Tendintele digitale din piata imobiliara in 2020 (efectele pandemiei)

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Este complicat sa prevezi imprevizibilul. In ultimele 6 luni antreprenorii din toate industriile au invatat din plin aceasta lectie. Cu toate acestea, exista o serie de tendinte evidente din perspectiva tehnologiei – tendinte de care managerii trebuie sa tina cont ca sa mentina business-urile stabile pe piata si chiar sa transforme provocarile digitale in reale oportunitati.

Pornind de la premisele de mai sus, acest articol te va ajuta sa afli:

 

Cum s-a schimbat comportamentul cumparatorilor de cand s-a declansat pandemia

Profilul cumparatorului s-a schimbat semnificativ pe masura ce criza a devenit mai evidenta, astfel ca piata imobiliara s-a transformat intr-o problema cu mai multe necunoscute decat in mod obisnuit.

Cu toate acestea, au aparut o serie de tendinte pe cat de evidente, pe atat de predictibile – tendinte pe care managerii de afaceri imobiliare ar trebui sa le ia in calcul pentru a-si readapta strategia.

Principalele modificari din comportamentul cumparatorilor care schimba regulile din piata imobiliara:

  • oamenii pleaca din orasele mari in schimbul locurilor mai sigure si mai putin aglomerate unde au, in plus, sansa de a economisi;
  • oamenii tind sa adopte atitudini extreme pe fondul stresului generat de pandemie – de la anxietate extrema la negari totale – aceste tendinte reflectandu-se si in comportamentele de vanzare;
  • efectul de cabana – oamenii percep casele in care locuiesc ca locuri sigure – fiind, asadar, mai putin dornici sa iasa din zona de confort – chiar si atunci cand vor sa faca achizitii mari;
  • cat mai multe activitati de la distanta – de la munca de acasa pana la comenzile si platile online, interesul de a face de la distanta activitatile zilnice are o tendinta evidenta de crestere;
  • interesul de a descoperi si explora solutii alternative – oamenii cauta din ce in ce mai mult substitute digitale pentru activitatile fizice sau care presupuneau, in mod normal, derularea intr-un spatiu fizic (de la cumparaturi la conferinte si sisteme de invatare);
  • cauta investitii sigure/ mai sigure – oamenii vor sa investeasca in lucruri care au (intr- o oarecare masura) o valoare mai stabila;
  • consum mai mare de media digitale – prin mai multe aplicatii si solutii digitale care sunt capabile sa ofere informatii si instrumente de achizite la indemana cumparatorilor (eliminandu-se, astfel, interactiunile fizice);

Tendinte generale in piata imobiliara care afecteaza atat dezvoltatorii, cat si agentii

  • interes mare pentru investitii sigure – proprietatile si terenurile fiind percepute ca investitii sigure;
  • dinamica in structura familiilor (ex., in Statele Unite rata divorturilor a crescut cu 34% in perioada de izolare) – ceea ce genereaza o cerere mai mare pe piata de imobile;
  • spatii dedicate pentru lucrul de acasa si, de asemenea, pentru scoala de acasa – astfel ca proprietatile ultracentrale si proximitatea fata de punctele de interes nu mai reprezinta o prioritate pentru cumparatori;
  • schimbari importante in modul in care este perceputa valuarea unei proprietati;
  • ofertele de casa pentru o singura familie au devenit din ce in ce mai populare;
  • chiriile in orasele mari au scazut – la fel intamplandu-se si cu vanzarile de proprietati din orasele mari;
  • s-au produs schimbari si in piata de inchirieri spatii de birouri – companiile renegociaza pretul chiriilor in incercarea de a reduce cheltuielile care nu se mai justifica;
  • refinantarea proprietatilor – bancile au creat programe dedicate pentru a se putea baza pe angajamente de plata sustenabile in ceea ce priveste creditele pentru locuinte;
  • clientii si-au redefinit formula dupa care analizeaza ofertele imobiliare – spatiu + calitatea vietii + avantaje financiare;
  • valoarea datelor – managerii de afaceri imobiliare au inteles ca pot transforma datele in reale oportunitati;
  • dezvoltatorii imobiliari trebuie sa regandeasca spatiile conform noilor norme de siguranta.
tendinte imobiliare  2020

10 tendinte digitale in imobiliare de care sa tii cont in optimizarea strategiei de business

  1. Instrumente digitale pentru evaluari de proprietati – tehnici mai complexe care ajuta agentii sa estimeze corect valoarea unui produs nou si/sau unic.
  2. Platforme all-in-one – care aduc intr-un punct comun clientii, agentii si managerii de afaceri imobiliare si care le ofera acestora instrumente de sincronizare a cerintelor cu ofertelor.
  3. Instrumente inteligente de tranzactionare – de la plati online la transfer de documente si semnaturi digitale.
  4. Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse si extragerea de informatii valoroase pentru a lua decizii corecte atat la nivel individual, cat si la nivel de business.
  5. Instrumente proactive (aplicatii inteligente) pentru a raspunde nevoilor cumparatorilor:
    • sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele existente;
    • tranzactii rapide – procese simplificate prin automatizari si trasfer de date si documente in format digital etc.
  6. Digitalizarea prezentarilor – experienta completa prin video-uri in timp real, virtual reality, augmented reality si fotografii 360;
  7. Instrumente de setare instant a vizionarilor, de exemplu via chat;
  8. Tururi virtuale intuitive si usor de accesat de pe orice dispozitiv – adaptarea la resursele pe care clientul le are disponibile fara a afecta calitatea vizionarilor de proprietati (ex., tururi virtuale disponibile direct de pe smartphone) inclusiv tehnologii de self-touring;
  9. Integrari online pentru activitati imobiliare diverse – de la notificari pe e-mail la transfer de documente, plati digitale, etc.
  10. Experiente personalizate – analiza comportamentelor in online ale potentialilor clienti si comunicarea prin mesaje personalizate.

Cum se pot adapta rapid afacerile imobiliare la schimbarile din piata si la provocarile aduse de tehnologie

Exista o serie de solutii digitale care te pot ajuta sa te adaptezi rapid la dinamica din piata, la tendinte si inovatii.

Aplicatii mobile, solutii CRM, portaluri – acestea raman abordari de baza cu rezultate testate care pot fi personalizate si adapate in functie de nevoile tale specifice.

Aplicatii mobile

Cele mai recente tendinte din piata globala indica un interes foarte mare din partea utilizatorilor cu privire la investitiile in aplicatii care le sunt real utile. Nu este, astfel, surprinzator ca din 2016 pana in 2019 numarul utilizatorilor de aplicatii mobile a crescut de 2.1 x.

Mai mult decat atat, se estimeaza ca pana in 2023 aplicatiile mobile vor contribui cu 4.3 miliarde de $ la GDP-ul global (Report State of Mobile 2020 – App Annie).

tendinte imobiliare  2020

Aplicatiile mobile sunt cea mai scurta cale de a-ti tine potentialii clienti aproape de afacerea ta. Odata descarcata in telefonul mobil, le va fi usor si la indemana sa verifice ofertele tale, fara efortul de a-si aminti numele companiei si a-l cauta in Google.

Tipuri de aplicatii mobile care pot fi dezvoltate pentru afacerea ta imobiliara:

  1. functionalitati de import de date pentru a simplifica transferul de date din/intr-un website de imobiliare;
  2. completari automate pentru documentele de tranzactionare (prin simpla scanare a documentelor de identitate);
  3. aplicatie de lead management – pentru a-i ajuta pe agenti sa creeze campanii eficiente de follow-up;
  4. aplicatii mobile de tip CRM – pentru a creste eficienta din perspectiva managementului relatiei cu clientul;
  5. aplicatii de cautare proprietati – o platforma care integreaza instrumente utile (cautari in piata, rapoarte, functii de cautare, etc);
  6. aplicatii de prezentari live – vizionari de proprietati de la distanta;
  7. calculator pentru timpii de tranzactionare – pentru a calcula timpul investit pentru fiecare tranzactie imobiliara;
  8. aplicatii de tip marketplace – platforma care aduce agentii, clientii si managerii de afaceri imobiliare pe aceeasi pagina.

Cauti o echipa de dezvoltare software pentru urmatoarele tale proiecte?

Bazeaza-te pe cei 127+ software developeri Roweb sa iti transformi proiectele in solutii functionale

CERE O ESTIMARE DE PROIECT

Tendinte digitale la care poti raspunde cu aplicatii mobile

  • Instrumente digitale pentru evaluari
  • Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse
  • Instrumente proactive (aplicatii inteligente):
    • sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele imobiliare;
    • tranzactii rapide procese simplificate prin automatizari etc.
  • Digitalizarea prezentarilor;
  • Setari instante pentru programari;
  • Tururi virtuale intuitive si usor de accesat de pe orice dispozitiv;
  • Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse;
  • Experiente personalizate.

SOLUTII CRM

Asa cum arata Realtor.com procesul de decizie in domeniul imobiliar implica, de obicei, vizionarea a 10 proprietati pe o durata de 10 saptamani.

Faptul ca procesul de achizitie are o durata atat de lunga indica faptul ca agentii au nevoie de instrumente digitale performante pentru a tine legatura permanent cu potentialii clienti si a-i duce mai deprate in procesul de vanzare. Mai precis, o solutie CRM.

Tendinte tehnologice la care poti raspunde cu ajutorul solutiei CRM

  • Instrumente digitale pentru evaluari;
  • Instrumente dinamice de tranzactionare;
  • Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse
  • Instrumente proactive (aplicatii inteligente):
    • sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele imobiliare;
    • tranzactii rapide procese simplificate prin automatizari etc.
  • Setari instante pentru programari;
  • Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse;
  • Experiente personalizate.

Pentru a vedea exact cum te poate ajuta o solutie CRM , iata un exemplu de proiect dezvoltat de Roweb pentru o companie din domeniul imobiliar.

Solutie CRM web-based cu adaptare pentru mobil

Clientul avea nevoie de o aplicatie optimizata pentru mobil, astfel incat sa aiba acces la piete din afara Belgiei, in special in Romania. In acelasi timp, avea nevoie sa transfere in noua aplicatie aproximativ 6000 de companii imobiliare din baza de date existenta.

Aplicatia implementata il ajuta acum pe client sa managerieze mai bine o serie de date si activitati:

Contacte

Proprietati

Calendar

Task-uri

Email

Designul listei de imobile

Acest modul permite agentiilor imobiliare sa gestioneze toate proprietatile din portofoliul lor. Principalele caracteristici ale acestui modul sunt:

  • Baza de date a proprietatilor care permite exportul automat de proprietati pe site-ul web al agentiei, precum si pe portalurile nationale de publicitate imobiliara;
  • Istoric complet al proprietatilor, cu toate evenimentele corelate cu fiecare proprietate, vizitele clientilor, apelurile telefonice, anunturile si brosurile;
  • Buton de actiune pentru trimiterea detaliilor unei oferte catre proprietar sau catre un client;
  • Butonul de actiune pentru adaugarea evenimentelor in calendar;
  • Raport pentru detinatorul proprietatii, care contine istoricul complet al tranzactiilor;
  • Plan de activitate pe care agentul imobiliar il poate personaliza pentru fiecare imobil in parte;
  • Instrumente pentru potrivirea automata si manuala a ofertelor cu cererile.
tendinte imobiliare  2020

Modul Email

  • Un client integrat de e-mail utilizeaza un protocol IMAP pentru a inregistra si actualiza informatiile despre clienti in baza de date WHISE CRM in urma oricarei schimbari. Toate e-mailurile sunt salvate automat la inregistrarea clientului datorita acestei conexiuni dinamice.
  • Modulul permite utilizatorilor sa adauge evenimente in calendar, sa vizualizeze istoricul conversatiilor pentru fiecare dintre contactele lor, din mai multe adrese de e-mail, precum si sa evalueze e-mailurile bazate pe diverse atribute sau sa le tipareasca.

PORTAL IMOBILIARE

Portalurile imobiliare permit conectarea mai multor parti (manageri de afaceri imobiliare, agenti si clienti) printr-o solutie software dinamica si adaptabila.

 

Principalele functionalitati oferite de portalurile imobiliare:

  • sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele de proprietati;
  • notificari pentru fiecare sincronizare care poate fi de interes;
  • setarea de tag-uri inteligente (pretul ce mai mic, oferta care expira, exclusivitate, etc);
  • optiuni multiple pentru vizualizarea rezultatelor din cautari (list, grid sau direct pe harta);
  • POI in proximitate – localizarea punctelor de interes ale clientului pe harta cu rezultatele cautarilor;
  • tendinte in piata vizualizate in Analytics.

 

Cum poti incepe un proiect cu o echipa dedicata de la Roweb?

Sa incepi un nou proiect cu noi e usor. Completeaza formularul si trimite-ne detalii cu privire la nevoile tale specifice ale companiei tale. Te vom contacta in cel mai scurt timp posibil cu un brief de proiect si o estimare de cost (daca informatiile pe care ni le trimiti sunt suficient de complete cat sa ne permita acest lucru).

Inainte de a ne trimite solicitarea de proiect, iata cateva lucruri pe care, cel mai probabil, vrei sa le afli despre noi.

 

15+Ani cea mai lunga colaborare cu un client

127+Senior developers pregatiti sa faca parte din echipe dedicate

5Birouri in 5 orase

16+Ani de experienta in industria software development

TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:

METHODOLOGII

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • Waterfall

ROLURI PE CARE LE OFERIM

  • project managers
  • business analysts
  • developers
  • Q&A specialists
  • Scrum masters
  • UX Designers

Exemple de proiecte


Cununa

PHP, Magento, GeoIP location, responsive design, social media integration

Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.