Top 5 tendinte de digitalizare a serviciilor imobiliare pentru a-ti mentine afacerea stabila

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Evolutia tehnologiei pe piata imobiliara are o dinamica foarte mare. Aceeasi dinamica o remarcam si in asteptarilor partilor implicate in procesele de tranzactionare (clienti, brokeri, evaluatori, agenti, agentii). Trecerea de la vanzarile traditionale la cele digitale a devenit inevitabila in piata imobiliara – aceasta tendinta fiind cu atat mai evidenta in ultimele luni cu cat lucrurile s-au schimbat semnificativ. Nu este, astfel, surprinzator ca principalele preocupari ale oamenilor care lucreaza in domeniul imobiliar se refera la:

  • ce schimbari ar trebui sa se astepte in urmatoarele luni;
  • cum se poat adapta rapid la acestea.

Inovatii digitale care schimba prioritatile in industria imobiliara

  • simplificarea proceselor imobiliare utilizand big data si inteligenta artificiala prin automatizarea activitatilor repetitive si consumatoare de timp si prin acces la instrumente digitale inteligente care faciliteaza deciziile si tranzactionarile;
  • AI si machine learning pentru a transforma datele in instrumente actionabile (sincronizari inteligente intre cereri si oferte, filtre personalizate, solutii chatbots, etc);
  • acoperirea cat mai multor zone geografice prin solutii digitale de tip hubs;
  • realitate virtuala pentru a oferi experiente complete in faza de pre-vanzare;
  • IoT pentru a ajuta cumparatorii sa aiba date despre starea proprietatii inainte de achizitie;
  • fluxuri de lucru automatizate si sisteme de plata online;
  • case mai sigure cu tehnologiile 5G.

Intrebari cheie pentru a evalua corect oportunitatea de a investi in digitalizarea afacerii tale imobiliare

  • Care este cel mai eficient mod de a prelucra datele intr-o afacere imobiliara? (extragerea datelor, filtrarea lor, distribuirea, etc.)
  • Ce valoare ar trebui sa aiba datele pe care afacerea ta le gestioneaza?
  • Cum sa faci in mod sigur si eficient transferul de documente, semnaturile online si transferul de date?
  • Ce tip de model digital de business ar trebui sa dezvolti? Si cum sa obtii scalabilitate si performanta virtuala pentru afacerea ta imobiliara?
  • Cum iti poti ajuta partenerii si clientii sa faca trecerea de la tranzactionarile traditionale la cele digitale?
  • Cum sa dezvolti o cultura a inovatiei in afacerea ta?
  • Ce solutii PROPtech (tehnologii pentru proprietati), CREtech (tehnologii comerciale pentru imobiliare), REtech (tehnologii imobiliare), and/or FINtech (tehnologii financiare) ar trebui sa dezvolti ca sa iti mentii afacerea stabila?
  • Ce produse digitale au nevoie de o dezvoltare continua si care ar trebui scoase din utilizare?

Vezi in portofoliul mai multe exemple de proiecte dezvoltate cu succes de echipele noastre dedicate.

VEZI PORTFOLIUL

Top 5 tendinte de digitalizare in serviciile imobiliare care te ajuta sa-ti mentii afacerea stabila

Management de proprietati (comunicarea cu chiriasii, gestionarea platilor, managementul proprietatilor)

Solutiile de management de proprietati se refera fie la aplicatii complexe (de exemplu: platforme all-in-one), fie la forme simple (de exemplu: aplicatii mobile). Aceste aplicatii sunt, de obicei, create pentru:

  • a avea un control eficient asupra proprietatilor libere, proprietatilor inchiriate si sistemului de mentenanta;
  • managerierea si transferul datelor si documentelor intre mai multe parti implicate;
  • managementul de la distanta a proprietatilor inchiriate (de pe telefonul mobil);
  • plati recurente realizate automat;
  • etc.

Solutii pentru brokeri si agenti

  • Instrumente digitale pentru evaluari de proprietati – tehnici mai complexe care ajuta agentii sa estimeze corect valoarea unui produs nou si/sau unic.
  • Platforme all-in-one – care aduc intr-un punct comun clientii, agentii si managerii de afaceri imobiliare si care le ofera acestora instrumente de sincronizare a cerintelor cu ofertelor.
  • Instrumente inteligente de tranzactionare – de la plati online la transfer de documente si semnaturi digitale.
  • Solutii pentru managementul datelor care provin din surse diverse si extragerea de informatii valoroase pentru a lua decizii corecte atat la nivel individual, cat si la nivel de business.
  • Instrumente proactive (aplicatii inteligente) pentru a raspunde nevoilor cumparatorilor:
    • sincronizarea criteriilor de cautare cu ofertele existente;
    • tranzactii rapide – procese simplificate prin automatizari, transfer de date si documente in format digital;
    • etc.
tendinte digitalizarea serviciilor imobiliare
  • Digitalizarea prezentarilor – experienta completa prin video-uri in timp real, virtual reality, augmented reality si fotografii 360;
  • Instrumente de setare instant a vizionarilor, ex. via chat;
  • Tururi virtuale intuitive si usor de accesat de pe orice dispozitiv – adaptarea la resursele pe care clientul le are disponibile fara a afecta calitatea vizionarilor de proprietati (ex., tururi virtuale disponibile direct de pe smartphone) inclusiv tehnologii de self-touring;
  • Integrari online pentru activitati imobiliare diverse – de la notificari pe e-mail la transfer de documente, plati digitale, etc.
  • Experiente personalizate – analiza comportamentelor in online ale potentialilor clienti si comunicarea prin mesaje personalizate.

Servicii de tipul Search & Multiple Listing (MLS) – solutie software online dezvoltata pentru brokeri, agenti si evaluatori care integreaza inteligent functii si functionalitati de cautare si filtrare si instrumente dinamice pentru compararea proprietatilor in baza specificatiilor introduse de utilizatori dintr-o lista predefinita.

Ce ar trebui sa stii despre MLS:

  • este o solutie software care se comporta ca o baza de date (pe regiuni specifice) care ofera detalii cheie cu privire la produsele imobiliare (case, proprietati, pamanturi, etc);
  • brokeri, agenti si evaluatori o folosesc ca sa defineasca termenii contractuali pentru o oferta, sa comunice informatii (cerute de evaluatori, de exemplu) si pentru a simplifica procesul de sincronizare pentru cereri si oferte (ce asteapta potentialii cumparatori in raport cu ofertele existente pe piata);
  • este considerat un instrument util pentru a tine pasul cu tendintele din piata si pentru o pozitionare buna in raport cu competitia;
  • accesul la MLS este garantat pentru agentii acreditati pe domeniu (brokeri, agenti si evaluatori) dar poate fi obtinut si de alti utilizatori sub denumirea de “MLS Assistant Access”.

Solutii CRM pentru a creste eficienta la nivelul relatiei cu clientul

Pentru a avea o imagine clara cu privire la cum te poate ajuta o solutie CRM, iata un exemplu de proiect dezvoltat pentru unul dintre clientii nostri.

CLIENTUL NOSTRU

Clientul a trebuit sa isi actualizeze aplicatia si sa o aiba optimizata pentru mobil, astfel incat sa intre si pe alte piete din afara Belgiei, in special in Romania. In acelasi timp, a vrut sa transfere in noua aplicatie aproximativ 6000 de companii imobiliare din baza de date existenta.

tendinte digitalizarea serviciilor imobiliare

Produsul principal al companiei este un software de management al relatiei cu clientii (CRM), destinat domeniului imobiliar, pe care l-am construit pentru acestia si pe care am continuat sa il imbunatatim printr-un process continuu in care, impreuna cu clientul, discutam fluxul de lucru, facem planurile necesare, identificam modalitati de optimizare a proceselor si adaugam noi caracteristici utile.

NEVOIA CLIENTULUI

Clientul nostru avea nevoie sa inlocuiasca o solutie desktop pentru companii imobiliare, cu una web si optimizata pentru mobil, si, in acelasi timp, sa se transfere toate datele.

Tehnologii
pentru backend

API:

ASP.NET Web API, Nancy FX

Caching:

Memory cache, Redis

Messaging:

RabbitMQ, SignalR

Monitoring:

PRTG

Deployment:

Octopus

Task/Scheduling:

Quartz.NET

Tehnologii pentru front-end (Javascript / HTML5):

HTML5, Bootstrap

TypeScript, KnockoutJS, jQuery

FullCalendar, eCharts, Google Places API

Bootstrap Table, Handlebars

Leaflet, PNotify, Select2, SweetAlert

 

ECHIPA DE PROIECT COMPLETA

Clientul a cerut o echipa completa pentru acest proiect, incluzand programatori de back-end, cat si programatori de front-end, designeri si un specialist UX (user experience).

ux designer

1
UX Designer

font-end

3
Front-End

backend

6
Back-End

project-manager

1
Project Manager

SOLUTIA

Solutia actuala integreaza in prezent:

  • design-ul listei de imobile;
  • modulul de e-mail;
  • dashboard-ul BI.

Data & Analytics – transformarea big data si a datelor care provin din surse multiple in elemente cu valoare specifica

De la diagrame la foi de date, rapoarte și notificări push – datele pot ajunge la administrator sub diferite forme. Solutiile de tipul Data & Analytics pot fi dezvoltate ca aplicatii independente (care sincronizeaza si extrag informatii din mai multe surse) sau ca parte a unei platforme complexe.

tendinte digitalizarea serviciilor imobiliare

Cauti o echipa de dezvoltare software pentru urmatoarele tale proiecte?

Bazeaza-te pe cei 127+ software developeri Roweb sa iti transformi proiectele in solutii functionale

CERE O ESTIMARE DE PROIECT


Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.