Dezvoltarea aplicatiilor de business – o solutie adaptata propriilor nevoi sau o solutie la cheie? 6 intrebari si raspunsuri care sa te ajute sa alegi

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

Orice organizatie care a atins un anumit nivel de dezvoltare se gaseste in situatia in care trebuie sa aleaga: aplicatii adaptate propriilor nevoi sau la cheie? Care ar fi mai buna pentru dezvoltarea business-ului in continuare?

Ce este o solutie la cheie? Solutia software poate fi folosita din momentul in care a fost instalata in dispozitivele companiei.

Ce este o aplicatie adaptata in functie de nevoi? Este o solutie software care a fost dezvoltata in functie de cerintele unei companii.

Din cauza faptului ca o solutie la cheie este dezvoltata astfel incat sa poata fi folosita de o varietate foarte mare de business-uri, exista riscul ca acest tip de solutie sa nu iti indeplineasca nevoile, astfel vei fi nevoit sa o adaptezi peste o perioada de timp.

De asemenea, exista o diferenta foarte mare in termeni de performanta, capabilitati si utilitate. Insa, trebuie sa tii cont de faptul ca ambele tipuri de solutie au propriile avantaje. Sa trecem impreuna prin aceste avantaje si, astfel, sa decizi care este cea mai buna abordare pentru business-ul tau.

 

#1 Costuri

Indiferent de pretul solutiei software, ar trebui sa iei in calcul nevoile business-ului tau. Ai nevoie de o solutie care sa te ajute sa intri rapid pe piata sau planuiesti sa creezi o solutie care sa-ti impresioneze clientii? In acelasi timp, ar trebui sa iei in considerare care este pozitia ta in piata – esti un challenger sau un lider? Fiecare dintre aceste situatii necesita o solutie diferita, deoarece nevoile tale sunt diferite. De asemenea, ar trebui sa tii cont de prezenta continua a competitiei, pregatita in orice moment sa te depaseasca.

O solutie la cheie iti asigura pozitia pe termen scurt sau mediu, si nu este la fel de scump ca un produs adaptat nevoilor de business individuale; in acelasi timp, iti va amplifica statusul si clientela. In schimb, un produs adaptat conform nevoilor tale de business este dezvoltat specific pentru afacerea ta, ca intreg, si te va ajuta pe termen lung.

Multe companii subestimeaza timpul si resursele necesare pentru a dezvolta intern o solutie software adaptata nevoilor de business. Echipa de dezvoltare trebuie sa ia in considerare design-ul initial, dezvoltarea, testarea, costurile de implementare, costurile de mentenanta, imbunatatirile si altele. De cele mai multe ori, echipele interne par sa fie cea mai buna alegere, insa costurile cresc exponential. Citeste mai multe despre acest subiect in articolul acesta.

Asadar, care este raspunsul corect cand vorbim despre costuri? Raspunsul este simplu – compania ta.

Sa luam exemplele Roweb.

Am dezvoltat Invoicer – o solutie software pentru managementul facturilor si tranzactiilor financiare. Este o solutie software complexa dar intuitiva care simplifica si automatizeaza, pe mai multe niveluri, procesele de management al facturilor si toate activitatile financiare legate de acestea.

Dezvoltarea aplicatiilor de business

Sistemul de management financiar e conceput sa fie un framework digital potrivit pentru a integra diverse actiuni si operatiuni financiare in vederea asigurarii productivitatii, prin folosirea filtrelor inteligente si a features-urilor automate.

In baza cerintelor din proiect – in cea mai mare parte definite de catre colegii nostri din departamentul financiar – am creat un sistem de management al facturilor si fluxurilor financiare de lucru asociate care sa raspunda in egala masura nevoilor utilizatorilor si managerilor.

Pentru dezvoltarea sistemului de management financiar ne-am concentrat, in special, pe crearea de instrumente flexibile de management si export de date, afisari intuitive ale datelor si generarea de procese automatizate pentru eliminarea actiunilor redundante si consumatoare de timp.

FUNCTII & FUNCTIONALITATI

  • Adaugarea de utilizatori noi/ managementul accesului la informatiile din sistem pentru utilizatorii existenti;
  • Management simplificat pentru profilele de clienti/de companii;
  • Listare, filtrare, export de date existente in rapoartele/client;
  • Generare, management (editare, notificare probleme aparute, revenire la formate initiale, copiere, stergere, trimitere pe email, adaugare tag-uri) si descarcare de facturi;
  • Setare date recurente pentru facturi – emiterea automata a facturilor;
  • Descarcare, filtrare a listelor de facturi (dupa status, moneda, perioada de timp) si activare (ignorare / adaugare la rapoarte / facturi, asociere cu utilizator / eliminare tag-uri, plati partiale / totale);
  • Generare si management facturi proforme (editare, transformare facturi, descarcari pdf, printare);
  • Generare proforme direct din aplicatia de programare;
  • Listare istoric proforme care au devenit facturi;
  • Posibilitatea de a transforma o proforma in factura daca aceasta a fost stearsa;
  • Publicarea si listarea tranzactiilor in contul companiei;
  • Afisarea graficelor cu evolutia tranzactiilor:
    • grafic bazat pe toate monedele in care s-au facut tranzactionarile;
    • grafic cu evolutia Euro si Ron de-a lungul timpului – in sectiunea Transactions;
  • Listare, filtrare si export de plati;
  • Management si listare de produs;
  • Listare si management curs de schimb valutar.

Afla mai multe

 

Am avut un client care tocmai intra pe piata din Romania. A ales sa lucreze cu noi pentru o solutie adaptata nevoilor sale de business, care sa-i permita sa intre rapid pe piata, dar si sa-l ajute sa se diferentieze de competitie. Datorita experientei noastre de peste 16 ani in crearea de solutii folosind echipele dedicate, si cu o experienta vasta in mai multe industrii , am reusit sa livram solutia completa intr-un timp rapid.

Dezvoltarea aplicatiilor de business

Am creat un website de prezentare dinamic, bazat pe WordPress, am integrat blogul si paginile social media ale companiei si am generat o functie de search de tip mullti-criteria.

Pentru a raspunde punctual nevoilor specifice ale agentilor, am implementat totodata si un serviciu care permite listari multiple. Cu ajutorul acestei functii proprietatile devin vizibile pe website si permite unui agent care lucreaza prin “reprezentare exclusiva” sa predea o tranzactie catre un alt agent in schimbul unui comision prestabilit.

Care sunt principalele beneficii:

  • crearea unui hub de oferte imobiliare dinamic si de incredere;
  • versiune personalizata a serviciului web WHISE CRM;
  • suport si mentenanta extinse;
  • integrare perfecta a site-ului cu solutia CRM;
  • design intuitiv si dinamic;
  • raspuns punctual la nevoile vizitatorilor din site;
  • functii si functionalitati complexe – specifice domeniului imobiliar;
  • functie search de tip multi-criteria;
  • serviciu extern Flex MLS pentru listari multiple;
  • arhitectura de site intuitiva si dinamica;
  • management simplificat pentru administrarea proprietatilor, email-urilor, contactelor si rapoartelor.

Afla mai multe

 

#2 Care este mai confortabil de implementat?

Dezvoltarea aplicatiilor nu este deloc usoara. Scrisul codului este doar un aspect din intreg procesul de dezvoltare. Monitorizarea obiectivelor, designul aplicatiei, UX, testarea, sunt doar cateva dintre elementele critice ale dezvoltarii unei aplicatii, si ai nevoie de o echipa de profesionisti ce detin aptitudini foarte bune si o experienta indelungata.

Teoretic, dezvoltarea unei solutii adaptata nevoilor de business in cadrul companiei poate parea ca un mediu controlabil. Insa, un astfel de proiect de dezvoltare reprezinta o distragere de la activitatile principale din cadrul companiei, pe langa nevoia de un skillset foarte bun. Echipele interne de IT sunt deja angajate in lucrari de mentenanta, si sa ofere suportul necesar pentru fiecare departament, astfel incat sa functioneze fara probleme. Asadar, munca de dezvoltare poate fi o sarcina care le afecteaza eficienta, astfel ar fi mai bine pentru business-ul tau sa cauti o companie specializata preluarea activitatilor de dezvoltare.

In cazul solutiilor la cheie, software-ul este activitatea principala a dezvoltatorilor, si incorporeaza o abordarea agile. De asemenea, solutia este construita folosind cele mai bune tehnologii disponibile pe piata. Astfel, inainte de a fi lansata pe piata, solutia va fi testata extensiv, iar orice problema va fi rezolvata inainte sa o incorporezi in compania ta.

 

#3 Nevoia unei adaptari extinse

Companiile care isi doresc sa dezvolte platforme generice pentru a administra functionalitati standard, cum ar fi cele de email, forumuri sau impartasirea de fisiere, reinventeaza roata. Este o greseala sa dezvolti o astfel de solutie in conditiile in care lideri ai industriei precum Google, Microsoft si altii ofera solutii scalabile, foarte avansate si sigure.

De asemenea, cei care cauta o solutie CRM ar trebui sa aleaga ceva ce functioneaza deja si are deja succes. Precum cele dezvoltate de Roweb – majoritatea solutiilor sunt produse care au atins un grad inalt de maturitate si ofera un nivel de functionalitate mare, dar si optiunea de a alege ce module vrei incorporate.

 

#4 Imbunatatirile

Solutiile la cheie au imbunatatiri in mod regulat, ceea ce se traduce in costuri mai mici. De asemenea, daca alegi sa mergi catre un produs mai calitativ, s-ar putea sa te bucuri de un customer support impecabil. In acelasi timp, aceste imbunatatiri s-ar putea sa intarzie pentru o perioada mai lunga de timp, asa ca esti obligat sa lucrezi cu un produs invechit, care iti va prejudicia compania. De aceea, chiar si atunci cand achizitionezi o solutie la cheie, alegi un partener. Un partener precum Roweb se va asigura ca vei avea, intotdeauna, cele mai bune tool-uri la dispozitie pentru a-ti imbunatati business-ul.

Investirea intr-o solutie adaptata propriilor nevoie de business iti ofera libertatea de a face schimbari, oricand. Nu trebuie sa astepti pentru noi imbunatatiri sau functionalitati. Fie ca este o imbunatatire sau o schimbare de care ai nevoie pentru a include noi task-uri sau operatiuni, le poti avea imediat.

 

#5 Scalabilitate

Scalabilitatea este unul dintre cei mai importanti factori de luat in considerare atunci cand alegi o tehnologie pentru business-ul tau. Software-ul pe care-l implementezi in companie trebuie sa fie scalabil, astfel incat sa-ti indeplineasca cerintele actuale, dar si sa permita imbunatatirea, pe viitor. Cu cat business-ul tau creste, cu atat iti vei dori sa adaugi noi functionalitati si chiar sa integrezi alte departamente. De aceea, este bine sa achizitionezi o solutie dezvoltata astfel incat sa permita scalarea. Un exemplu despre cum am dezvoltat o solutie care sa scaleze o data cu cresterea companiei poate fi citit aici.

Roweb are o istorie cu solutii la cheie care s-au transformat in ceva mai mare, cum ar fi aceasta solutie de imobiliare. Intra pe portofoliul nostru pentru a afla mai multe.

 

#6 Avantaj competitiv

Daca business-ul tau are deja mai multe servicii sau produse si iti doresti doar sa imbunatatesti prezenta pe piata, o solutie la cheie de CRM pentru a-ti organiza clientii si a le intelege nevoile mai bine, este de preferat fata de o solutie adaptata.

Daca analiza de piata iti arata ca totusi ai nevoie de o solutie care sa integreze mai multe departamente pentru a te dezvolta, putem, cu usurinta, sa adaptam orice solutie si sa o dezvoltam conform nevoilor tale de business.

Daca iti doresti sa creezi un serviciu sau produs, atunci ar trebui sa folosesti o solutie software dezvoltata exclusiv pentru business-ul tau, care incorporeaza functionalitati unice, pe care alte companii nu le au.

 

De ce sa alegi Roweb?

Cu mai mult de 127 de dezvoltatori software, iti putem oferi o echipa completa, cu mai mult de 10 experienta in Roweb.

De asemenea, vei salva timp si bani cu tot procesul de angajare. Vei beneficia de experienta a peste 17 ani de cand suntem pe piata, cu echipe care fac parte din Roweb de la inceput si sunt specializati in industrii precum: recrutare si HR, imobiliare, retail si e-commerce, turism si ospitalitate, caritate si ONG-uri, asociatii, asigurari, servicii financiare, comercializarea echipamentelor IT, transport si logistica, e-health, printre altele.

Ne poti contacta aici.

16+Ani cea mai lunga colaborare cu un client

127+Senior developers pregatiti sa faca parte din echipe dedicate

6Birouri in 4 orase

17+Ani de experienta in industria software development

TEHNOLOGII PE CARE LE UTILIZAM:

METODOLOGII

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • Waterfall

ROLURI PE CARE LE OFERIM

  • project managers
  • business analysts
  • developers
  • Q&A specialists
  • Scrum masters
  • UX Designers