Cum sa-ti accelerezi transformarea digitala? | Sugestii care sa te ajute sa faci fata schimbarilor din contextul actual

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Transformarea digitala este un concept intens dezbatut, mai ales de cand criza cauzata de CoVID-19 a aratat, printre altele, avantajele unei bune prezente online pentru business-urile de toate dimensiunile si din toate industriile.

Mai mult, contextul actual inseamna o perioada marcata de incertitudini si agitatie, din cauza faptului ca la declinul sanitar s-au adaugat criza sociala si cea economica.

Insa, cu toate ca traim in vremuri marcate de un real dezechilibru, investirea in digitalizare reprezinta un proces pe care nu-l poti pune pe pauza. Ba dimpotriva, transformarea digitala, in sine, aduce o serie de beneficii precum:

  • un control mai bun asupra business-ului – de la sistemele de securitate online si offline, la software-ul folosit de casele de marcat sau laptopurile din birouri – totul inseamna digitalizare. Si folosita echilibrat, dupa un plan bine stabilit, digitalizarea inseamna control bun asupra afacerii pe care o detii.
  • importante economisiri de bani si resurse – digitalizand si automatizand anumite procese, vei reusi sa reduci costurile, inclusiv pe cele legate de personal.
  • reducerea riscului de a ramane in urma si de a pierde eventualul avantaj competitiv pe care l-ai dobandit. Tendintele pietei sunt in continua evolutie, iar a tine pasul cu ele inseamna, printre altele, si adaptarea la transformarile digitale.

 

Ce inseamna, mai exact, aceasta transformare digitala?

Pe scurt, cele mai importante astfel de caracteristici sunt:

  • Crearea unei legaturi dintre mediul online si mediul offline prin diverse API-uri;
  • Asigurarea procesului de comunicare intre departamente si in afara lor cu clientii si partenerii;
  • Posibilitatea de a adauga caracteristici noi si de a actualiza rapid si usor informatia existenta;
  • Posibilitatea de a gestiona baze de date diverse;
  • Tranzactionari si plati online sigure;
  • Caracteristici care sa aduca importante economisiri de timp si bani;
  • Posibilitatea de accesa solutia digitala de pe mai multe dispozitive (laptop, smartphone, sistem desktop etc).

 

Cum definim noi nevoia de transformare digitala? (exemple de proiecte dezvoltate in jurul ei)

Orice solutie digitala realizata de catre o echipa de software development si care are rolul de imbunatatire a activitatii unei companii.

Din punct de vedere tehnic, pornind de la experienta noastra, putem evidentia urmatoarele tipuri de proiecte pe care le avem in portofoliu.

Aplicatii business de tip CRM si CMS – care ofera un control mai bun asupra fluxului de lucru si bazei de clienti, pentru companii din toate industriile.

Aceste tipuri de software reprezinta adevarate revolutionari ale modului de lucru, care au efect asupra tuturor departamentelor unei companii: de la cei care se ocupa de organizarea produselor / serviciilor si pana la departamentul de marketing sau contabilitate.

 transformare digitala

De asemenea, fluxul de clienti aflati in diferite baze de date trebuie gestionat in conformitate cu relatia care este construita cu acestia: de exemplu, clienti potentiali, clienti fideli, clienti care nu isi respecta angajamentul in procesul de vanzare.

Un exemplu de transformare digitala prin intermediul unui CRM, dintre proiectele noastre este Whise – un proiect din domeniul imobiliar adaptat nevoilor utilizatorilor.

 transformare digitala

Whise este clientul pentru care lucram de mai bine de 18 ani si care a devenit intre timp leader de piata in domeniul imobiliar din Belgia.

Care sunt caracteristicile care au accelerat transformarea digitala a clientului si care sunt adaptate contextului actual?

  • Un CRM care poate fi accesat de pe toate dispozitivele mobile – rapid si intuitiv;
  • Conectat cu website-ul agentiei – pentru a fluidiza informatia si a permite informatiei sa circule din interior catre exterior si invers;
  • Acces permanent la notificari – pentru a fi in contact cu noutatile legate de proiect;
  • Integrari cu instrumente de comunicare si de planificare a activitatilor care includ atat clientii, cat si angajatii – diminuand, astfel, pierderile de timp.

Solutii de e-learning – de tip platforme pe care se poate uploada continut video si text si care pot fi folosite atat ca produs intern (pentru proprii angajati), cat si extern (ca specific de business).

Un exemplu de solutie care s-a adaptat rapid la contextul actual, din portofoliul Roweb este Seat Belt.

Lider pe piata care ofera protectia muncii in Romania, SeatBelt este genul de client care s-a adaptat rapid la criza sanitara cauzata de Covid-19, prin mutarea activitatii online.

Mai mult decat atat, dincolo de procedurile privind protectia muncii si facilitarea accesului clientilor la informatii specifice, din domeniu, SeatBelt urmareste dezvoltarea unei platforme de e-learning, care sa ofere userilor sai acces la cursuri.

 transformare digitala

Care sunt caracteristicile care au accelerat transformarea digitala a clientului si care sunt adaptate contextului actual?

  • comunicare si comutare intre activitatea de teren si cea de la birou, ajutand angajatii sa scuteasca timp;
  • aplicatie orientata spre dezvoltare care permite adaugarea de feateruri viitoare;
  • actualizari in timp real a bazelor de date cu documente si clienti;
  • raportari inteligente, care pot fi accesate pe baza filtrelor intuitive (de exemplu, o evidenta a tuturor accidentelor care au avut loc la serviciu).

Aplicatii pe mobil care sa permita accesul facil la informatii despre compania, produsele sau serviciile tale, de pe orice smartphone cu conexiune la internet.

Iar un exemplu concludent de client care a cerut dezvoltarea unei asemenea aplicatii este

Tourpaq – un client din Danemarca, pentru ca am dezvoltat un sistem de management pentru operatorii de turism.

 transformare digitala

Care sunt caracteristicile care au accelerat transformarea digitala a clientului si care sunt adaptate contextului actual?

  • sisteme de gestionare a finantelor, pentru o buna evidenta a bugetului si cheltuielilor – astfel incat sa se poata face economii – atitudine recomandata in timpul presiunii financiare determinate de criza economica;
  • integrari cu instrumente SEO inteligente – care ajuta ca aplicatia Tourpaq sa poata fi gasita si pe versiunea de pe desktop;
  • sistem de automatizare a preturilor, care poate fi gestionat direct din aplicatie;
  • permisiune de conectare a vizitatorilor, folosind numarul rezervarii si o parola unica – fapt care le ofera acestora o experienta superioara.

Platforme e-Commerce si integrari de tip e-payment care au rolul de te aduce mai aproape de clientii tai.

Un exemplu de client care a necesitat o astfel de solutie este Porsche Finance Bank – o companie care ofera finantare auto si asigurari pentru masinile din grupul Volkswagen.

 transformare digitala

Solutia e-commerce este una care permite atat vanzarea de masini si accesorii online, cat si apelarea la servicii precum asigurare, finantare sau intretinere.

Care sunt caracteristicile care au accelerat transformarea digitala a clientului si care sunt adaptate contextului actual?

  • Acces facil catre cosul de cumparaturi;
  • Securitatea platilor online;
  • Completarea usoara a formularelor de contact, astfel incat clientul sa economiseasca timp pretios;
  • Informatii importante despre comportamentul utilizatorului online, care sa poata fi apoi transformate in strategii de marketing si business;
  • Generarea automata a documentelor care insotesc procesul de vanzare (garantie, factura, factura storno, certificat de calitate etc);
  • Sistem de rezervare online a produsului dorit, astfel incat clientul sa poate relua procesul de cumparare offline sau online (atunci cand se simte pregatit);
  • Algoritmi de verificare automata a situatiei financiare a clientilor – pentru a economisi timp si a evita pe cat posibil clientii rau platnici, care au in cazierul fiscal plati neefectuate;
  • Segmentare inteligenta a clientilor astfel incat ei sa fie inclusi in procese diferite de Marketing sau de vanzare ulterioara.

 

De ce sa lucrezi cu echipele noastre in procesele de transformare digitala?

  • Datorita experientei. Sunt peste 130 de profesionisti in echipa Roweb, iar dintre acestia peste 50% sunt seniori. Acest lucru inseamna ca ei au cunostintele necesare pentru a te ajuta sa-ti transformi ideea intr-un proiect care sa tina pasul cu schimbarile din contextul actual.
  • Dezvoltam aplicatii end-to-end si oferim clientului toate serviciile de care au nevoie in procesul de transformare digitala: de la analiza de business, si consultanta pana la testare post-implementare si mentenanta.
  • Tehnologiile pe care le folosim pentru dezvoltarea proiectelor noastre sunt moderne si inovatoare.
  • Fiecare proiect de software development are o echipa alocata. Asadar, atentia este canalizata catre dezvoltarea unui proiect care sa corespunda necesitatilor clientului si conditiilor actuale ale societatii, dar care depaseste asteptarile utilizatorilor pentru a-ti tine angrenati in procesul de folosire.