Cum sa creezi experiente pozitive pentru utilizatori (CX) folosind o aplicatie financiara dedicata (3 studii de caz)

Acest articol a fost publicat in categoria Clientii Roweb, Dezvoltare aplicatii business in .

Dezvoltarea de aplicatii financiare poate juca un rol esential in crearea unor experiente pozitive in relatia cu brand-ul si produsele companiei.

Vrei sa dezvolti o aplicatie care este capabila sa rezolve probleme specifice? Te intereseaza sa cresti eficienta angajatilor si sa elimini erorile? Sau vrei sa aduci la un numitor comun mai multe tipuri de utilizatori?

Iata 3 studii de caz care iti pot servi ca sursa de inspiratie – aplicatii financiare dezvoltate cu focus pe CX (customer experience).

 

#1 Conectarea mai multor tipuri de utilizatori si simplificarea transferului de date

Un proces financiar implica, de obicei, mai multe tipuri de utilizatori. In acelasi timp, poate implica si diferite companii/organizatii care trebuie sa comunice de la distanta pe un anumit subiect. Iar aceasta comunicare se refera la transfer de date, oferirea de informatii in timp real, actualizari de date si documente, etc.

Aceasta a fost si premisa proiectului dezvoltat pentru FGCR – un fond de garantare ce are misiunea de a sprijini IMM-urile, in vederea obtinerii de finantare (de la banci sau alte institutii financiare) prin garantarea creditelor acestora.

Inainte de a dezvolta aceasta solutie cu echipele Roweb, FCGR utiliza o comunicare clasica – via email, telefon, etc. Si-au dat seama ca acest tip de comunicare era depasit si nu mai raspundea nevoilor pe care le aveau.

Dincolo de rezolvarea provocarilor evidente in ceea ce priveste sursele disparate de date, desincronizarile, intarzierile si erorile aparute in procese, administratorii FGCR erau interesati si de a oferi o experienta unitara si completa utilizatorilor (factorilor implicati in procese).

De ce voiau sa obtina acest lucru?

CX (customer experience) dezvoltare aplicatie financiara

CX (customer experience) pozitiva tine utilizatorii implicati si constanti in procese.

Transpunerea nevoilor clientului intr-o propunere de solutie

Inca din primele intalniri cu clientul – FGCR – am inteles ca principalele lui provocari se refera la:

  • surse disparate de date;
  • lipsa unor instrumente eficiente pentru urmarirea si managementul datelor;
  • fluxuri de comunicare complexe;
  • comunicari cu fluctuatii si intarzieri.

Asadar, solutia propusa de noi avea ca scop central sa aduca intr-o pagina unitara 3 tipuri diferite de utilizatori (din banci – fonduri de garantare – clienti).

Pentru ca platforma pe care urma sa o dezvoltam avea scopul de a simplifica si optimiza fluxuri de procese care implicau participarea mai multor utilizatori (atat de la FGCR, cat si de la institutiile de finantare), in proiectarea solutiei ne-am propus sa atingem simultan doua directii:

  • dezvoltarea unei solutii tehnice solide care sa permita sincronizari de date si actualizari automate;
  • asigurarea unei interfete intuitive cu care utilizatorii sa se poata acomoda rapid si care sa le permita flexibilitate in editari, actualizari, etc.

Ce integreaza solutia

Solutia dezvoltata de echipa Roweb integreaza o serie de functii si functionalitati care sunt capabile sa ajute utilizatorii sa acceseze si administreze datele cu doar cateva click-uri:

  • inregistrarea si crearea profilelor institutiilor financiare;
  • culegerea datelor institutiilor financiare si a bancilor;
  • inregistrarea solicitarilor de garantie;
  • inregistrarea solicitarilor de modificare pentru cele existente;
  • listarea, filtrarea, exportarea datelor inregistrate pentru fiecare client;
  • analiza si validarea datelor financiare;
  • cererea de modificare a datelor invalide catre institutia finantatoare;
  • standardizarea si sincronizarea datelor cu aplicatia deja existenta;
  • generarea si descarcarea contractelor pentru semnat si re-incarcarea acestora pentru incheierea finantarii;
  • personalizarea setarilor de upload ce trebuiesc indeplinite de un fisier;
  • vizualizarea istoricului cererilor: statusuri de validare, valori modificate;
  • re / atribuirea cererii unui responsabil.
CX (customer experience) dezvoltare aplicatie financiara

Vrei sa dezvolti o solutie web similara?

CERE OFERTA PERSONALIZATA

Impactul dezvoltarii si implementarii aplicatiei financiare (din perspectiva CX si nu numai)

Aplicatia financiara web pe care am creat-o pentru FGCR ofera o experienta completa si intuitiva.

Beneficii pentru utilizatorii din institutiile financiare (de ex. banci) – actualizari si administrari rapide ale datelor (acum pot adauga, modifica, sterge, incarca informatii si date cu usurinta si intr-un singur loc).

Beneficii pentru utilizatorii FGCR – pot accesa si administra datele si documentele cu doar cateva click-uri.

Beneficii pentru clienti – au acces la un proces de acordare credite coerent si usor de urmarit.

VEZI STUDIUL DE CAZ FGCR

 

#2 Simplificarea amanarii taxelor – aplicatia care ofera un proces rapid si sigur

Cele mai eficiente aplicatii financiare pleaca de la nevoile specifice ale utilizatorilor.

Daca vrei sa dezvolti o aplicatie web financiara dar nu stii de unde sa incepi, priveste mai atent la nevoile clientilor tai. Cele mai utile idei stau, de obicei, chiar in fata noastra si le putem descoperi facil analizand atent ce asteapta utilizatorii de la un anume produs, proces, brand, etc.

Ai nevoie de o exemplificare?

Proiectul FileLater este unul foarte bun. Aplicatia FileLater a aparut din nevoia americanilor de a putea controla amanarea sau plata in timp util a taxelor (individuale si pentru companii).

FileLater este un furnizor autorizat IRS e-file si prima companie din online care le ofera platitorilor de taxe posibilitatea de a transmite in timp util solicitarile de amanare a platilor individuale (formularul 4868) sau aferente unei afaceri (formularul 7004), dar si pentru alte tipuri de taxe.

Compania FileLater este pe piata din 2005 (de mai bine de 15 ani) iar solutia de amanare a taxelor a fost creata ca sa raspunda rapid si punctual unor provocari cu care oamenii si companiile se confrunta constant: aprobarea solicitarilor pentru amanarea taxelor.

Chiar daca, la o prima vedere, functiile si functionalitatile de care platitorii de taxe au nevoie par integrate perfect in aplicatie, FileLater este un proiect in continua derulare – la el aducandu-se constant optimizari pentru a oferi o experienta cat mai buna pentru utilizatori.

De ce au ales administratorii FileLater sa optimizeze constant aplicatia?

CX (customer experience) dezvoltare aplicatie financiara

CX (customer experience) pozitiva creste rata de retentie, implicare si fidelizare a clientilor.

Transpunerea nevoilor clientului intr-o propunere de solutie

Intrucat consecintele financiare pentru intarzieri pot fi destul de serioase, platitorii de taxe cautau solutii pentru a le putea amana intr-un mod simplu si sigur (IRS-ul permite astfel de amanari).

In acest context a aparut ideea de a crea FileLater.

Prima versiune a aplicatiei FileLater a fost dezvoltata in 2008. De atunci, solutia a trecut prin mai multe faze de actualizare si optimizare (si inca se lucreaza la ea prin crearea de functionalitati extinse).

Am reusit sa livram intr-un timp foarte scurt exact solutia pe care clientul o astepta, demonstrand, astfel, ca suntem capabili sa intelegem si implementam cerintele specifice ale acestuia pe termen lung. De atunci (peste 10 ani) ii oferim clientului servicii de dezvoltare, suport tehnic si pentru optimizari constante.

Ce integreaza solutia?

Pentru a raspunde punctual nevoilor platitorilor de taxe, aplicatia integreaza o serie de functii si functionalitati specifice:

  • procese dinamice si intuitive de colectare de date care se afla in surse disparate;
  • sincronizare in timp real cu serverele IRS si inregistrari rapide;
  • generator de extensii atat pentru formate digitale (pentru inregistrarile trimise catre IRS) cat si in format pdf (pentru a putea fi printate);
  • vizualizari complexe care permit inclusiv verificarea in timp real a statusurilor pentru cererile trimise si acces la rapoarte;
  • modul marketing integrat cu SendGrid;
  • implementare in Cloud pentru Microsoft Azure: aplicatia este gazduita si optimizata in cloud pe mai multe servere;
  • aplicatia ofera un nivel ridicat de scalabilitate;
  • functionalitati cheie de performanta ca sa poata sustine un numar mare de accesari simultane.
CX (customer experience) dezvoltare aplicatie financiara

Dezvolta o aplicatie financiara cu focus pe CX (customer experience)

OBTINE O OFERTA PERSONALIZATA

Impactul dezvoltarii si implementarii aplicatiei financiare (din perspectiva CX si nu numai)

Scopul dezvoltarii acestei aplicatii web este de a oferi o experienta completa si intuitiva utilizatorilor – platitorilor de taxe din US:

  • pot amana plata taxelor completand formularele 4868 si 7004 in format electronic si le pot trimite catre IRS folosind sistemul electronic;
  • pot aplica atat pentru amanarea taxelor individuale, cat si pentru cele aferente unei afaceri;
  • pot finaliza trimiterea solicitarilor catre IRS in doar cateva minute;
  • primesc email de confirmare privind statusul solicitarilor de extindere a termenelor de plata;
  • pot face plati direct din conturile personale (de debit sau de economii);
  • au acces la suport online flexibil (online chat, email support, etc.)

VEZI STUDIUL DE CAZ FILELATER

 

#3 Aplicatie rapida si fara erori pentru tranzactionari si urmariri procese financiare

  • Nivelul de performanta a angajatilor depinde, in mare masura, de aplicatiile digitale pe care acestia le folosesc.
  • Profitabilitatea unei companii depinde de eficienta angajatilor.

Aceste doua premise demonstreaza importanta pe care o au utilizatorii interni – angajatii – in succesul sau insuccesul unei companii, activitati, etc.

Si tocmai aceste premise au fost punctul de plecare pentru dezvoltarea aplicatiei Invoicer – o solutie software complexa dar intuitiva care simplifica si automatizeaza, pe mai multe niveluri, procesele de management al facturilor si toate activitatile financiare legate de acestea.

Cum poate influenta o aplicatie financiara profitabilitatea si eficienta la nivel de companie?

CX (customer experience) dezvoltare aplicatie financiara

CX (customer experience) pozitiva poate reduce semnificativ costurile cu serviciile.

Transpunerea nevoilor clientului intr-o propunere de solutie

INVOICER este un proiect intern dezvoltat pentru departamentul nostru financiar (departament care se ocupa de o varietate de activitati financiare si administrative).

Digitalizam procesele pentru a face fata mai bine schimbarilor in general si pentru a castiga mai multa eficienta.

Sistemul financiar a fost dezvoltat in urma necesitatii de a aborda complexitatea atat la nivelul managementului de proces, cat si la nivelul actiunilor individuale (managementul platilor, facturari, sisteme de plata a salariilor si bonificatiilor, etc).

VEZI STUDIUL DE CAZ INVOICER

Ce integreaza Invoicer?

Pentru dezvoltarea sistemului de management financiar, ne-am concentrat in special pe:

  • instrumente flexibile de management si export de date;
  • afisari intuitive ale datelor (listari, filtre, grafice) pentru a oferi o imagine de ansamblu mai buna asupra proceselor si situatiilor;
  • procese automatizate pentru eliminarea actiunilor redundante si consumatoare de timp (de exemplu: transformarea proformelor in facturi, listari cu rate de curs valutar, etc.)

Vrei o solutie de tip Invoicer in compania ta?

OBTINE O OFERTA PERSONALIZATA

Impactul dezvoltarii si implementarii aplicatiei financiare (din perspectiva CX si nu numai)

CX – utilizatori interni (angajati): Administrarea simplificata si sigura a datelor, acces rapid la documente financiare, afisari si filtrari intuitive de date etc.

CX – manageri: Vedere de ansamblu rapida asupra statusului clientilor si companiilor din sistem si asupra tranzactiilor, plus acces si transfer rapid al documentelor financiare.


Exemple de proiecte


Spotlight

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices


Mr Crispy

Magento / CSS3 / HTML5 / Ajax / Webservices