Ghid pentru migrarea unui restaurant in online (10 pasi esentiali)

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Odata cu schimbarile din piata din ultimele luni, migrarea afacerilor in online a devenit o nevoie urgenta pentru ca acestea sa se readapteze si sa redevina profitabile.

Business-ul tau – restaurantul – face parte din categoria cea mai afectata. De aceea vrei sa gasesti solutii cu adevarat eficiente pentru mutarea lui in mediul online si atragerea clientilor acolo.

De fapt, ceea ce cauti se numeste: solutie dedicata si completa pentru restaurante. Aceasta este o platforma care integreaza un set de aplicatii si functionalitati (pentru desktop si mobile) dezvoltate pentru aceasta industrie si adaptata la nevoile specifice ale business-ului tau.

Ce include o solutie completa pentru restaurante?

O solutie completa pentru restaurantul tau se va baza pe un website, aplicatii si functionalitati specifice plus integrari cu aplicatii externe (de exemplu de e-payment) si iti asigura acces la:

  • un website de e-commerce cu numar nelimitat de produse, optimizat pentru device-urile mobile si SEO on-page (MetaTags, Keywords, URLs, TitleTags, etc.) cu impact pozitiv asupra pozitionarii tale in Google;
  • aplicatie mobila cu notificare real-time la primirea comenzii si sistem de software (CRM) unde gestionezi informatiile de vanzari si procesul de interactiune cu clientii;
  • automatizarea primirii comenzilor prin Aplicatia Mobila, e-mail si listata direct la imprimanta din bucataria ta. Astfel poti primi comenzi simultan de la mai multi clienti comparativ cu o comanda primita prin telefon;
  • posibilitatea instalarii aplicatiei pe oricate device-uri ai nevoie;
  • eliminarea costurilor asociate cu furnizorii terti (de exemplu, serviciile de livrare prin aplicatii mobile).

Afla mai multe detalii despre functionalitatile unei solutii complete pentru restaurante si cum te pot ajuta acestea concret!

Descopera Solutia

Pentru a-ti muta restaurantul in online este esential sa parcurgi urmatoarele 10 etape

O poti face de unul singur (dar procesul va fi uneori anevoios si vei avea nevoie de externalizarea implementarilor tehnice catre terti) sau contractand din start serviciile unei companii software care a lucrat pe proiecte similare si iti poate oferi inclusiv consultanta.

1

Strategie de vanzare

2

Domeniu + hosting

3

Implementari tehnice

4

Alege tipul de website

5

Alege tema site-ului

6

Stabileste functionalitate

7

Sincronizari cu aplicatii externe

8

Creeaza continut dinamic

9

Stabileste lista de contacte

10

Promoveaza restaurantul

1

Stabileste-ti o strategie de vanzare

Stabileste produsele pe care vrei sa le incluzi in meniu, ce tipuri de clienti ar putea fi interesati de oferta ta si ce zone poti acoperi pentru livrare.

Alege 3 competitori din piata care au migrat deja restaurantul online si analizeaza strategia lor. Stabileste ce poti face diferit; defineste strategia pe care vrei sa o urmezi (construirea de oferte, meniuri, etc) si promovarea (comunicarea pe anumite platforme social media, de exemplu).

2

Alege un nume de domeniu si un plan de hosting

Verifica daca numele restaurantului tau este disponibil si identifica un furnizor de hosting care sa iti ofere un raport corect pret calitate (un pret mic poate ascunde dezavataje serioase, cum ar fi Uptime mai mic de 99% – cat timp este website-ul tau functional in online).

In functie de compania cu care lucrezi poti avea anumite beneficii. De exemplu Roweb iti ofera certificat SSL si hosting gratuit pentru solutiile pentru restaurante pe care le dezvolta.

3

Contracteaza servicii pentru implementarile si integrarile tehnice

necesare atat pentru dezvoltarea efectiva a site-ului, cat si pentru aplicatiile mobile si integrarile cu platforme externe necesare in eCommerce (de plati, CRM, etc.).

Externalizeaza dezvoltarea completa a proiectului catre un singur furnizor de servicii IT. Astfel, eviti blocajele (de comunicare, de finalizare a unor aplicatii, de integrari, etc.), erorile, posibilele incompatibilitati intre aplicatii si intarzierile.

4

Stabileste tipul de site

pe care vrei sa il dezvolti: un site de prezentare sau unul de tip eCommerce?

Daca scopul tau este sa generezi constant vanzari prin intermediul site-ului, alege o solutie de tip eCommerce care sa fie perfect adaptata pentru orice tip de dispozitiv. Prin aceasta solutie nu vei avea nevoie mai tarziu de optimizari majore.

5

Selecteaza o tema de site

care sa reflecte cat mai mult valorile de brand si atmosfera cu care ti-ai obisnuit clientii.

Daca ai externalizat intreg proiectul catre o companie IT, aceasta iti va propune inclusiv teme care se potrivesc cel mai bine restaurantului tau.

6

Stabileste functionalitatile si aplicatiile de care ai nevoie pentru restaurantul tau.

Cateva exemple:

  • aplicatii pentru notificari de comenzi;
  • functionalitati de identificare automata a clientilor;
  • feedback clienti prin coduri QR sau tag-ul NFC;
  • modul de SMS marketing.

7

Stabileste cu ce aplicatii externe trebuie sa se sincronizeze sau trebuie sa integreze site-ul tau.

De la solutii CRM la cele de e-payment, ai nevoie de suportul unei echipe de developeri specializata in integrari si sincronizari de acest tip.

8

Creeaza continut dinamic si variat pentru site

de la meniuri si imagini reale din bucataria restaurantului tau, la continut video care sa dea un plus de incredere in serviciile pe care le oferi.

Website-ul tau trebuie sa respecte doua reguli esentiale: sa aiba o grafica intuitiva si responsive (optimizare UX) si sa fie in acord cu reglementarile GDPR (protectia datelor).

9

Stabileste lista initiala de contacte

cu care vei comunica – clientii pe care ii ai deja in baza de date fiind primii care vor fi, cel mai probabil, interesati sa comande online.

Folosind o aplicatie mobila de tip CRM poti sa sincronizezi rapid activitatile restaurantului si sa administrezi simplu si eficient comenzile si relatia cu clientii.

10

Promoveaza restaurantul folosind cele mai eficiente canale.

Integrand un modul de SMS marketing poti selecta clientii dupa anumite criterii si sa le trimiti SMS-uri cu promotii si cupoane pentru a-i tine aproape de ofertele restaurantului tau online.

Esti pregatit sa muti activitatea restaurantului tau online atunci cand:

  • poti sustine volume mari de livrari pentru a genera un profit sustenabil;
  • ai meniuri care pot fi adaptate pentru livrare;
  • poti sustine un serviciu de livrare gratuita.

Vrei sa vinzi online cu 0% comision si fara intermediari?

Mentine-ti restaurantul deschis si profitabil implementand rapid o solutie digitala completa: vanzari + marketing + CRM.

VREAU OFERTA


Cateva proiecte ale noastre

Navigati prin portofoliul nostru dupa tipul solutiei, tehnologie principala sau domeniu de activitate al clientului.

Cere acum o estimare de cost gratuita

Trimite-ne un email la contact@roweb.ro sau completeaza informatiile despre proiectul tau si noi te vom contacta cu o estimare de cost in cel mult 2 zile lucratoare.