SmartCity declinari | Cum poate fi declinata aplicatia SmartCity pentru alte tipuri de comunitati

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .
declinari aplicatie Smart City

Experienta in dezvoltarea aplicatiilor de tip iOS, Android sau Cross-platform a determinat echipa de Mobile de la Roweb sa vina cu proiect interesant, care poate raspunde nevoilor mai multor industrii si domenii de activitate. Mai precis, este vorba despre conceptul de SmartCity – o solutie digitala completa , adresata organizatiilor, institutiilor si companiilor.

Aplicatia a fost dezvoltata cu functii pentru doua tipuri de utilizatori: clientul care detine aplicatia si utilizatorii finali care o folosesc. Conceptul a aparut ca o necesitate a societatii, in timpul pandemiei cauzate de Covid-19, si se remarca prin:

  • personalizare usoara;
  • timp rapid de implementare;
  • sistem de management usor si intuitiv, indiferent daca este vorba de client sau de utilizatorul final.

Din punct de vedere tehnic, aplicatia inseamna:

  • cod scris o singura data, dar care poate fi adaptat necesitatilor fiecarui domeniu;
  • tehnologie: React Native + .NEt, KnockoutJS;
  • posibilitatea de a adauga functionalitati noi;
  • posibilitatea de conectare cu alte module inteligente care contribuie la dezvoltarea unui oras modern si inteligent precum SmartSanitation (aplicatie de gestionare a deseurilor).

In momentul de fata, solutia digitala propusa de Roweb este folosita de catre Primaria Municipiului Pitesti si beneficiaza de mentenanta.

SmartCity a adus un plus de valoare pentru Primaria din Pitesti prin faptul ca ea reprezinta o punte intre cetateni si institutie. Aplicatia permite o mai buna organizare a activitatii primariei, reducand, in acelasi timp, birocratia. De exemplu, cetatenii pot face sesizari, in legatura cu ce se intampla in comunitatea lor, direct din aplicatie. Pe de alta parte, primariile pot transmite catre cetateni informatii de tip avertismente sau evenimente. Si totul pe baza unui sistem de notificari instant.”

Malina Mircu

Malina Mircu

Manager Echipa Mobile

 

Declinare aplicatie SmartCity pentru SmartOPC – Oficiul pentru Protectia Consumatorului

Cui se adreseaza: Declinarea aplicatiei SmartCity a fost gandita pentru functionarii OPC si pentru toti cetatenii care vor sa depuna sesizari, folosind si alte metode in afara de telefon sau e-mail. Aceasta notifica inspectorii OPC in momentul in care se primeste o comunicare de acest tip.

Avantaje principale: o mai buna comunicare intre utilizatori, organizare, reducerea birocratiei.

Timp de implementare: scurt (mai putin de o luna – dupa ce clientul a furnizat toate datele necesare demararii proiectului).

Scalabilitate: aplicatia de mobile SmartOPC poate primi functionalitati noi, ca de exemplu localizarea pe harta a destinatiei spre care trebuie sa se deplaseze un inspector OPC pentru a verifica sesizarea emisa.

 

Declinare aplicatie SmartCity pentru SmartSchool

Cui se adreseaza: SmartSchool se adreseaza atat cadrelor didactice din scoli, licee, gradinite sau universitati, cat si parintilor si/sau copiilor si are rolul unui portal informational complex.

Utilizatorii pot folosi SmartSchool pentru a emite sesizari cu privire la comunitatea lor sau pot veni cu imbunatatiri (oferirea de feedback). Anunturile sunt de tipul informari si pot fi: anunturi despre schimbarea orarului, despre evenimentele organizate, rezultate la diverse concursuri etc.

Avantaje principale: eliminarea barierelor comunicationale, organizarea activitatii interne, reducerea birocratiei.

Timp de implementare: scurt (mai putin de o luna – dupa ce clientul a furnizat toate datele necesare demararii proiectului).

Scalabilitate: aplicatia de mobile SmartSchool poate primi functionalitati noi, ca de exemplu, posibilitatea de a scana anumite documente si de a le trimite intr-o maniera sigura, direct prin intermediul aplicatiei (de exemplu, scanarea documentelor care atesta vaccinarea copiilor si care sunt necesare la cabinetul medical al scolii). De asemenea, aplicatia ar putea fi folosita pentru a comunica rapid, printr-un modul de chat intern.

 

Declinarea aplicatiei SmartCity pentru SafeCity

Cui se adreseaza: Declinarea SafeCity se adreseaza tuturor cetatenilor unui oras si reprezentantilor institutiilor de interventie, salvare si disciplina, cu precadere politia. Sesizarile pot fi de tipul parcare ilegala, galagie, copil abuzat, abuz domestic etc. Aplicatia poate include numerele de telefon cu apelare rapida a politiei locale / 112 si modul de localizare.

De asemenea, se pot primi anunturi privind persoanele disparute.

Avantaje principale: siguranta, disciplina, eliminarea barierelor comunicationale.

Timp de implementare: scurt (mai putin de o luna – dupa ce clientul a furnizat toate datele necesare demararii proiectului).

Scalabilitate: se pot adauga si anunturi de informare pentru educarea copiilor cu privire la diferite probleme din comunitate precum traficul de persoane, pericolele consumului de droguri si alcool etc.

 

Declinarea aplicatiei SmartCity pentru SmartCompany

Cui se adreseaza: Declinarea SmartCompany creeaza o legatura directa intre clientii si companiile prestatoare de servicii. Clientii pot face sesizari cu privire la avarii, acestea ajungand rapid la departamentele care le pot rezolva.

Tehnicienii din teren primesc notificarile instant si beneficiaza de toate informatiile pentru a putea lua masuri: descrierea problemei, localizare si imagini de la fata locului. Sesizarile se pot primi si pe alte canale si pot fi centralizate in aplicatie.

Avantaje principale: economisirea de timp, o buna ilustrarea problemelor, organizarea activitatii orasului, reducerea birocratiei, inovare si modernizare.

Timp de implementare: scurt (mai putin de o luna – dupa ce clientul a furnizat toate datele necesare demararii proiectului).

Scalabilitate: aplicatia de mobile poate primi update-uri constant. De asemenea, se poate implementa un modul de time tracking (monitorizarea a timpului de solutionare a sesizarii), informari / calcul privind costurile interventiei sau chiar printare la fata locului cu imprimanta wireless.

 

Declinarea aplicatiei SmartCity pentru Publicatii si Stiri

Cui se adreseaza: Aplicatia se adreseaza tuturor publicatiilor online si offline, de tip reviste, ziare, bloguri si cititorilor acestora. Aceast tip de declinare a fost ales pentru a facilita accesul la informatii corecte, dintr-o singura sursa. Declinarea functioneaza pe baza de notificari, utilizatorii sai fiind informati cu privire la comunicarile care au fost introduse in aplicatie.

Acestia pot selecta tipurile de alerte pe care isi doresc sa le primeasca sau publicatiile pe care sa le urmareasca. De asemenea, cititorii pot trimite la randul lor comunicari (stiri) despre ce se intampla in comunitate, transformandu-se intr-o voce a societatii din care fac parte.

Avantaje principale: informarea corecta si directa a utilizatorilor, reducerea timpului de acces la informatie, diminuarea fenomenului de fake news, educarea comunitatii care intra in contact cu informatiile respective.

Timp de implementare: scurt (mai putin de o luna – dupa ce clientul a furnizat toate datele necesare demararii proiectului).

Scalabilitate: posibilitatea de adaugare a unui modul de comunicare directa, pe baza de chat, posibilitatea de a oferi feedback cu privire la stiri, posibilitatea de a distribui informatiile in Social Media (share).

Exemplele de mai sunt sunt doar cateva dintre declinarile care se pot dezvolta pornind de la SmartCity. Solutia a fost gandita ca fiind una flexibila, primind personalizari diverse care pornesc de la necesitatile si preferintele clientilor.

 

Echipa de Mobile Roweb din spatele declinarilor SmartCity:

In momentul de fata, echipa de Mobile inseamna opt dezvoltatori dedicati, cu experienta in realizarea aplicatiilor iOS, Android sau React Native.

Mai mult decat atat, din echipa fac parte profesionisti cu peste sase ani experienta, care au aleg sa ramana in companie si care spun ca activitatea lor de zi cu zi aduce provocari care ii motiveaza si ii ajuta sa se dezvolte.

Gabi – iOS Developer

Q: De ce Echipa de Mobile?

A: Sunt in echipa de aproape 7 ani. Tin minte ca ceea ce m-a atras atunci a fost faptul ca proiectele se faceau pe o tehnologie relativ noua, in curs de dezvoltare. Era ceva diferit fata de ce faceau majoritatea programatorilor in 2015.

Q: Ce iti place cel mai mult in echipa/companie?

A: Atmosfera din echipa si din firma, un mediu friendly unde lumea este deschisa la lucruri noi si unde esti ajutat sa te dezvolti atat profesional, cat si personal.

Q: Care sunt, de obicei provocarile in proiectele de mobile?

A: Gasirea unui numitor comun in cautarea solutiilor optime pentru a livra produsele fara a depasi deadline-urile.

Q: Dar satisfactiile?

A: Momentele cand, dupa bug-uri ce tin echipa pe loc mai multe ore, gasim rezolvarea.

Ionel – Android Developer

Q: De ce Echipa de Mobile?

A: Sunt pasionat de Android si de dispozitive mobile si ma atrage tot ce tine de dezvoltare in aceasta directie. Vad foarte mult potential in proiectele la care lucrez si asta imi da un plus de motivatie.

Q: Ce iti place cel mai mult in echipa/companie?

A: Imi place faptul ca lucram ca o echipa, fiecare putand veni cu idei si abordari diferite in dezvoltarea produselor sau solutionarea diferitelor probleme aparute.

Q: Care sunt, de obicei provocarile in proiectele de mobile?

A: Rezolvarea problemelor sub presiunea timpului, mai ales la aplicatiile aflate in productie, pe de-o parte. Pe de alta parte, provocarile majore sunt legate de fragmentarea software / hardware din ecosistemul Android si ramanerea la curent cu noile tendinte din dezvoltarea de aplicatii in Andoid.

Q: Dar satisfactiile?

A: Satisfactia cea mai mare e ca rezultatele muncii sunt vizibile imediat.

Adrian – React Native Developer

Q: De ce Echipa de Mobile?

A: Am ales echipa de mobile pentru ca imi place aceasta directie. In plus, imi place mediul din echipa si faptul ca ma pot consulta cu alti colegi despre cele mai bune practici folosite, astfel incat rezultatele sa fie cat mai bune.

Q: Ce iti place cel mai mult in echipa/companie?

A: Imi place ca am feedback constant si sunt implicat in meeting-uri tehnice care ma ajuta sa am un control bun asupra modului in care ar trebui abordata implementarea.

Q: Care sunt, de obicei provocarile in proiectele de mobile?

A: Provocarile sunt dinamice si nu seamana intre ele de la un proiect la altul. De exemplu, in momentul de fata, principala provocare o reprezinta modul de management al testelor (in functie de sistemul de operare, dar si de aplicatie).

Q: Dar satisfactiile?

A: Invat continuu si simt cum evoluez de la o etapa de proiect la alta. Aceasta invatare cred ca e un lucru esential in programare.

Bogdan – React Native Developer

Q: De ce Echipa de Mobile?

A: Mi-a placut dintotdeauna zona de mobile development si simt ca sunt omul potrivit in locul potrivit in aceasta echipa si in proiectele pe care le dezvolt.

Q: Ce iti place cel mai mult in echipa/companie?

A: De la atmosfera, la modul de lucru si tehnologiile folosite, pot spune ca imi place totul.

Q: Care sunt, de obicei provocarile in proiectele de mobile?

A: Sunt provocarile impuse de proiecte, dar si personale, totodata: livrarile de cod cat mai curat si bine pus la punct.

Q: Dar satisfactiile?

A: Ma bucur ca am ocazia sa imi pun amprenta pe un produs si sa vad ca acesta are succes.

Cosmin – iOS Developer

Q: De ce Echipa de Mobile?

A: In echipa de Mobile am oportunitatea de a face efectiv ceea ce imi place – adica, sa lucrez in ecosistemul Apple si cu limbajul Swift.

Q: Ce iti place cel mai mult in echipa/companie?

A: Simt ca aici am mereu ocazia sa invat lucruri noi si sa ma dezvolt.

Q: Care sunt, de obicei provocarile in proiectele de mobile?

A: Provocarile apar la fiecare aplicatie. Din acestea invatam diverse.

Q: Dar satisfactiile?

A: Cele mai multe satisfactii apar la finalul dezvoltarii. După finalizarea unei aplicatii cu succes apare si un sentiment de implinire.

Bazeaza-te pe cei 130 developeri Roweb ca sa-ti transformi ideile in solutii si sa faci din fiecare proiect o oportunitate de business!

Cere o estimare de proiect

 

Alte exemple de aplicatii din portofoliul Roweb dezvoltate cu echipa de Mobile

Pe langa solutia SmartCity declinari pentru alte comunitati, portofoliul Roweb include aplicatii pentru o varietate de domenii. Mai jos, poti vedea o parte dintre proiectele dezvoltate.

Aplicatia mobila CIM Bank

Folosind tehnologii precum Swift, Java/Android, ASP .NET Web API, ne-am extins colaborarea cu CIM BANK prin dezvoltarea unei aplicatii mobile adresate clientilor bancii. Aplicatia include instrumente de tranzactionare intuitive si sigure.

Aplicatia mobila Whise CRM

Whise CRM este o solutie flexibila, cu focus pe industria imobiliara. Scopul sau principal este de a ajuta agentiile sa gestioneze toate proprietatile din portofoliul lor si sa pastreze legatura cu clientii lor printr-o forma de comunicare rapida si inovatoare.

Dezvoltare aplicatie taxi

Pe baza unui prototip existent, am dezvoltat o aplicatie de taxi personalizata, folosind tehnologiile C#, Kotlin, Swift, .Net, Core, Firebase Messaging, Google Maps si SignalR.

Tourpaq Guest App si Tourpaq Destination App

Colaboram cu Tourpaq (o companie daneza de top care furnizeaza solutii software pentru operatori de turism). Datorita parteneriatului nostru, am dezvoltat doua aplicatii mobile: aplicatia Tourpaq Guest dedicata turistilor si aplicatia Tourpaq Destination dedicata atat turistilor, cat si ghizilor.

Aplicatia Smart Sanitation

Pe baza conceptului: „platesti cat produci”, Smart Sanitation App este o solutie cu functionalitati inovatoare precum sistemul de facturare automat. Aceasta este folosita pentru o buna gestionare a deseurilor.

 

Pe scurt, despre Roweb:

Dincolo de experienta pe partea de dezvoltarea aplicatiilor de Mobile, compania Roweb inseamna:

  • o echipa de 130+ developeri, dintre care peste 50% cu functii de seniori;
  • dezvoltarea de proiecte end-to-end, pentru clienti din peste 30+ tari;
  • trei birouri in 3 orase diferite din Romania: Pitesti, Craiova, Bucuresti;
  • proiecte cu continuitate, cel mai vechi dintre acestea fiind inceput in 2006;
  • experienta in dezvoltarea de aplicatii de business, platforme e-Commerce, portaluri web complexe in industrii precum: Recrutare & HR, Finante & Asigurari, Imobiliare, Turism & Ospitalitate, Asociatii, Transport & Logistica, E-commerce, Marketing.