6 tipuri de solutii alternative/complementare pentru magazinele online

Acest articol a fost publicat in categoria Tehnologie in .

In urma cu ceva timp am fi putut spune – fara sa gresim – ca fiecare vazare online incepe si se termina pe un site eCommerce. Intre timp lucrurile s-au schimbat.

Piata a devenit din ce in ce mai aglomerata – la ora actuala existand peste 20 de milioane de website-uri eCommerce. (Un numar impresionant, nu?)

Rezumand evolutia lucrurilor din utlima perioada, in piata de eCommerce sintagme precum “provocare” si “competitie” au devenit un fel de picatura chinezeasca pentru antreprenori, fortandu-i sa-si regandeasca constant strategiile de vanzare.

Fie ca deja ai o afacere de tip eCommerce sau ca intentionezi sa incepi una acum, de la zero – cu siguranta esti constient ca profitul nu va veni tocmai usor.

Pe de alta parte, tendita de cumparare preponderent din mediul online este din ce in ce mai evidenta.

Asadar, confruntand cele doua directii (riscuri versus oportunitati in piata) concluzia este una destul de optimista: sansele de a-ti creste profitul sunt reale atata timp cat esti deschis sa integrezi din mers solutii inovative pentru afacerea ta.

Si, prin inovative, ma refer in special la a vedea dezvoltarea ei dincolo de simpla creare sau optimizare a unui site clasic de eCommerce.

Iata 6 solutii eCommerce care pot veni ca alternative/complementare la cea pe care o folosesti deja.

 

#1 Portaluri online

Gandeste-te la aceste solutii ca fiind hub-uri de vanzare private care integreaza o serie de functionalitati specifice si care sunt dezvoltate plecand de la nevoile si asteptarile mai multor tipuri de utilizatori.

  • ajustare dinamica a preturilor (de exemplu, aplicarea de discounturi atunci cand compania care comanda atinge anumite praguri de achizitie – volum, valoare totala, etc);
  • optiuni multiple de a accesa oferta Descarca/printeaza/salveaza pentru mai tarziu/ share – acestea sunt cele mai cautate optiuni (de exemplu, de catre managerii de vanzari) pentru ca le permite sa se consulte sau sa primeasca validare de la alte persoane implicate in achizitie;
  • sistem flexibil add-to-cart care le permite companiilor-client sa comande simplu si rapid produse variate intr-o cantitate mare;
  • acces pentru utilizatori multipli apartinand aceleasi companii – ca sa unifice si sa ofere control eficient asupra activitatilor de cumparare facute pe fiecare profil de business;
  • limitarea accesului pentru utilizatorii neautorizati – pentru a elimina riscul expunerii ofertelor si cataloagelor de produse catre utilizatori irelevanti sau catre competitie;
  • integrari third-party (CRM, ERP, etc.) pentr un un management optimizat al afacerii;
  • replicarea comenzilor recurente – clientul tau poate replica simplu si rapid o comanda lansata in trecut. Aceasta este o functionalitate foarte importanta pentru clientii care cumpara frecvent de la tine diferite produse in catitati considerabile (pentru acestia relansarea unei comenzi fiind consumatoare de timp).

 

#2 B2B Marketplace

Acesta este un instrument digital multi-vendor creat pentru segmentul B2B din eCommerce si care ajuta atat vanzatorii, cat si clientii sa aiba o sincronizare buna a ofertelor si comenzilor.

Principalele functionalitati B2B Marketplace:

  • functionalitati multi-vendors care le permit vanzatorilor sa vanda la fel de usor ca din propria platforma;
  • management facil al profilului de companie, al ofertelor si tranzactiilor pentru fiecare vanzator;
  • fiecare vanzator are control complet asupra configurarilor de pret;
  • management al utilizatorilor pentru vanzatori multiplii – pentru a proteja datele sensibile;
  • filtre dinamice in baza unor criterii specifice (brand-uri, intervale de preturi, disponibilitate, etc.);
  • functionalitati smart search (de exemplu, autocompletari in cautare, inlocuirea unui produs) pentru a scurta procesul de vanzare si a ajuta clientii sa gaseasca rapid produsele de care sunt interesati;
  • optiuni multiple pentru comanda/achizitie/plata;
  • oferte multiple de tip call-to-action in raport cu stadiul in care se afla clientul in procesul de achizitie (Cere detalii, Cere o cotatie de pret, Solicita propunere);
  • comenzi din surse multiple – clientul poate comanda de la mai multi vanzatori simultan;
  • comparatii de oferte – de exemplu, cumparatorii pot compara preturile de la mai multi vanzatori;
  • rapoarte de performanta pentru marketplace performance insight – transformarea datelor brute in statistici relevante care ajuta la evaluarea performantei platformei si luarea unor decizii de business documentate.

 

#3 B2C Marketplace

tipuri solutii magazinele online

Acest tip de platforma aduce antreprenorii si clientii pe aceeasi pagina care au acces dinamic la ofertele comerciale.

Principalele functionalitati oferite de B2C Marketplace:

  • accesare rapida a paginii;
  • filtre smart search integrate in design;
  • design responsive – creat atat pentru vanzatori, cat si pentru clientii finali;
  • smart matchings – sincronizarea cererilor clientilor (prin criteriile de filtrare) cu ofertele vanzatorilor;
  • POI Nearby – maparea intereselor clientilor in functie de diferite puncte de interes;
  • optiuni de favorites & hidden pentru ofertele selectate;
  • instrumente de contactare directa – pentru a scurta procesul de vanzare;
  • push notifications – ca sa ajute vanzatorii sa raspunda rapid solicitarilor;
  • tendinte din Analytics – pentru o privire de ansamblu rapida asupra performantei platformei si tendintelor din piata;
  • listare dinamica a produselor;
  • functionalitate de product reviews;
  • management de clienti.

ESTI INTERESAT SA DEZVOLTI RAPID O SOLUTIE DE TIP MARKETPLACE? DESCOPERA FUNCTIONALITATILE CELUI MAI RECENT PRODUS DIGITAL ROWEB.

DESCOPERA SOLUTIA

 

#4 B2C Marketplace

Aceasta platforma este gandita pentru trazactionarile de la o persoana la alta unde rolurile alterneaza (cel care este astazi client, maine poate fi, la randul lui, vanzator).

Principalele functionalitati oferite de C2C Marketplace:

  • acces flexibil in platforma (prin contul de social media, e-mail, etc.);
  • panoul de newsfeed – unde clientii pot vedea cele mai recente produse publicate;
  • filtre inteligente – utilizatorii pot personaliza panoul de newsfeed filtrand ofertele in functie de interese specifice;
  • push notifications pentru noi oferte;
  • functionalitati de search bazate pe localizare;
  • optiuni favorites & hidden;
  • listare dinamica de produse;
  • functionalitate de product reviews;
  • smart matchings – sincronizarea cererilor clientilor (prin criteriile de filtrare) cu ofertele vanzatorilor;
  • etc

 

#5 Solutii CRM Software

Dincolo de functionalitatile de baza ale solutiilor CRM, cea pentru eCommerce integreaza o serie de capabilitati specifice:

  • inregistrarea automata a istoricului de vazare al clientilor;
  • urmarirea eficienta a preferintelor clientilor (tipuri de produse, transport, plati, etc);
  • instrumente de up-sell/cross-sell (de exemplu, pentru a sugera achizitii complementare/de interes);
  • urmarirea stadiilor de vanzare in care se afla clientul prin urmarirea statusului comenzii.

 

#6 Mobile Apps

Nu este necesar sa explic suplimentar ce este o aplicatie mobila. Fiecare dintre noi foloseste zilnic astfel de solutii pentru a rezolva diferite lucruri. In schimb, cred ca e important de subliniat faptul ca in eCommerce aplicatiile mobile functioneaza ca adevarati magneti de generare de oportunitati de vanzare.

Cateva idei de aplicatii eCommerce care pot fi dezvoltate pentru afacerea ta:

  • aplicatii multichannel-sales – care le permit clientilor sa cumpere si recomande produse pe o varietate de platforme externe (WhatsApp, Facebook, Instagram, etc);
  • vocea clientului – pentru a primi feedback in timp real ;
  • aplicatie de tip product-discovery – care le permite clientilor sa cumpere un produs pe care l-au descoperit in alta parte;
  • aplicatii de tip one-touch experience – o aplicatie cu functionalitati avansate care ofera o experienta completa utilizand un numar minim de pasi (de exemplu, scanarea codului de bare);
  • aplicatii cu filtre de preferinte – care memoreaza preferintele utilizatorilor si afiseaza doar produsele care corespund intereselor lor;
  • marketplace app – aduce vanzatorii si clientii pe aceeasi pagina (si la propriu si la figurat).

 

Cateva lucruri care te-ar putea ajuta:

  • alegerea solutiei potrivite pentru afacerea ta eCommerce este, de obicei, un proces riscant. Cere parerea unor specialist cu privire la ce ar fi cel mai eficient pentru tine;
  • lansarea unei platforme eCommerce poate dura luni daca decizi sa o faci de la zero. Pe de alta parte, daca ai nevoie de o implementare rapida, dezvoltarea ei pe o structura predefinita ar putea fi alegerea potrivita;
  • accesul la resurse free este foarte tentant. Inclusiv atunci cand vine vorba de crearea unui website. Totusi, pe termen lung, afacerea ta va fi expusa riscurilor tehnice si non-technice care vor fi greu de administrat. Ia in calcul dezvoltarea unei solutii eCommerce (inclusiv un website) cu ajutorul unei echipe IT externe cu experienta specifica in acest domeniu.

ESTI PREGATIT SA DEZVOLTI O SOLUTIE ECOMMERCE DINAMICA SI INTUITIVA?

CONTACTEAZA-NE