/fiecare business are nevoie specifice, acesta fiind un motiv in plus ca sa fii interesat de dezvoltarea de functionalitati specifice in site-ul tau eCommerce.

Fiecare dintre solutiile prezentate mai sus sunt esentiale pentru inceperea/dezvoltarea unui business online – si, cu siguranta, tu esti constient de importanta lor. Totusi, sansele ca oamenii din echipa ta sa aiba cunostintele tehnice necesare pentru a se putea implica direct in implementarea lor sunt foarte mici. In plus, ele nu pot fi dezvoltate si implementate separat – eficienta reala fiind posibila doar atunci cand sunt conectate si dezvoltate ca un tot, sub forma unei solutii complete de e-commerce. Iar urmatoarea exemplificare este cel mai bun exemplu pentru o astfel de solutie.

STUDIU DE CAZ Porsche Bank: construirea primei solutii de comert electronic cu dublu obiectiv: vanzarea acces la finantare

Clientul a avut nevoie de dezvoltarea unor solutii unice pentru vanzarea de produse si servicii (finantare, asigurare, intretinere).

Aceasta abordare este o premiera pentru piata romaneasca, oferind functii si functionalitati personalizate pentru noi servicii.

Procesul pe care l-am conceput permite utilizatorilor sa aiba o experienta similara unui tunel ce ii directioneaza spre cumparare in cativa pasi:

  • alege produsul;
  • obtine mai multe detalii despre acesta;
  • face o verificarea initiala;
  • finalizeaza tranzactia si plata.

Dezvolta o solutie completa de eCommerce pentru business-ul tau.

Vorbeste cu unul dintre consultantii nostri software si afla cum te putem ajuta.

VREAU OFERTA PENTRU PROIECT


Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.